به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ بهمن ۱۷, سه‌شنبه

سعید مرتضوی بازداشت شد

 جرس

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی اعلام کرد که سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران شامگاه دوشنبه بازداشت شده است. هنوز دلیلی دستگیری متهم اصلی بازداشتگاه کهریزک اعلام نشده است. سایت دادسرای عمومی و انقلاب، بازداشت سعید مرتضوی را.....................


دستگاه قضایی جمهوری اسلامی اعلام کرد که سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران شامگاه دوشنبه بازداشت شده است. هنوز دلیلی دستگیری متهم اصلی بازداشتگاه کهریزک اعلام نشده است.

 سایت دادسرای عمومی و انقلاب، بازداشت سعید مرتضوی را تایید کرده و همزمان خبرگزاری فارس نوشته است که دادستانی تهران نیز با تایید این خبر، هنوز درباره علت بازداشت سعید مرتضوی اظهار نظری نداشته است.

در گزارش فارس آمده: سعید مرتضوی در پرونده کهریزک به همراه تعدادی از همکارانش از کار معلق شده و پرونده مفتوحی داشت که احتمال می رود علت بازداشت وی به همین دلیل باشد. پیش از این محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود عنوان کرده بود که در اسفند ماه امسال دادگاه رسیدگی به پرونده کهریزک برگزار خواهد شد.


مرتضوی و ...
سعید مرتضوی، متهم و آمر جنایات رخ داده در بازداشتگاه کهریزک، در حالی بازداشت می شود که با حمایت قاطع محمود احمدی نژاد، رئیس دولت مستقر، ابتدا به ریاست ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سپس به ریاست سازمان تامین اجتماعی رسیده و محل مناقشه با مجلس و دستگاه قضایی ایجاد کرده بود.

روز یکشنبه هفته جاری، همین چالش باعث استیضاح و برکناری وزیر کار و رفاه شده بود.

گفتنی است؛ از سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران، در اواخر دهه هفتاد خورشیدی، به دلیل نقش پر رنگ در توقیف و تعطیلی مطبوعات، به عنوان "قاتل مطبوعات" یاد می کنند.

وی همچنین از سوی دولت کانادا و کمیته اصل ۹۰ مجلس ششم پیرامون قتل زهرا کاظمی روزنامه نگار و عکاس ایرانی - کانادایی که در بازداشت دادستانی تهران کشته شد، مقصر اعلام گردید، اما مراجع و نهادها و مقامات فراقانونی، مانع از رسیدگی به اتهامات این متهم اصلی می شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر