به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۲ فروردین ۱۲, دوشنبه

آتش سوزی در بازار ماسوله 'عمدی بود'

 بی بی سی

به دنبال وقوع آتش سوزی در بخشی از بازار تاریخی ماسوله، یک مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان از عمدی بودن این حادثه آتش سوزی خبر داد. بازار ماسوله در قلب این شهر واقع شده است که از..................



به دنبال وقوع آتش سوزی در بخشی از بازار تاریخی ماسوله، یک مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان از عمدی بودن این حادثه آتش سوزی خبر داد.
بازار ماسوله در قلب این شهر واقع شده است که از نقاط دیدنی آن محسوب می‌شود.
آتش سوزی صبح ۲۹ اسفند سال گذشته ( ۱۳۹۱) در بازار تاریخی ماسوله اتفاق افتاد که براساس گزارش خبرگزاری ایسنا، نیمی از مجموعه بازار تاریخی شامل مهمانسرای سنتی، چند مغازه و بخشی از بازار حدودا ۵۰۰ ساله این روستا در آتش سوخت و به طور کامل از بین رفت.
در پی وقوع این حادثه، محمد تقی شعبانی، مسئول امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان گفت: "بنا به گزارش کارشناسی، عمدی بودن این حادثه آشکار است و بررسی های لازم درباره مظنونان آن از طرف نهادهای مربوطه در دستور کار قرار دارد."
به گفته آقای شعبانی "با توجه به ریخت بندی منحصر بفرد معماری و شهرسازی این شهر تاریخی بهره گیری از شیوه های متداول اطفای حریق امکان پذیر نیست و اداره کل مدیریت بحران استان برنامه ریزی لازم را برای برخورد با موارد مشابه در دستور کار دارد."
پیشتر هم محمد گلشن ماسوله، رئیس هیات مدیره موسسه توسعه پایدار ماسوله گفته بود که امکانات اولیه مانند کپسول اطفای حریق برای حفاظت از این روستای تاریخی هنوز در بخش هایی از این منطقه وجود ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر