به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۶, سه‌شنبه

عدم موافقت مقامات قضایی با اعزام محسن امین زاده و عیسی سحرخیز به مرخصی استعلاجی

به گزارش منابع خبری، مقامات قضایی و امنیتی، مانع از اعزام محسن امین زاده و عیسی سحرخیز، از بیمارستان به منزل جهت تداوم دوره درمان می شوند. محسن امین زاده و عیسی سحرخیز، دو زندانی سیاسی و فعال جنبش سبز، ماههاست تحت الحفظ در بیمارستان بستری می باشند.منابع خبری جرس گزارش داده اند با اینکه پزشکان بازگرداندن این دو زندانی..................... 

  به گزارش منابع خبری، مقامات قضایی و امنیتی، مانع از اعزام محسن امین زاده و عیسی سحرخیز، از بیمارستان به منزل جهت تداوم دوره درمان می شوند. محسن امین زاده و عیسی سحرخیز، دو زندانی سیاسی و فعال جنبش سبز، ماههاست تحت الحفظ در بیمارستان بستری می باشند.


منابع خبری جرس گزارش داده اند با اینکه پزشکان بازگرداندن این دو زندانی سیاسی به زندان را برای سلامتی آنها کاملا مضر اعلام کرده و کتبا نوشته اند که می باید در محیطی عاری از استرس و فشار استراحت کنند، اما دادستان تهران اجازه اعزام آنها به خانه و ادامه طول درمان در خارج از محیط بیمارستان را صادر نمی کند.

محسن امین‌زاده، از افراد موسس جبهه مشارکت و معاون وزارت امور خارجه در دولت اصلاحات و رئیس ستاد اصلاح طلبان مهندس موسوی برای انتخابات ریاست جمهوری دهم بود، که صبح روز سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ بازداشت شد و درتاریخ ۱۹ بهمن ۸۸ در دادگاه انقلاب به ۶ سال حبس تعزیری در حکم اولیه و پنج سال حکم قطعی محکوم شد.

همسر این فعال جنبش سبز محبوس در زندان اوین، چندی پیش به نقل از پزشکان معالج گفته بود "آریتمی قلب، کلیه ها، نوسان شدید فشار خون و کبدها روی هم رفته وضعیت جسمی او را خطرناک کرده است."

عیسی سحرخیز، عضو شورای مرکزی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات و روزنامه‌نگار محبوس در زندان رجایی شهر نیز، در پی وضعیت نامناسب قلبی به بیمارستان قلب امیرآباد منتقل و بستری شده بود.

فرزند عیسی سحرخیز درباره نظر پزشکان بیمارستان درباره وضعیت جسمی پدرش گفته بود: "پزشکان دستور داده‌اند که او به مرخصی استعلاحی بیاید. فشارشان مرتب بالا و پایین می‌رود، نوسان فشار دارند. مشکل کلیه شدید دارند، همچنین مشکل کمر دارند. به خاطر اتفاق‌هایی که در زندان افتاده درمان او مدت‌ها طول خواهد کشید. پدرم وقتی به زندان رفت آدم سالمی بود و بعد از این‌ همه سال که زندان است، این قدر بلا به سرش آمده است."

این فعال مطبوعاتی از ۱۲ تیرماه سال ۸۸ و در جریان موج اعتراضات به انتخابات مهندسی شدۀ ریاست جمهوری دهم، بازداشت و زندانی است. سحرخیز که از تابستان سال ۸۸ تاکنون در حال سپری کردن حکم سه سال زندان به اتهام "توهین به رهبری" و "تبلیغ علیه نظام" می باشد، چهاردهم مردادماه سال گذشته و در دو دادگاه مختلف به اتهام "فعالیت تبلیغی علیه نظام" مجموعاً به دو سال حبس محکوم شده بود که با ادغام و تجمیع مجازات‌ها در دادگاه تجدیدنظر، این حکم به یک و نیم سال زندان کاهش یافت.

منابع خبری جرس طی روزهای اخیر گزارش داده بودند زمانی که خانواده های زندانیان به دادستانی تهران مراجعه کرده و از روند رسیدگی به درخواست های قبلی خود پیرامون درخواست مرخصی درمانی (استعلاجی) و همچنین ملاقات حضوری می پرسند، کارمندان دادستانی در جواب به آنها می گویند "دادستان، عباس جعفری دولت آبادی، حتی نامه ها را نگاه هم نکرده است چه برسد به اجرای آن ها."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر