به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ دی ۲۱, چهارشنبه

گمرک ترکیه چهار کامیون ایرانی را توقیف کرد

مردمک
مقام‌های گمرک ترکیه روز سه‌شنبه ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) چهار کامیون را که از ایران عازم سوریه بود، توقیف کرده‌اند. استاندار استان کیلیس ترکیه گفته است پس از آن که پلیس اطلاعاتی درمورد مشکوک بودن محموله این کامیون‌ها دریافت کرد، آن‌ها را در یکی از مناطق مرزی ترکیه و سوریه متوقف کرد. یوسف اداباس، استاندار کیلیس، افزوده است که گمرک این کامیون‌ها را که احتمال دارد حامل «تجهیزات نظامی» باشند توقیف کرده و کارشناسانی از آنکارا برای بازرسی بار این...................
مقام‌های گمرک ترکیه روز سه‌شنبه ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) چهار کامیون را که از ایران عازم سوریه بود، توقیف کرده‌اند.
استاندار استان کیلیس ترکیه گفته است پس از آن که پلیس اطلاعاتی درمورد مشکوک بودن محموله این کامیون‌ها دریافت کرد، آن‌ها را در یکی از مناطق مرزی ترکیه و سوریه متوقف کرد.
یوسف اداباس، استاندار کیلیس، افزوده است که گمرک این کامیون‌ها را که احتمال دارد حامل «تجهیزات نظامی» باشند توقیف کرده و کارشناسانی از آنکارا برای بازرسی بار این کامیون‌ها راهی منطقه مرزی «اونکوپینار»، محل توقیف، شده‌اند.
دولت ترکیه در اعتراض به برخورد حکومت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه با مخالفان سوری، تحریم‌های نظامی علیه دمشق اعمال کرده است. سوریه متحد اصلی ایران در خاورمیانه است.
نیروهای نظامی ترکیه مرداد سال جاری نیز یک کاروان کامیون‌های حامل اسلحه و مهمات ایران را در شهر کیلیس نزدیک مرز سوریه متوقف کردند. براساس گزارش‌ها احتمالا مقصد این تسلیحات و مهمات، سوریه و از آن‌جا شبه‌نظامیان حزب‌الله در لبنان بوده است.

براساس قطعنامه‌هایی که شورای امنیت سازمان ملل علیه برنامه هسته‌ای ایران صادر کرده، ارسال سلاح از ایران به دیگر کشورها ممنوع است و دولت‌ها باید هرگونه تخلف در این مورد را به شورای امنیت اطلاع دهند.
در فروردین سال جاری نیز ترکیه به شورای امنیت سازمان ملل خبر داده بود که یک محموله سلاح «غیرقانونی» ایران را در یک هواپیمای باری ضبط کرده است.
توقیف چهار کامیون ایرانی ازسوی گمرک ترکیه در شرایطی اعلام شده که قرار است علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران، ۲۸ دی ماه به آنکارا سفر کند تا با مقام‌های این کشور درمورد برنامه هسته‌ای ایران گفت وگو کنند.
برنامه هسته‌ای ایران از اختلاف‌های عمده ایران با غرب است و ترکیه یکی از طرف‌های مذاکره در این خصوص است. احمد داوود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، که هفته گذشته به تهران سفر کرد، گفته است که ترکیه میزبان دور جدید گفت‌وگوها میان ایران و گروه ۵+۱ شامل آمریکا، چین، روسیه، بریتانیا، فرانسه و آلمان خواهد بود.
دولت ایران هنوز درمورد توقیف کامیون‌های این کشور در مرز ترکیه و سوریه اظهارنظر نکرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر