یک مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تشریح
دلایل نارضایتی کاربران از کیفیت سرعت دسترسی به اینترنت، تاکید کرد: اینکه
کاربران در بازکردن برخی سایتها مشکل دارند را نمی توان دلیلی بر کندی
سرعت اینترنت دانست. علیرضا اصغریان در گفتگو با مهر، در مورد مشکلات اخیر کاربران اینترنتی
برای عدم دسترسی مناسب به سایتهای اینترنتی و نیز مواردی که از آن به کم
فروشی پهنای باند تعبیر می شود، اظهار داشت: کاربران اینترنت باید بدانند
که چه توقعی از سرویسی که خریداری می کنند، دارند و اینکه انتظارشان از
سرویسی که دریافت می کنند چیست. مدیرکل نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: شکایت عمده و عمومی راجع به مساله کم...........................
علیرضا اصغریان در گفتگو با مهر، در مورد مشکلات اخیر کاربران اینترنتی برای عدم دسترسی مناسب به سایتهای اینترنتی و نیز مواردی که از آن به کم فروشی پهنای باند تعبیر می شود، اظهار داشت: کاربران اینترنت باید بدانند که چه توقعی از سرویسی که خریداری می کنند، دارند و اینکه انتظارشان از سرویسی که دریافت می کنند چیست.
مدیرکل نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: شکایت عمده و عمومی راجع به مساله کم فروشی پهنای باند اینترنت به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارش نشده اما این سازمان در نظارتهای دوره ای خود این موضوع را تحت بررسی قرار داده است.
وی با بیان اینکه میزان پهنای باند فروخته شده به شرکتهای مخابرات استانی، شرکتهای PAP و ISP ها تحت نظارت و کنترل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار دارد، اضافه کرد: چنانچه مشاهده شود پهنای باند تامین شده با پهنای باندی که باید به خریداران فروخته می شده تطابقی ندارد، فعالیت اپراتور سرویس دهنده متوقف می شود تا اپراتور پهنای باند را به شرایط مطلوب برساند.
اصغریان با اشاره به اینکه فعالیت تک تک اپراتورهای سرویس دهنده اینترنت و شرکتهای مخابرات استانی مانیتور می شود، ادامه داد: تاکنون با حجم قابل توجهی از شکایت در رابطه با کم فروشی پهنای باند اینترنت مواجه نبوده ایم.
وی در پاسخ به این سوال که چرا کاربران اینترنت از سرعت دسترسی خود نارضایتی دارند گفت: بحث این است که کاربر باید بداند که چه سرویسی خریداری می کند و چه انتظاری از این سرویس دارد و چنانچه در نحوه استفاده و کاربری خود مشکلاتی دارد باید موضوع را به رگولاتوری گزارش دهد.
مدیرکل نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد:همه اپراتورها به هرحال بدون تخلف نیستند اما در برخی مواقع انتظار کاربران از سرویسی که دریافت می کنند بیشتر از میزان پهنای باندی است که در اختیار دارند.
وی ناآگاهی و دانش ناکافی کاربران اینترنت را از مباحث تخصصی اینترنت در برخی موارد موجب بروز برخی نارضایتی ها از میزان سرعت اینترنت عنوان کرد و گفت: اینترنت پرسرعت که هم اکنون در کشور توزیع می شود در مقادیر مختلف سرعت دسترسی ۶۴ ، ۱۲۸ و ۲۵۶ و ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه است که برای مثال اگر کاربر یک سرویس ۱۲۸ کیلوبیتی را با نرخ اشتراک ۱۰ دریافت کند حداقل سرعتی که دارد ۱.۶ کیلوبایت یا ۱۲.۸ کیلوبیت و حداکثر ۱۶ کیلوبایت یا همان ۱۲۸ کیلوبیت خواهد بود و چنانچه در مواقع مختلف هر ۱۰ نفر دارای این اشتراک، به صورت همزمان از این سرویس استفاده کنند به طور قطع سرعت سرویس کاربر از سرعت اینترنت دایل آپ هم پایین تر می آید.
اصغریان با بیان اینکه در سرعت مختلف این موضوع صادق است و کاربران در ساعات پیک ترافیک هرچه نرخ اشتراک پایین تری داشته باشند سرعت بهتری خواهند داشت به مهر گفت: بحث اینترنت بحثی احساسی نیست که کاربر احساس کند سرعتش پایین آمده است و یا خیر؛ بلکه تمامی ابزارهای سنجش سرعت اینترنت وجود دارد که به راحتی می توان مشخص کرد که کاربر با چه سرعتی به اینترنت دسترسی دارد.
مدیرکل نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: اینکه برخی سایتها باز نمی شود ربطی به سرعت اینترنت ندارد و می تواند از موضوعات مختلفی همچون پروکسی سیستم، اپراتور تا مشکل سرور و یا بحث های دیگر که در این حوزه مطرح است، ناشی شود؛ اما اینکه کاربران از سرعت دسترسی احساس نارضایتی می کنند بحث دیگری است که می توان با ابزارهای سنجش سرعت آن را مشخص کرد.
وی با تاکید براینکه چنانچه کاربران در باز کردن سایتهای اینترنتی مشکل دارند باید بررسی شود تا مشکل رفع شود، اظهار داشت: باز شدن و نشدن یک سایت به سرعت بستگی کامل ندارد و به راحتی نمی شود گفت که اگر به عنوان مثال یاهو و یا گوگل باز نمی شود پس سرعت اینترنت مشکل دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر