به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ اسفند ۹, چهارشنبه

لایحه را برگردانید تا خود احمدی نژاد آن را بیاورد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر است برای حفظ شان و جایگاه مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری اصل لایحه بودجه به دولت عودت داده شود و در وقت فوق العاده‌ای دیگر لایحه در صحن توسط رئیس دولت آورده شود.  به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد توکلی امروز در صحن علنی در اخطار قانون اساسی به اصل ۱۲۲ گفت: کشمکش و منازعه باعث سست شدن و از بین رفتن هیبت می‌شود.  وی در ادامه افزود: در این تردیدی نیست که نص آیین نامه بیان نداشته که در زمان تقدیم لایحه بودجه رئیس جمهور در صحن علنی حاضر شود، اما براساس اینکه رئیس دولت می‌بایست گزارش برنامه پنجم توسعه را نیز به صحن علنی ارائه می‌کرد و تصویب آن نیاز به دو سوم آرای نمایندگان.............



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر است برای حفظ شان و جایگاه مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری اصل لایحه بودجه به دولت عودت داده شود و در وقت فوق العاده‌ای دیگر لایحه در صحن توسط رئیس دولت آورده شود.
 به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد توکلی امروز در صحن علنی در اخطار قانون اساسی به اصل ۱۲۲ گفت: کشمکش و منازعه باعث سست شدن و از بین رفتن هیبت می‌شود.
 وی در ادامه افزود: در این تردیدی نیست که نص آیین نامه بیان نداشته که در زمان تقدیم لایحه بودجه رئیس جمهور در صحن علنی حاضر شود، اما براساس اینکه رئیس دولت می‌بایست گزارش برنامه پنجم توسعه را نیز به صحن علنی ارائه می‌کرد و تصویب آن نیاز به دو سوم آرای نمایندگان داشت این امر رئیس دولت را موظف می‌کرد که برای تقدیم لایحه بودجه و گزارش برنامه پنجم شخصا در صحن علنی حضور می‌یافت.
 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس دولت عهده دار اجرای قانون اساسی و وظایف و حدود اختیاراتی است که قانون برعهده وی گذاشته است و در برابر اجرای این قوانین و اختیارات و وظایف در برابر ملت و رهبر مسئول است و به دلیل عدم ایفای این مسئولیت است که امروز با مشکلاتی مواجه هستیم.
 وی با تاکید بر اینکه رئیس‌ دولت در حدود اختیارات و وظایفش در برابر رهبر، ملت و مجلس مسئول است، یادآور شد: متاسفانه عدم مسئولیت احمدی‌نژاد این مشکلات را درست کرده است.
 توکلی با بیان اینکه حضور نیافتن احمدی‌نژاد در نشست علنی امروز مجلس بعد از ۳۴ سال نوعی توهین و گردنکشی محسوب می‌شود، تصریح کرد: به طور حتم این اقدام مضر به حال مردم‌سالاری کشور، رئیس‌ دولت و مجلس است. از این‌رو هم مجلس و هم رئیس‌ دولت باید برای بهبود وضعیت تلاش کنند.
 توکلی عدم حضور رئیس دولت را در صحن علنی را نوعی توهین در برابر مجلس تلقی کرد و گفت: این عدم حضور باعث می‌شود تا جایگاه ریاست دولت و مجلس به خطر بیفتد و بهتر است که هم مجلس و هم دولت همراهی کنند و لایحه چند دوازدهم امروز در صحن علنی اعلام وصول شود. اما لایحه اصل بودجه سال ۹۲ کل کشور به رئیس دولت عودت داده شود و رئیس مجلس وقت فوق العاده‌ای را بگذارد و فردا نیز صحن علنی تشکیل شود تا احمدی‌نژاد به وظیفه قانونی خود عمل کند.
 وی گفت‌: کشور محتاج آرامش روحی و روانی است و این رفتارهای نامناسب فشار را بر مردم تشدید می‌کند و باعث می‌شود که سرمایه‌ها با تاخیر بازده داشته باشند.
 توکلی گفت: مردم زیر این فشار‌ها و تنازعات دارند منفجر می‌شوند.
 همچنین تعداد دیگری از نمایندگان نیز در مواضعی مشابه، انتقادات تندی را به اخمدی نژاد وارد کرده و خواستار باز پس دادن لایحه بودجه به مجلس شدند. از جمله نادر قاضی پور دیگر نماینده مجلس هم گفته «نیامدن احمدی‌نژاد به مجلس برای تقدیم لایحه بودجه دهن کجی به مجلس است.»
قاضی‌پور در عین حال پیشنهاد کرده که مجلس از قبول این لایحه خودداری کند.
هادی حسینی٬ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز طی سخنانی از نمایندگان خواسته لایحه بودجه را در اعتراض به خودداری احمدی‌نژاد از حضور در مجلس٬ قبول نکنند.
محمدرضا ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس نیز با وارد دانستن تذکر نمایندگان اعلام کرد که دولت در ارائه لایحه بودجه به تکلیف قانونی خود عمل نکرده است.
امروز عبدالرضا مصری، سخنگوی هیات رئیسه مجلس نیز به سایت “خانه ملت” گفت: بر اساس قانون برنامه، رئیس جمهور مکلف است همراه با تقدیم لایحه بودجه،گزارشی از عملکرد یکساله دولت در راستای برنامه پنجم توسعه ارائه دهد که به دلیل عدم حضور وی، سایرین اجازه ارائه توضیحی در مورد بودجه ندارند.
لایجه بودجه سال ۹۲ بعد از ۸۴ روز تاخیر از سوی دولت، امروز بدون حضور احمدی نژاد به عنوان رئیس دولت، توسط معاون پارلمانی وی تقدیم مجلس شد. اقدامی که تاکنون در ادوار مختلف سابقه نداشته و نوعی دهن کجی آشکار از سوی احمدی نژاد به مجلس محسوب می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر