به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ خرداد ۸, دوشنبه

علی لاریجانی رئیس مجلس نهم شد

ندای سبز آزادی

علی لاریجانی در رقابت با غلامعلی حداد عادل  رئیس مجلس نهم شد.محمدرضا باهنر و محمد حسن ابوترابی فرد نیز به عنوان نایب رئیسان موقت مجلس هشتم انتخاب شدند.از ۲۷۵ رای نمایندگان، در جلسه امروز مجلس علی لاریجانی با کسب  ۱۷۳  رای به ریاست موقت مجلس انتخاب شد.رقیب وی غلامعلی حداد عادل   ۱۰۰  رای به دست آورد. درجلسه امروز مجلس  محمدرضا باهنر با ۱۷۷ رای و محمدحسن ابوترابی فرد با ۱۶۷ رای به ترتیب به عنوان نواب....................



علی لاریجانی در رقابت با غلامعلی حداد عادل  رئیس مجلس نهم شد.محمدرضا باهنر و محمد حسن ابوترابی فرد نیز به عنوان نایب رئیسان موقت مجلس هشتم انتخاب شدند.از ۲۷۵ رای نمایندگان، در جلسه امروز مجلس علی لاریجانی با کسب  ۱۷۳  رای به ریاست موقت مجلس انتخاب شد.رقیب وی غلامعلی حداد عادل   ۱۰۰  رای به دست آورد.
درجلسه امروز مجلس  محمدرضا باهنر با ۱۷۷ رای و محمدحسن ابوترابی فرد با ۱۶۷ رای به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم مجلس انتخاب شدند.مصباحی مقدم و سالک دو روحانی اصولگرا نیز هر کدام به ترتیب  ۱۰۶ رای و  ۸۳ رای به خود اختصاص دادند و نتوانستند سمت نایب رئیسی را به دست آورند.
جلسه رای گیری برای انتخاب رئیس مجلس شاهد بی نظمی های زیادی بود و این امر تذکرات پی در پی برخی از نمایندگان را در پی داشت.
در یکی از تذکرها یکی از نمایندگان مجلس از دیگر نمایندگان خواست که کلمه کاندید را به کار نبرند.وی در تذکر خود گفت:کاندید به معنای احمق است و باید از کلمه کاندیدا استفاده کرد.
مهدی کوچک زاده نماینده افراطی تهران نیز که به توهین هایش به خبرنگاران مشهور است برای عضویت در هیات رئیسه مجلس به عنوان دبیر کاندیدا بود که تنها توانست 20 رای کسب کند.
در پاسخ به تذکرهای نمایندگان علیرضا مرندی رئیس مجلس خود را رئیس مجلس یک بار مصرف معرفی کرد.این سخن مرندی تذکر ایرج ندیمی نماینده لاهیجان را در پی داشت که این امر را باعث زیر سئوال بردن شان مجلس دانست.
ریاست جلسه امروز با علیرضا مرندی رئیس سنی مجلس نهم بود که عنوان کرد انتخابات هیات رئیسه نخستین دستور کار نمایندگان است.
  مرندی تعداد حضار را ۲۴۱ نفر اعلام و نادران و نجابت (حامیان حداد) و جلالی و جهانگیرزاده (حامیان لاریجانی) را برای نظارت بر شمارش آرا فرا خواند.
علی لاریجانی و غلامعلی حدادعادل نامزدهای پست ریاست مجلس بودند که از سوی نمایندگان معرفی شدند. لاریجانی نامزد مورد حمایت فراکسیون رهروان ولایت برای ریاست مجلس است که با حضور ۱۶۵ نماینده در جلسه این فراکسیون، ۱۵۰ نفر به او رای داده بودند. حدادعادل نیز نامزد مورد حمایت جبهه پایداری و جمعیت رهپویان است که با ۱۳۲ رای از ۱۴۴ نماینده حاضر در جلسه فراکسیون آنها، به عنوان نامزد ریاست مجلس، برگزیده شد.
مرندی گفت: دوستانی که کنار گلدانها می چرخند، سر جایشان بنشینند، کار قشنگی نیست.
وی گفت: سیستم الکترونیک از کار افتاده و کار ما به کندی پیش می رود.
مرندی سپس گفت که ۲۶۱ نفر تعداد حضار است که بعد یک نماینده در تذکری از اعلام ۳ عدد برای حضار (۲۴۱، ۲۴۲، ۲۶۱) انتقاد کرد و گفت که برای شمارش آرا ایجاد اشکال می کند.
  اگرچه برخی نمایندگان پیشنهاد دادند که همزمان انتخابات نواب رئیس هم برگزار شود اما مرندی توضیح داد: ممکن است کسی که برای ریاست رای نیاورده بخواهد برای نایب رئیسی نامزد شود. از این رو بهتر است بگذاریم نتایج انتخابات رئیس مجلس اعلام شود، سپس وارد انتخابات نایب رئیسی شویم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر