به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ فروردین ۹, دوشنبه

'انفجارهای انتحاری' در مترو مسکو چندین کشته برجای گذاشته است

منبع: بی بی سی 
براساس گزارش های رسیده از مسکو، پایتخت روسیه، در ساعات پر رفت و آمد روز دوشنبه، 9 فروردین (29 مارس)، انفجارهایی در دو ایستگاه مترو مرکزی این شهر روی داده و تعدادی را کشته و زخمی کرده است.نخستین انفجار در ایستگاه لوبیانکا روی داد و به گفته یکی از مقامات وزارت خدمات اضطراری روسیه، که دست کم بیست تن را کشت و تعداد دیگری را هم زخمی کرد. برخی از قربانیان این انفجار در داخل کوپه قطار و تعداد دیگری نیز در سکوی ایستگاه کشته و زخمی شدند. ایستگاه بوبیانکا در نزدیکی دفتر مرکزی سازمان امنیت دولت روسیه - اف اس بی - قرار دارد و علت...

براساس گزارش های رسیده از مسکو، پایتخت روسیه، در ساعات پر رفت و آمد روز دوشنبه، 9 فروردین (29 مارس)، انفجارهایی در دو ایستگاه مترو مرکزی این شهر روی داده و تعدادی را کشته و زخمی کرده است.
نخستین انفجار در ایستگاه لوبیانکا روی داد و به گفته یکی از مقامات وزارت خدمات اضطراری روسیه، که دست کم بیست تن را کشت و تعداد دیگری را هم زخمی کرد.
برخی از قربانیان این انفجار در داخل کوپه قطار و تعداد دیگری نیز در سکوی ایستگاه کشته و زخمی شدند.
ایستگاه بوبیانکا در نزدیکی دفتر مرکزی سازمان امنیت دولت روسیه - اف اس بی - قرار دارد و علت انفجار هنوز رسما اعلام نشده است.
کوتاه مدتی پس از آن، وقوع انفجار دیگری در یکی دیگر از ایستگاه های قطار شهری مسکو گزارش شد.
براساس این گزارش، حدود ساعت هشت و نیم بامداد به وقت محلی، انفجار در ایستگاه پارک کولتوری مسکو هم تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشت.
هنوز در مورد علت وقوع این انفجار و آمار تلفات آن اطلاعیه رسمی انتشار نیافته اما برخی گزارشگران شمار کشته شدگان این دو انفجار را بین سی و چهل تن گزارش کرده اند.
مقامات روسی اسلامگرایان تندرو را مسئول حملات سالهای دانسته اند
همچنین، به نقل از مقامات دادستانی مسکو گزارش شده است که براساس شواهد موجود، به نظر می رسد که هر دو انفجار ناشی از حملات انتحاری بوده است.
این نخستین باری نیست که از وقوع انفجار در خطوط قطار شهری مسکو خبر می رسد.
در ماه فوریه سال 2004، وقوع انفجار انتحاری در خط مترو مسکو بیش از چهل نفر را کشت و بیش از یکصد تن دیگر را زخمی کرد.
مقامات روسیه این انفجار را به شورشیان چچنی نسبت دادند.
دولت روسیه در موارد دیگری هم شورشیان چچنی و سایر پیکارجویان تندرو اسلامگرا را مسئول حمله به مراکز و مکان های غیرنظامی متهم کرده است.
در سال 1999، وقوع یک رشته بمب گذاری در چندین مجتمع مسکونی در روسیه حدود سیصد کشته بر جای گذاشت و سازمان های امنیتی این کشور این بمب گذاری ها را به شورشیان چچنی نسبت دادند.
در سال 2002، گروهی افراد مسلح با ورود به یک تماشاخانه در مسکو، بیش از هشتصد تن را به گروگان گرفتند.
در حمله نیروهای امنیتی به این محل برای رهایی گروگان ها، سی و سه تن از شورشیان مسلح و حدود یکصد و سی تن از مردم عادی جان خود را از دست دادند.
در آخرین روزهای سال 2003 نیز یک قطار محلی در منطقه استاولوپولسکی کرای هدف حمله انتحاری قرار گرفت که در نتیجه آن، چهل و شش نفر کشته و حدود یکصد و هفتاد تن دیگر زخمی شدند.
در سپتامبر سال 2004، حمله افراد مسلح به مدرسه ای در شهر بسلان و گروگانگیری دانش آموزان، آموزگاران و والدینی که در محل حضور داشتند سرانجام با مداخله نیروهای ارتش و برجای ماندن بیش از سیصد کشته خاتمه یافت.
در ماه نوامبر سال گذشته نیز در قطاری در مسیر مسکو - سن پیترزبورگ انفجاری روی داد که باعث خارج شدن قطار از خط و کشته شدن حدود چهل نفر شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر