به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ اسفند ۸, سه‌شنبه

تبرئه قبل از محاکمه

 کلمه

در آستانه برگزاری دادگاه علنی رسیدگی به اتهامات سه قاضی معزول جنایت کهریزک، سعید مرتضوی از معاونت در قتل کنار گذاشته شد و تنهابرای «مشارکت در بازداشت غیرقانونی» و «معاونت در تنظیم گزارش خلاف واقع از طریق امر یا ترغیب ماموران مربوطه به تنظیم گزارش خطاب به خود» محاکمه می شود.متهم اصلی جنایت کهریزک قاضی سعید مرتضوی است، کسی که در آن زمان دادستانی تهران را بر عهده داشت و به دستور او معترضان به بازداشتگاه کهریزک اعزام شده بودند. سعید مرتضوی دادستان سابق تهران بیش از این در زمینه های “معاونت در قتل”، “نقض حقوق شهروندی” و “هتک حیثیت ناجا” تفهیم اتهام...................



در آستانه برگزاری دادگاه علنی رسیدگی به اتهامات سه قاضی معزول جنایت کهریزک، سعید مرتضوی از معاونت در قتل کنار گذاشته شد و تنهابرای «مشارکت در بازداشت غیرقانونی» و «معاونت در تنظیم گزارش خلاف واقع از طریق امر یا ترغیب ماموران مربوطه به تنظیم گزارش خطاب به خود» محاکمه می شود.
متهم اصلی جنایت کهریزک قاضی سعید مرتضوی است، کسی که در آن زمان دادستانی تهران را بر عهده داشت و به دستور او معترضان به بازداشتگاه کهریزک اعزام شده بودند.
سعید مرتضوی دادستان سابق تهران بیش از این در زمینه های “معاونت در قتل”، “نقض حقوق شهروندی” و “هتک حیثیت ناجا” تفهیم اتهام شده و پرونده کهریزک هنوز مفتوح است.
مرتضوی در زمان رسیدگی به پرونده جنایت کهریزک گفته بود: «در این تماس تلفنی بدون ذکر هیچ علتی به این‎جانب ابلاغ شد که بازداشت‎شدگان حوادث ۱۸ تیر ۸۸ به زندان اوین منتقل شوند که این‎جانب هم در کوتاه‎ترین زمان ممکن اجابت کردم. یعنی این ابلاغ را فی المجلس به آقای حداد معاونت امنیت محترم دادسرا ابلاغ کردم و همان لحظه با پلیس امنیت تهران در حضور همکاران قضایی تماس گرفتم و مراتب انتقال فوری بازداشت‎شدگان از کهریزک را ابلاغ و تاکید کردم چنان‎چه نیاز به تدارک وسیله نقلیه است اعلام نمایند تا فردا در اول وقت این‎جابه‎جایی انجام شود».
گزارش هیأت تحقیق و تفحص مجلس نیز تقصیر اصلی را متوجه سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران که به دستور رییس وقت قوه قضاییه اختیار بازداشتگاه کهریزک را بر عهده داشته است، دانسته بود و این قاضی معزول متهم به معاونت در قتل بود.
اما اینک در آستانه تشکیل دادگاه سه قاضی معزول بر اساس کیفر خواست اتهام سعید مرتضوی “مشارکت در بازداشت غیرقانونی و معاونت در تنظیم گزارش خلاف واقع از طریق امر یا ترغیب ماموران مربوطه به تنظیم گزارش خطاب به خود” است. هنوز پای سعید مرتضوی به دادگاه نرسیده او از یکی از اتهامات خود تبرئه شده و قرار است خودش شخصا دفاع از خود را هم بعهده بگیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر