به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ اسفند ۵, جمعه

برنامه‌ای برای گفت‌و‌گوهای بیش‌تر با ایران نداریم

جرس
سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از پایان دور دوم گفت‌وگوهای هیات عالی‌رتبه آژانس با مقامات ایران اعلام كرد كه مقامات آژانس برنامه‌ای برای گفت‌و‌گوهای بیش‌تر با ایران ندارند.به گزارش خبرگزاری آلمان، گیل تودور، سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: در حال حاضر هیچ توافقی برای مذاكرات بیش‌تر وجود ندارد.بر اساس این گزارش، هرمان ناكارتس، رییس هیات اعزامی آژانس به ایران در فرودگاه وین گفت: ما نتوانستیم اجازه دسترسی پیدا كنیم. نتوانستیم مسیر رو به جلو را نهایی كنیم.بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، ناكارتس روز چهارشنبه گفت: ما تلاش كردیم در یك مسیر رو به جلو برای حل كلیه...........................

سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از پایان دور دوم گفت‌وگوهای هیات عالی‌رتبه آژانس با مقامات ایران اعلام كرد كه مقامات آژانس برنامه‌ای برای گفت‌و‌گوهای بیش‌تر با ایران ندارند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، گیل تودور، سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: در حال حاضر هیچ توافقی برای مذاكرات بیش‌تر وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، هرمان ناكارتس، رییس هیات اعزامی آژانس به ایران در فرودگاه وین گفت: ما نتوانستیم اجازه دسترسی پیدا كنیم. نتوانستیم مسیر رو به جلو را نهایی كنیم.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، ناكارتس روز چهارشنبه گفت: ما تلاش كردیم در یك مسیر رو به جلو برای حل كلیه مسایل باقی‌مانده توافق حاصل كنیم.

او افزود: ما با روحی سازنده این سفر را انجام دادیم.

رییس هیات آژانس گفت: ما نتوانستیم (به سایت نظامی پارچین) دسترسی پیدا كنیم. ما نتوانستیم این راه رو به جلو را نهایی كنیم. ما اكنون به مدیر كل و سپس به شورای حكام گزارش خواهیم داد. سپس باید ببینیم كه گام‌های بعدی چیست.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز پس از این مذاكرات در بیانیه‌ای اعلام كرد: تلاش‌های فشرده‌ای برای رسیدن به توافقی درباره سندی كه شفاف‌سازی مسائل حل نشده در ارتباط با برنامه هسته‌یی ایران را تسهیل كند، انجام گرفت.

آژانس در این بیانیه افزود: متاسفانه توافقی درباره این سند حاصل نشد.

در بیانیه آژانس هم‌چنین ادعا شده است كه هیات آژانس كه به تهران سفر كرده بود در طول سفر اول و نیز سفر دوم دسترسی به سایت نظامی پارچین را خواستار شد، اما ایران "اجازه این كار را اعطا نكرد".

یوكیا آمانو، مدیركل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این بیانیه افزود: مایوس كننده است كه ایران تقاضای ما برای بازدید از پارچین را در نشست‌های اول و دوم نپذیرفت.

آمانو مدعی شد: ما با روحی سازنده وارد گفت‌وگو شدیم، اما هیچ توافقی حاصل نشد.

به گزارش ایسنا، علی اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از پایان مذاكرات گفت: دور دوم مذاكرات پیرامون همكاری‌های ایران و آژانس و تعامل با یكدیگر انجام شد و این مذاكرات در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

وی افزود: در این نشست مقامات عالی رتبه آژانس از جمله هرمان ناکارتس، معاون مدیركل در امور پارلمان‌ها و رافائل گروسی، دستیار ویژه مدیركل آژانس و چند تن از كارشناسان آژانس حضور داشتند.

سلطانیه ادامه داد: گفت‌وگوهای ایران و آژانس طی دو روز به طور فشرده و در ادامه دور اول مذاكرات ایران و آژانس ـ كه طی 9 تا 11 بهمن برگزار شده بود ـ صورت گرفت.

رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی نیز روز سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران درباره این كه آیا هیات آژانس درخواست گفت‌وگو با دانشمندان ایرانی را داشته است و اگر درخواستی داشته باشد پاسخ ایران چیست؟ اظهار كرد: ایران و هیات آژانس مشغول بحث و مذاكره در مورد نحوه تعامل هستند. این مذاكرات به منزله تعیین چارچوب همكاری‌ها و مذاكرات بعدی خواهد بود.

وی توضیح داد: باید صبر كنیم تا ببینیم نتیجه سفر این هیات به چه موضوعاتی منجر خواهد شد و چه تاثیری در چارچوب مذاكراتی ما با كشورهای 1+5 خواهد داشت.

گفتنی است، بازدید هیئت بلندپایه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران، روز سه شنبه بدون اعلام نتیجه ای مشخص پایان یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر