به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ بهمن ۲۴, دوشنبه

موسوی، کروبی و رهنورد را آزاد کنید

ندای سبز آزادی
ده‌ها تن از ایرانیان مقیم فرانسه یک‌شنبه 23 بهمن در تجمعی اعتراضی در پاریس خواهان آزادی رهبران جنبش سبز شدند.به گزارش خبرنگار ما، در این تجمع اعتراضی که با عنوان «موسوی، کروبی و رهنورد را آزاد کنید» برگزار شد، ده‌ها تن از فعالان سیاسی و کنشگران مدنی مقیم فرانسه حضور داشتند. دکتر عبدالکریم لاهیجی، رییس جامعۀ دفاع از حقوق بشر در ایران در مراسم مزبور تاکید کرد که حبس و زندان..............

 ده‌ها تن از ایرانیان مقیم فرانسه یک‌شنبه 23 بهمن در تجمعی اعتراضی در پاریس خواهان آزادی رهبران جنبش سبز شدند.
به گزارش خبرنگار ما، در این تجمع اعتراضی که با عنوان «موسوی، کروبی و رهنورد را آزاد کنید» برگزار شد، ده‌ها تن از فعالان سیاسی و کنشگران مدنی مقیم فرانسه حضور داشتند.
دکتر عبدالکریم لاهیجی، رییس جامعۀ دفاع از حقوق بشر در ایران در مراسم مزبور تاکید کرد که حبس و زندان خانگی رهبران جنبش سبز مصداق بارز آدم‌ربایی است. لاهیجی با انتقاد شدید از بازداشت میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد حتی بدون برگزاری دادگاه نمایشی، ابراز داشت، در این بازداشت نه تنها مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر بلکه قوانین اساسی و مدنی ایران نیز مورد بی توجهی قرار گرفته است.
در این مراسم پیام احزاب کمونیست، سوسیالیست و سبزهای فرانسه در اعتراض به وضع حقوق بشر در ایران و نیز وضع رهبران جنبش سبز نیز قرائت شد.
در پیام حزب کمونیست ضمن همدلی با معترضان آمده است: «ما از مبارزه شجاعانه شما برای دموکراسی و حقوق بشر تقدیر می کنیم.» همچنین تصریح شده است: «ما از برخوردهای ناهنجار و خشونت آمیز اجتماعی و سیاسی رژیم دیکتاتوری مذهبی و ازجمله دستگیریهای خودسرانه، سرکوب سیستماتیک آزادی عقیده و بیان، شکنجه و اعدام در ایران آگاه هستیم. ما به جسارت نیروهای دموکرات، ترقی خواه و توده های مردم که جنبش بزرگ عدالتخواهی و دفاع از ارزشهای جهانشمول انسانی را در ایران بوجود آوردند، کاملا واقفیم.»
حزب کمونیست فرانسه همچنین در پیام خود افزوده است: «ما از خواست شما برای آزادی خانم رهنورد و آقایان موسوی و کروبی و تمامی زندانیان سیاسی در ایران حمایت می کنیم و کماکان در کنار شما در مبارزه برای تحقق حاکمیت قانون خواهیم ماند.»
در بیانیه معترضان که در بخشی از مراسم قرائت شد نیز آمده بود: «حبس چهره‌های برجسته‌ی جنبش سبز، حتی بدون برگزاری دادگاه‌های نمایشی مرسوم در ایران، اقدامی دیگر در ادامه‌ی برخوردهای ضدانسانی و غیرقانونی حکومت پس از کودتای انتخاباتی 22 خرداد 88 است. سرکوب سیستماتیک جامعه مدنی و احزاب سیاسی، توقیف روزنامه‌های غیرخودی و سرکوب روزنامه‌نگاران مستقل، برخورد امنیتی با دانشجویان و استادان، حبس حقوقدانان و وکلای مدافع حقوق بشر، و افزایش تهدید و تبعیض علیه اقوام ایرانی و اقلیت‌های مذهبی کشور، ایران را به زندانی بزرگ تبدیل کرده که در فضای خفقان‌آور آن فقط صدای سرزندانبان و ثناگویان او تحمل می‌شود.»
بیانیه مزبور با اشاره به سالگرد حصر آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد افزوده بود: « از تمامی وجدان‌های بیدار و مدافعان حقوق بشر در جهان درخواست می‌کنیم برای آزادی این سه چهره برجسته‌ی جنبش سبز مردم ایران هرگونه که می‌توانند کوشش کنند.»
 این مراسم توسط کمیته ای با حضور رسول آذرنوش،محمذ اعظمی، بهمن امینی، محمدعلی توفیقی، بهداد ثابت آزاد، فرنگیس حبیبی، بیژن حکمت، رضا علیجانی، مرتضی کاظمیان، و علی کشتگر و نیز با همراهی و پشتیبانی جامعۀ دفاع از حقوق بشر در ایران، کمیتۀ مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی، و انجمن گفتگو و دموکراسی برگزار شد.
مراسم مزبور با وجود هوای سرد، با استقبال ده‌ها فعال سیاسی، روزنامه‌نگار و کنشگر مدنی ساکن پاریس برگزار شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر