به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ بهمن ۳۰, یکشنبه

تظاهرات در نزدیکی کاخ اسد و سفارت ایران ادامه دارد

ندای سبز آزادی
معترضان سوری در اقدامی بی سابقه از روز گذشته تظاهرات گسترده ای را در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در دمشق برگزار کردند. نام این منطقه، «المزه» است که سفارت جمهوری اسلامی در سوریه نیز در همین منطقه قرار دارد. در تظاهرات روز گذشته سه نفر کشته شدند و تظاهرات امروز نیز در پی مراسم تشییع کشته شدگان انجام می شود. بر اساس این گزارش، تا لحظه تنظیم خبر، چهار نفر دیگر از معترضان به قتل رسیده اند. تصاویری از این تظاهرات که هنگام تشییع جنازه سه تن از کشته شدگان برگزار شد به شکل مستقیم از العربیه...............

معترضان سوری در اقدامی بی سابقه از روز گذشته تظاهرات گسترده ای را در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در دمشق برگزار کردند. نام این منطقه، «المزه» است که سفارت جمهوری اسلامی در سوریه نیز در همین منطقه قرار دارد.
در تظاهرات روز گذشته سه نفر کشته شدند و تظاهرات امروز نیز در پی مراسم تشییع کشته شدگان انجام می شود.
بر اساس این گزارش، تا لحظه تنظیم خبر، چهار نفر دیگر از معترضان به قتل رسیده اند.
تصاویری از این تظاهرات که هنگام تشییع جنازه سه تن از کشته شدگان برگزار شد به شکل مستقیم از العربیه پخش شد.
این منطقه علاوه بر اینکه به کاخ ریاست جمهوری نزدیک است ساختمان های مهم امنیتی وبازداشتگاه های رژیم را در بر دارد.
مقر سازمان امنیت نظامی که مسئول بازداشت و شکنجه بسیاری از مخالفان و همچنین نیروهای ناراضی ارتش است نیز در این منطقه واقع است.
به گزارش العربیه، روز گذشته بسیاری از مناطق دمشق شاهد تظاهرات مخالفان رژیم خاندان اسد بود. این اولین باری است که پایتخت سوریه به این شکل به تظاهرات اعتراضی می پیوندد و به نظر می رسد کار را برای رژیم اسد سخت تر از گذشته کند.
منابع مخالفان اعلام کردند دهها تن از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در منطقه " حمیدیه " در نزدیکی مسجد امویان به دست نیروهای امنیتی کشته و زخمی شدند.
مناطق " القدم " ، " حجر الاسود " ، " کفر سوسه " و " البرزه " در پایتخت سوریه نیز شاهد تظاهرات گسترده ای بوده است.
تجاوز و شکنجه در بازداشتگاه ها
در تحولی دیگر، سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده است که به مدارک جدیدی از شکنجه مخالفان دولت توسط نیروهای امنیتی سوریه دست یافته است.
نیل ساموندز، از مسئولان سازمان عفو بین‌الملل، گفته است که با مردی گفت‌وگو کرده است که بخشی از دست خود را بر اثر انفجار مواد منفجره از دست داده بود.
او گفته است که بعد از این که حاضر نشد رو به عکس بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، التماس کند، نیروهای امنیتی سوریه دستش را منفجر کرده‌اند.
به گزارش بی بی سی، دیگر سوری‌هایی که در یک اردوگاه در اردن مستقر شده‌اند، می‌گویند که بازداشت‌شدگان برای مدت طولانی ضرب و شتم و در موقعیت‌های پرتنش قرار داده می‌شوند.
یکی از افرادی که در بازداشت نیروهای دولتی سوریه بوده، گفته است که وادار شده است شاهد تجاوز به یک زندانی مرد دیگر باشد.
پیش از این هم کمپین بین‌المللی آفاز که یک شبکه بین‌المللی مدافع حقوق بشر است، اعلام کرده بود که مدارک و مستنداتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد در ماه‌های گذشته، بیش از ۶۰۰ نفر از معترضان سوری زیر شکنجه نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر