به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۸ اسفند ۲۰, پنجشنبه

شل دیگر به ایران بنزین نمی‌فروشد

منبع:مردمک
شرکت نفتی هلندی-بریتانیایی «رویال داچ شل» اعلام کرد که فروش بنزین به ایران را متوقف کرده است. شل با اعلام این خبر به صف شرکت‌هایی پیوسته که معاملات تجاری با ایران را بنا به درخواست آمریکا قطع کرده‌اند. یک سخنگوی شرکت شل در لاهه هلند روز چهارشنبه، ۱۰ مارس، این خبر را به آسوشیتدپرس اعلام کرد، اما نگفت که شل از چه زمان فروش بنزین به ایران را متوقف کرده یا این اقدام در راستای درخواست برای تحریم شدیدتر ایران بوده است.




شرکت نفتی هلندی-بریتانیایی «رویال داچ شل» اعلام کرد که فروش بنزین به ایران را متوقف کرده است.
شل با اعلام این خبر به صف شرکت‌هایی پیوسته که معاملات تجاری با ایران را بنا به درخواست آمریکا قطع کرده‌اند.
یک سخنگوی شرکت شل در لاهه هلند روز چهارشنبه، ۱۰ مارس، این خبر را به آسوشیتدپرس اعلام کرد، اما نگفت که شل از چه زمان فروش بنزین به ایران را متوقف کرده یا این اقدام در راستای درخواست برای تحریم شدیدتر ایران بوده است.
شرکت شل در زمانی اقدام به توقف فروش بنزین به ایران کرده که شماری از شرکت‌های نفتی غربی تصمیم گرفته‌اند تجارت با ایران را متوقف کنند.
شرکت‌های «ویتول هولدینگ بی وی» ، «ترافیگورا» و شرکت بین‌المللی سوئیسی «گلنکور» فروش بنزین به ایران را متوقف کرده‌اند.
توسعه بخش پالایش نفت ایران در سه دهه گذشته به دلیل تحریم‌ها با مشکل روبه‌رو بوده و موجب شده ایران حدود ۴۰ درصد از کالاهای مصرفی پالایش شده نفتی را از خارج وارد کند.
توقف فروش بنزین این شرکت‌های اروپایی به ایران در زمانی اعلام شده که آمریکا و متحدان غربی‌اش سخت تلاش می‌کنند ایران را بابت این که برنامه غنی‌سازی را متوقف نکرده، تنبیه کنند و دور دیگری از تحریم‌های سازمان ملل را علیه جمهوری اسلامی اعمال کنند.
سنای آمریکا در اواخر ژانویه امسال لایحه جدیدی را تصویب کرد که باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور را به تحریم‌ شرکت‌های تامین کننده بنزین ایران ملزم می‌کند.
براساس گزارش خبرگزاری شانا، شرکت شل در سپتامبر ۲۰۰۹ روزانه ۲۰ هزار بشکه بنزین به ایران صادر کرد.
شرکت‌های آسیایی جایگزین غربی‌ها
با وجود آن‌که شرکت‌های غربی به تحریم ایران پاسخ مثبت داده‌اند، برخی شرکت‌های آسیایی جایگزین غربی‌ها شده و بخشی از بنزین مورد نیاز ایران را تامین می‌کنند.
شرکت نفت و گاز دولتی پتروناس مالزی به‌تازگی اعلام کرده است که واحد تجاری این شرکت به ایران بنزین فروخته است.
دولت هند اعلام کرد که شرکت هندی «ریلاینس اینداستریز»، اپراتور بزرگ‌ترین مجتمع پالایش جهان، به ایران بنزین فروخته است.
سیف‌الله جشن‌ساز، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران و مهدی نبی‌زاده، سفیر ایران در دهلی نو، هم اعلام کردند که این شرکت هندی به ایران بنزین فروخته است.
فعالیت شل در ایران
شرکت رویال داچ شل یک شرکت هلندی، بریتانیایی است که مرکز مدیریت آن در شهر لاهه هلند و برخی از ادارات آن در لندن قرار دارد.
فعالیت اصلی شرکت شل اکتشاف، استخراج، پالایش و توزیع محصولات نفتی است و در زمینه محصولات پتروشیمی و انرژی‌های تجدید شونده، مانند انرژی‌های بادی، خورشیدی و هیدروژنی فعالیت می‌کند.
شل در تهران دفتر دارد و از محصولات معروف آن در ایران می‌توان به روغن موتور «هلیکس» اشاره کرد.
شرکت شل پروژه‌های زیادی در فاز ۱۳ منطقه گاز پارس جنوبی واقع در عسلویه، جنوب ایران، اجرا می‌کرد که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران فعالیت این شرکت از اردیبهشت سال ۸۷ در این فاز متوقف شده است.
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی که هفتم مارس ،۱۶ اسفند، منتشر کرد، از شرکت رویال داچ به عنوان یکی از شرکت‌هایی نام برد که ضمن داشتن فعالیت تجاری با ایران و نادیده گرفتن تحریم‌ها، از دولت آمریکا هم ۱۱.۲ میلیون دلار درآمد داشته است.

۱ نظر:

  1. salam...khaste nabashid va dar rahe khod sabet ghadam bashid...
    ishalla ali falahati ham azad she

    پاسخحذف