به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۰, چهارشنبه

شلاق برای کشیدن کاریکاتور نماینده اراک

 کلمه

محمود شکرایه، کاریکاتوریست نشریه «نامه امیر» که در استان مرکزی منتشر می شود، به خاطر ترسیم کایکاتور احمد لطفی آشتیانی، نماینده اصولگرای مجلس هشتم از اراک، کمیجان و خنداب، به تحمل ۲۵ ضربه شلاق محکوم شده است. نشریه «نامه امیر» دهمین سال فعالیت مطبوعاتی خود را می‌گذراند و به گفته خود این نشریه و همچنین برخی از سایت های داخل ایران، پرتیراژترین نشریه استان مرکزی و...........

محمود شکرایه، کاریکاتوریست نشریه «نامه امیر» که در استان مرکزی منتشر می شود، به خاطر ترسیم کایکاتور احمد لطفی آشتیانی، نماینده اصولگرای مجلس هشتم از اراک، کمیجان و خنداب، به تحمل ۲۵ ضربه شلاق محکوم شده است.
نشریه «نامه امیر» دهمین سال فعالیت مطبوعاتی خود را می‌گذراند و به گفته خود این نشریه و همچنین برخی از سایت های داخل ایران، پرتیراژترین نشریه استان مرکزی و نشریه‌ای با مشی انتقادی است.
به گزارش ایلنا، در جلسه دادگاه، اعضای هیئت منصفه پس از شنیدن دفاعیات وکیل شاکی و ابوالفضل نیک‌عهد، مدیرمسئول نشریه «نامه امیر»، در نهایت این هفته نامه را در زمینه درج کاریکاتور احمد لطفی آشتیانی، نماینده اراک، کمیجان و خنداب که به مجلس نهم راه نیافت، مجرم شناخته شد.
در مورد اینکه آیا می شود یک کاریکاتوریست به جرم کشیدن کاریکاتور یک نماینده مجلس به شلاق محکوم شود، اسماعیل کوثری یکی از نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه مشخصا اطلاعی در مورد این کاریکاتور ندارد، تاکید می کند: بعید می دانم فقط به خاطر طرح کاریکاتور باشد اما اگر کاریکاتوری تهمتی به یک نماینده مجلس و یا خانواده اش باشد یا نماینده ای را تمسخر کند ممکن است قاضی دادگاه احکام اینچنینی هم برایشان صادر کند.
کوثری در گفتگوی تلفنی خود با مسیح علی نژاد می گوید: من در جریان این کاریکاتور نیستم اما یک موقعی ممکن است تهمتی به کسی می زنند و مسائلی را برای خود نماینده یا خانواده اش به وجود می آورند که حکمش اینچنین است که صادر می کنند.
این نماینده ی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آیا کسی می تواند کاریکاتور چهره شما را بکشد می گوید: اگر یک کاریکاتور عادی باشد ایرادی ندارد اما اگر به شکلی بخواهند مسخره بکنند و شکایتی شده باشد، در آن صورت باید رسیدگی قضایی شود.
وی در مواجهه با اینکه آیا صدور حکم شلاق برای یک کاریکاتور حکم سنگینی نیست، می گوید به هر حال هر جایی یک حکمی دارد، یک جا شلاق است، یک جا زندان است و یک جا جریمه، بستگی دارد.
آقای کوثری در پاسخ به این پرسش که معمولا در هیچ جای دنیا برای ترسیم یک کاریکاتور حکم شلاق صادر نمی شود می گوید: ما اگر بخواهیم به دنیا نگاه کنیم باید مثل آمریکا صهیونیست ها می شدیم، ما به قرآن و احکام شرعی خودمان نگاه می کنیم.
وی ادامه می دهد: بلاخره چیزی که هست وقتی حکمی صادر شود خود قاضی می داند بر چه اساسی حکم صادر کند.
وی در پاسخ به اینکه برای کاریکاتور نباید حکم شلاق در نظر گرفت، می گوید این نظر شماست و نظر شما برای خود شما محترم است و برای ما محترم نیست. نظر شما می گوید شلاق نباشد ما می گوییم هرچه شرع گفته باید اقدام شود.
وی در پاسخ به اینکه آیا در شرع آمده است که برای ترسیم کاریکاتور باید شلاق صادر شود تصریح می کند: شاید تهمتی صورت گرفته باشد، شاید به شکلی باشد که مسخره کرده باشد، چه می دانیم.
وی در پایان تاکید می کند: بعید می دانم برای تنها برای یک کاریکاتور، چنین حکمی صادر شده باشد، یک موقع تهمتی صورت می گیرد که تهمت حکم خودش را دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر