به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ دی ۱۸, یکشنبه

فرمان‌آرا سیمرغ‌های خود را به جشنواره فجر پس داد

ندای سبز آزادی
سیمرغ بلورین جشنواره فجر گویا این روزها چندان بلوری نیست و چنان تیره و تار شده که گرفتن آن برای کارگردانان چندان افتخاری ندارد،از همین رو بهمن فرمان آرا سه سیمرغ خود را به دفتر جشنواره پس داده و البته رسید هم گرفته است تا دراین دولت که دروغگویی رایج است مسئولان این پس دادن را تکذیب نکنند. فرمان آرا علت این اقدام خود را وضعیت سینمای ایران ذکر کرده است.این....................

سیمرغ بلورین جشنواره فجر گویا این روزها چندان بلوری نیست و چنان تیره و تار شده که گرفتن آن برای کارگردانان چندان افتخاری ندارد،از همین رو بهمن فرمان آرا سه سیمرغ خود را به دفتر جشنواره پس داده و البته رسید هم گرفته است تا دراین دولت که دروغگویی رایج است مسئولان این پس دادن را تکذیب نکنند.
فرمان آرا علت این اقدام خود را وضعیت سینمای ایران ذکر کرده است.این روزها وزیرارشاد و معاونانش تمام کارهای خود را کنار گذاشته و عزم خود را برای انحلال خانه سینما جزم کرده اند.پیش از فرمان آرا نیز کارگردانان مشهور کشور با روشهای مختلف از خانه سینما حمایت کرده بودند.
امروز نیز کارگردان فیلم‌های «بوی کافور عطر یاس»‌ و «خانه‌ای روی آب» سه سیمرغ بلورینی که از جشنواره فجر دریافت کرده بود به دفتر جشنواره تحویل داد.
بهمن فرمان‌آرا، در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین اظهار داشت:‌ با شرایطی که در سینمای ایران به وجود آمده است، تصمیم گرفتم سه سیمرغ بلورینی که از جشنواره فجر گرفته‌ام به دفتر جشنواره بازگردانم.
 او ادامه داد:‌ این سیمرغ‌های بلورین را برای فیلم‌های «بوی کافور عطر یاس» و «خانه‌ای روی آب» دریافت کرده بودم که همه را تحویل دفتر جشنواره دادم و رسید آن را گرفتم.
 فرمان‌آرا سیمرغ بلورین بهترین فیلم را از بیستمین جشنواره فیلم فجر برای «خانه‌ای روی آب» دریافت کرده بود و همچنین سیمرغ‌‌های بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه را از هجدهمین دوره جشنواره فجر برای فیلم «بوی کافور، عطر یاس» گرفته بود.
دروزهای گذشته مجید مجیدی، منوچهر محمدی، کمال تبریزی، محمدرضا هنرمند، ابراهیم حاتمی‌کیا، مجتبی راعی، حسن برزیده، سیدرضا میرکریمی و احمدرضا درویش نیز با صدور بیانیه ای ضمن اعتراض به انحلال خانه سینما نوشته بودند:آقای وزیر اشتباه نشسته‌اید. اینجا عرصه فرهنگ است و این خانه چند روزی میزبان شماست. براستی این ادب مهمانی را از کجا آورده‌اید؟
احمدرضا درويش جمعه شب نیز در برنامه هفت سينمايي با اشاره به سخنان وزير ارشاد در تلويزيون گفت:رفتاري كه امروز مي‌شود در دفاع مقدس هم با دشمن بعثي نمي‌شد. من تعحب مي‌كنم كه حسيني چگونه به خود اجازه مي‌دهد بدون پشتوانه‌ استدلالي اينگونه حرف‌ها را عليه خانه‌  سينما بزند که هیچ عقل سلیمی آن را نمی‌پذیرد‌.
انحلال خانه سینما نه تنها کارگردانان را به واکنش واداشته بلکه صدای سیاسیون را نیز درآورده است.احمد توکلی نماینده اصولگرا نیز ضمن سیاسی ارزیابی کردن انحلال خانه سینما گزینه ای را مطرح کرده که سابقه تاریخی نیز دارد و آن هم منجی نشان دادن احمدی نژاد است.
توکلی گفته است:قصد دارند خانه سینما به دست وزیر ارشاد منحل شود و سپس احمدی نژاد به شکل ناجی وارد صحنه شود و در راستای مقاصد انتخاباتی خود ابقای خانه سینما را اعلام کند.شبیه چنین اتفاقی در بازنشستگی اساتید دانشگاه نیز بوجود آمد بطوریکه وزیر علوم این موضوع را به شدت دنبال می کرد اما احمدی نژاد به شدت جلوی آن را گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر