به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ دی ۱۵, پنجشنبه

همه سهم خانواده هاشمی از حاکمیت

بهار یکتا
همزمان با فیلترینگ سایت علی اکبر هاشمی رفسنجانی، دومین دختر وی به شش ماه زندان و پنج سال محرومیت از فعالیتهای اجتماعی محکوم شد. فائزه هاشمی، ۴۹ ساله، هم مثل خیلی دیگر از فعالان سیاسی و مطبوعاتی متهم است به فعالیت تبلیغی علیه نظام . قاضی پرونده اش هم..................

 همزمان با فیلترینگ سایت علی اکبر هاشمی رفسنجانی، دومین دختر وی به شش ماه زندان و پنج سال محرومیت از فعالیتهای اجتماعی محکوم شد.
فائزه هاشمی، ۴۹ ساله، هم مثل خیلی دیگر از فعالان سیاسی و مطبوعاتی متهم است به فعالیت تبلیغی علیه نظام . قاضی پرونده اش هم نامی است آشنا: قاضی صلواتی. همان کسی که به کمتر از شش سال برای مبلغان علیه نظام رضایت نداده است، اما جایگاه خانوادگی فائزه شاید این بار موجب شد که به شش ماه حبس راضی شود.
این دختر هاشمی رفسنجانی در حالی در سومین سال از جنبش سبز مردم ایران متهم به اقدام علیه نظام متهم می شود که شکایت خود و خانواده اش چند سالی است در راهروهای دادستانی تهران مانده و به نیتجه ای نرسیده است. شکایتی که ابتدا پس از مناظره تلویزیونی احمدی نژاد و اتهامات وارده به فرزندان هاشمی راهی قوه قضاییه شد. پرونده ای که حتی تغییر رییس قوه قضاییه هم تاثیری در رسیدگی اش نداشته است.
اسفند سال گذشته وقتی فائزه به همراه خانواده اش برای شرکت در مراسم عزارداری به حرم حضرت عبدالعظیم رفته بود، مورد هتاکی و فحاشی و اهانت های وقیح یکی از لباس شخصی ها قرار گرفت. لباس شخصی که بعدها گفته بود نگهداریش در زندان برای مقامات سنگین تمام خواهد شد و چند روزی بیشتر مهمان زندان اوین نبود.
فحاشی به دختر یکی از بالاترین مقامات کشور در روز روشن و در برابر دوربین هایی که به سرعت فیلمش را به روی شبکه های مجازی فرستادند آنقدر واکنش به همراه داشت که حتی علما و مراجع قم را نیز به سخن وا داشت. آن چنان که گفته شد تهمت فاحشه به یک زن مسلمان حد قذف دارد. واکنش علما و مراجع، از همان هنگام و تا سقف اظهار تاسف اخیر آیت الله سیستانی –که همین دیروز مسیح مهاجری، خبرش را منتشر کرد-  علنی شد.  اما سعید تاجیک آنقدر پشتوانه داشت که می توانست دختر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را خطاب قرار دهد، فحاشی کند و از زندان چند روزه نیز علیه خاندان هاشمی خط و نشان بکشد.
فائزه هاشمی دو بازداشت در سابقه خود دارد یکی در سی خرداد و دیگری در اول اسفند که مثل خیلی از ایرانی ها در پرسشگری از رای سبزش به خیابان رفته بود.  کسی گمان نداشت این دوچرخه سوار تهرانی متهم شود به آشوب گری و اغتشاش گری. اما وقتی فعالان و انقلابیون می توانند سالها در زندان باشند به جرم اقدام علیه امنیت ملی، دختر یکی از همراهان اصلی انقلاب هم خواهد توانست چند ماهی مهمان همان زندانها باشد.
فائزه هاشمی شاید هیچگاه نمی خواست وارد عرصه سیاست شود. اما وقتی فرزند یک سیاستمدار باشی گاه سیاست ترا برمی گزیند. همسرش از فرزندان حسن لاهوتی است. حمید لاهوتی که به همراه برادرش سعید داماد خانواده هاشمی شدند. رابطه هاشمی رفسنجانی با لاهوتی آنقدر صمیمی بود که دو دخترش را به او سپرد. حسن لاهوتی از روحانیون حامی آیت الله خمینی و امام جمعه رشت بود. هیچگاه رابطه اش را با سازمان مجاهدین و نهضت آزادی قطع نکرد و او هم از کسانی بود که به دستور لاجوردی در سال شصت به زندان رفت.  تنها یک روز بعد از این بازداشت جنازه او را تحویل دادند و خواستند تشییع جنازه ای صورت نگیرد و جنازه را نیز با وساطت هاشمی رفسنجانی تحویل دادند. خانواده اش پس از سالها سکوت که بی شک توصیه رییس مجلس خبرگان بوده است، اعلام کردند که پزشکی قانونی تشخیص مرگ با مسمومیت داده است. اتفاقی که در زندانهای جمهوری اسلامی هنوز ادامه دارد.
نماینده اول تهران
شاید کسی باورش نمی شد که فائزه هاشمی بتواند نماینده اول تهران در مجلس شورای اسلامی شود. دختری که همه او را به روسری رنگی و شلوار جین می شناختند. کسی که خیلی وقتها کفش های سفید ورزشی اش مانع عبورش از حراست دانشگاه می شد. اما او بالاخره توانسته بود از همان دانشگاه مدرک دکترای حقوق بشر بگیرد و دانش آموخته علم سیاست شود و در دانشگاهی که پدرش بنا نهاد، کرسی استادی بگیرد.
دختر دوم هاشمی رفسنجانی که بیش از سایر فرزندانش می توان نامش را در رسانه ها یافت، چه آن زمان که رییس فدراسیون ورزش بانوان بود و چه زمانی که خودش هم صاحب رسانه شده بود.  مدتها مدیرمسئول روزنامه زن بود. روزنامه ای که عمرش یک سال هم وصال نداد و از همان شماره های نخستش مورد حمله محافظه کاران بود. فائزه هاشمی در این رزونامه علاوه بر پوشش خبری گسترده اخبار و گزارشهای زنان به جریانات فمینیستی و نقد حجاب هم می پرداخت. اما درج یک کاریکاتور و خبری در باره فرح پهلوی کافی بود که پرونده این روزنامه را ببندد. روزنامه ای که حتی هاشمی رفسنجانی پدر نیز حاضر نشد به حمایت از دخترش برخیزد.
پس از این تعطیلی کمتر نامی از فائزه در رسانه ها بود. شاید ترجیج می داد که آرام در دفتر کارش در فدراسیون اسلامی ورزش زنان بنشیند و تز دکترایش را تمام کند اما انتخابات ریاست جمهوری که شد او تمام قد به دفاع از میرحسین موسوی به میدان آمد و تا امروز هم برایش هزینه می دهد.
سهم فائزه هاشمی از جنش سبز
اول بار که توسط عروس ها و نوادگان خانواده در خیابان دستگیر شد . خبری که بلافاصله توسط خبرگزاری فارس اصلاح شد. این خبرگزاری ابتدا مدعی شده بود که خانواده هاشمی در پی دعوت به اغتشاش در خیابانها بودند اما خبر را تغییر داد و ادعا کرد که نیروهای امنیتی برای حفظ جانشان آنان را از محل دور کرده اند! فائزه هاشمی چهار ساعت بیشتر در بازداشت نبود. اول اسفند هم باز به خیابان آمد و باز بازداشت شد، اما هنوز عنوان پدر آنقدر عظمت داشت که نتوانند دختر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را در بازداشت نگه دارند.
سال پیش که مثل هر مادری منتظر بود سفره هفت سینش را در کنار فرزند دانشجویش سبزتر کند، به اوین رفت تا ببیند سرنوشت "حسن" که نام پدر بزرگ را با خود دارد چه شده است. حسن لاهوتی در لندن تحصیل می کرد و در بدو ورود به فرودگاه بازداشت شده بود.  دلیل دستگیری حسن لاهوتی، پسر ۲۳سالۀ فائزه هاشمی و نوۀ آیت الله هاشمی رفسنجانی که در ساعات اولیۀ بامداد دوشنبه دوم فروردین ماه در فرودگاه امام خمینی تهران بازداشت شد، "انتقاد از رهبر جمهوری اسلامی" بوده است. جرمش شنود تلفن وی توسط مقامات امنیتی ایران بوده است.  گفته شد لاهوتی طی تماس تلفنی ماه ها قبل خود از محل تحصیلش در لندن با یکی از دوستانش در تهران، از آقای خامنه ای انتقاد کرده بود و به نظر مقامات، الفاظ بکار رفته در این مکالمه تلفنی "اهانت به مقام رهبری" بوده است. جرمی که معلوم شد برادران اطلاعات قادر به شنود تلفنهای خارجی هم هستند. حسن لاهوتی چند روزی در زندان بود با وثیقه هفتاد میلیون تومانی آزاد شد.
بعدها هم همان کسانی که می توانستند تلفن ها را شنود کنند به دفتر کار فائزه هاشمی در فدراسیون اسلامی ورزش زنان حمله کردند و شکستند و بردند و خراب کردند. سرانجام نیز اعلام شد که سازمان تربیت بدنی بودجه ندارد و این دفتر هم باید تعطیل شود.
و اینک دختر دوم هاشمی رفسنجانی همو که بنیانگذار جمهوری اسلامی از او بعنوان ستون انقلاب یاد کرده در آستانه یک حبس شش ماهه است. تبلیغش علیه نظام چیزی جز بیان این واقعیت نیست که "مملکت به دست اراذل و اوباش" افتاده است. مملکتی که شبانه می توانند به خانه تان بیایند و تو را در گونی کنند و به اوین ببرند. مملکتی که در روز روشن می توانند ترا فاحشه خطاب کنند. مملکتی که نخست وزیر و رییس مجلسش می تواند در حبس باشد. مملکتی که رییس جمهور سابقش اقدام علیه امنیت ملی می کند. مملکتی که مدیران و دلسوزانش در زندان و دزدان و اراذل و اوباش بر کرسی قدرتند.
بازی با برگ خانواده هاشمی وارد فاز جدید می شود. اتهامات به مهدی هاشمی، حمله به خانه رییس مجمع تشخیص مصلحت، پخش شعارهای مرگ بر هاشمی از تلویزیون سراسری، فیلترینگ مطالب کسی که امام خمینی در تمجیدش گفته بود " تا هاشمی زنده است نهضت زنده است" و اینک حکم دادگاه برای فائزه می تواند زمستان یخبندانی را برای حاکمیت ایران به همراه داشته باشد. زمستانی که حتی گرمای تنور انتخابات هم نخواهد توانست ذره ای از سرمایش بکاهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر