به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ دی ۲۲, پنجشنبه

نبرد مالکیت دانشگاه آزاد بالا گرفت

ندای سبز آزادی
دبیرخانه دانشگاه آزاد با فاقد اعتبار و غیرقانونی خواندن اعلام تصمیم یک جانبه انتخاب برادر کامران دانشجو به ریاست این دانشگاه، تاکید کرد که جلسه روز گذشته هیات امنای این دانشگاه بدون نتیجه پایان یافت.  گفتنی است روز گذشته نبرد مالکیت دانشگاه آزاد ابعاد گسترده تری به خود گرفت. پیش از این یک بار موضوع وقف دانشگاه آزاد باعث جدال.......................

دبیرخانه دانشگاه آزاد با فاقد اعتبار و غیرقانونی خواندن اعلام تصمیم یک جانبه انتخاب برادر کامران دانشجو به ریاست این دانشگاه، تاکید کرد که جلسه روز گذشته هیات امنای این دانشگاه بدون نتیجه پایان یافت.  
گفتنی است روز گذشته نبرد مالکیت دانشگاه آزاد ابعاد گسترده تری به خود گرفت. پیش از این یک بار موضوع وقف دانشگاه آزاد باعث جدال هواداران دولت و حامیان مدیریت جاسبی بر دانشگاه آزاد شده بود. اینک با وجود اینکه دولتی ها خبر از جایگزینی فرهاد دانشجو برادر وزیر علوم به جای جاسبی می دهند، عبدالله جاسبی، رئیس دانشگاه آزاد این خبر ها را نادرست اعلام کرده است.
در همین حال در بیانیه دبیرخانه دانشگاه آزاد که بدنبال اقدام یک سویه نماینده دولت در جلسه هیات مدیره منتشر شد، آمده است: این نحوه اقدام غیر قانونی و فاقد اعتبار است زیرا باید پس از حضور نامزدها و اعلام مراتب رای گیری توسط رئیس هیئت امناء، اخذ رای انجام می شد. بدین ترتیب جلسه مورخ 21/10/90 هیئت امناء دانشگاه آزاد اسلامی بدون نتیجه قانونی پایان یافت.
آقای جاسبی تیز گفته بود اعلام انتخاب فرهاد دانشجو به عنوان رئیس دانشگاه بدون مصوبه رئیس هیات امنا از سوی برخی از اعضا اعلام شده است و با توجه به اینکه انتخاب فرهاد دانشجو به تایید هاشمی رفسنجانی نرسیده است ،این جلسه جمع بندی و مصوبه قانونی نداشته است.
اطلاعیه دبیرخانه دانشگاه آزاد
در اطلاعیه دانشگاه آزاد آمده است: جلسه هیئت امناء دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی و با حضور 10 عضو حقیقی و حقوقی هیئت امنا در دفتر ریاست هیئت امنا در تاریخ 21/10/ 90 تشکیل شد.
بر اساس اطلاعیه دببرخانه هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی، در ابتدای جلسه ریاست هیئت امناء از اعضاء خواست تا 12 نفر از نامزدهای ریاست دانشگاه که تا تاریخ 10/10/90 رزومه خود را به دفتر وزارت علوم ارسال کرده اند و نامشان در رسانه های جمعی اعلام شده در جلسه حضور یافته و سیاست های اجرائی و برنامه های خود را برای اداره دانشگاه به هیئت امناء ارائه کنند، جواب سوالات هیات امناء را بدهند و پس از آن رای گیری انجام شود.
این اطلاعیه در ادامه اعلام می کند: سپس هرکدام از نامزدها که رای بیشتری آورد به عنوان منتخب هیئت امناء به شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شود. بعضی از اعضاء اعلام کردند مطالعه رزومه نامزدها کافی بوده و نیازی به حضورشان در جلسه نیست اما ریاست هیئت امناء و بعضی دیگر از اعضاء اعلام کردند برای تعیین نامزد مناسب باید این حق به همه نامزدها داده شود تا با حضور در جلسه از برنامه های خود دفاع کنند و نباید برای تعیین ریاست دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان طوری اقدام کنیم که فرصت ارائه برنامه های نامزدها را از آنها بگیریم.
این اطلاعیه می افزاید: آیت الله هاشمی رفسنجانی اعلام کرد ما هنوز طبق مفاد تبصره ذیل بند ﮪ ماده 12 اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در مهلت قانونی هستیم و اگر در این جلسه فرصت ارائه برنامه ها برای همه نامزدها فراهم نشد در مهلت مقرر مذکور بلافاصله جلسه هیئت امناء را می توانیم تشکیل دهیم تا انتخاب احسن انجام شود.
در بخش دیگر اطلاعیه مذکور آمده است: در اثناء مباحثات مذکور در مورد ضرورت یا عدم ضرورت حضور نامزدها که چند نفر از آنها برای حضور در جلسه هیئت امناء دعوت شده و منتظر حضور در جلسه بودند، برخی از اعضا بدون اینکه ریاست هیئات امناء اعلام رای کند، با نوشتن رای خود و تنظیم صورت جلسه از ادامه حضور سایر نامزدها در جلسه جلوگیری کردند و جلسه به شکل یکطرفه ای به بن بست کشیده شد که رئیس هیئت امناء اعلام کرد این نحوه اقدام غیر قانونی و فاقد اعتبار است زیرا باید پس از حضور نامزدها و اعلام مراتب رای گیری توسط رئیس هیئت امناء، اخذ رای انجام می شد. بدین ترتیب جلسه مورخ 21/10/90 هیئت امناء دانشگاه آزاد اسلامی بدون نتیجه قانونی پایان یافت.
مخالفت هاشمی رفسنجانی 
سایت بازتاب خبر داده است که طبق آئین نامه قرار بود کاندیداهای ریاست دانشگاه با حضور در جلسه هیات امنا به معرفی برنامه های خود بپردازند و بر همین اساس کاندیداهای معرفی شده در محل هیات امنا حضور پیدا کردند. اما نمایندگان دولت با عنوان کردن این که تصمیم خود رابرای تعیین رییس دانشگاه گرفته اند، با حضور کاندیداها مخالفت کردند و دانشجو را بعنوان رییس معرفی کردندبراساس این خبر .  هاشمی رفسنجانی مخالفت خود را با رای‌گیری اعلام کرده و خاطرنشان کرد که باید سایر گزینه‌ها هم مطرح شود که این سخن هاشمی رفسنجانی با مخالفت جمعی از اهیئت امنا روبرو شد و همین مسائل منجر به متشنج شدن جو جلسه شد.
پس از این واقعه جمعی از اعضا با خروج از جلسه اعتراض خود را اعلام داشتند که با میانجیگری تعداد دیگری از اعضای هیئت امنا، به جلسه بازگشتنددر حالی که جاسبی جلسه را بدون نتیجه اعلام کرده اعضای دولتی جلسه، دانشجو را بعنوان رییس دانشگاه به خبرنگاران معرفی کردند.
دولتی های حاضر در هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی پس از پایان جلسه امروز هیات امنا اعلام کردند فرهاد دانشجو به عنوان رئیس پیشنهادی این دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شده است. این خبر بلافاصله از سوی سیستم اطلاع رسانی پیامکی دولت و پایگاه اطلاع رسانی آن در سطح وسیع منتشر شد، اما دقایقی بعد با واکنش عبدالله جاسبی مواجه شد.
 موضوع ریاست دانشگاه آزاد  درآستانه انتخابات مجلس با توجه به اهمیت این دانشگاه  درحوزه های انتخابیه برای بسیاری از نمایندگان مجلس موضوع قابل توجهی خواهد بود.
براساس اعلام خبرگزاریهای دولتی، هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در دومین جلسه خود، فرهاد دانشجو را به عنوان رییس پیشنهادی این دانشگاه انتخاب کرد.
براساس این خبر در این جلسه که نزدیک به 3 ساعت به طول انجامید فرهاد دانشجو  ۵رأی موافق داشت و در آن  اکبر هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی، حمید میرزاده به عنوان نمایندگان هیئت مؤسس دانشگاه آزاد و  محمد محمدیان رئیس نهاد  رهبری در دانشگاه‌ها، کامران دانشجو، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان اعضای حقوقی این هیئت و فرهاد دانشجو، بهمن یزدی صمدی و فریدون عزیزی به عنوان 3 هیئت علمی عضو در هیئت امنای دانشگاه آزاد و نیز عبدالله جعفر علی جاسبی به عنوان رئیس سابق دانشگاه آزاد و دبیر هیئت امنا حضور داشتند.
 در واکنش به اخبار منتشره در خبرگزاری ها ، ارگان رسانه ای دانشگاه آزاد اسلامی (آنا) اعلام کرد: شصت و یکمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی برای انتخاب رئیس دانشگاه بدون جمع بندی و مصوبه قانونی خاتمه یافت
  عبدالله جاسبی دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پس از پایان جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: از طرف آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیات امنا مامور شدم تا در این مصاحبه شرکت کنم و شرح جلسه را اعلام کنم.
جاسبی خاطر نشان کرد: در جلسه امشب دو  نظریه مطرح شد یکی آنکه کسانی که کاندیدای ریاست دانشگاه هستند برنامه های شان را اعلام کنند تا سپس تصمیم گیری شود و عده ای دیگر از اعضا اصرار داشتند که بدون اینکه برنامه کاندیداها اعلام شود باید رای گیری کنیم و سرانجام این پیشنهاد که کاندیداها برنامه های شان را اعلام کنند مورد قبول وزرای دولت قرار نگرفت.
جاسبی افزود: من پیشنهاد دادم که از ریاست دانشگاه آزاد استعفا کنم و آیت الله هاشمی رفسنجانی یک سرپرست برای دانشگاه انتخاب کنند تا در یک فرصت مناسب در خصوص انتخاب رئیس دانشگاه آزاد تصمیم گیری شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اعلام انتخاب فرهاد دانشجو به عنوان رئیس دانشگاه بدون مصوبه رئیس هیات امنا از سوی برخی از اعضا اعلام شده است و با توجه به اینکه انتخاب فرهاد دانشجو به تایید آیت الله هاشمی رفسنجانی نرسیده است ،این جلسه جمع بندی و مصوبه قانونی نداشته است.
همچنین به گزارش فارس، جاسبی رئیس دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران  گفت: در این جلسه دو  نظریه وجود داشت. یک نظریه این بود که کاندیداهای ریاست دانشگاه آزاد تک‌تک مصاحبه شده و با آن‌ها صحبت کنیم تا برنامه‌های خود را اعلام کنند و سپس تصمیم‌گیری صورت گیرد.عده‌ای دیگر از اعضای هیئت امنا مخالف این نظریه بودند و اعلام می‌کردند که نباید با کاندیداهای ریاست دانشگاه آزاد مصاحبه شود و باید رأی‌گیری انجام شود.
وی افزود: این اختلاف نظر منجر به یک ساعت بحث در جلسه شد و بالاخره به جمع‌بندی لازم نرسیدیم.عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد تصریح کرد:‌ در انتها پیشنهادهای مختلفی ارائه شد و حتی پیشنهاد شد با کاندیداهای ریاست دانشگاه آزاد که اکنون در دفتر هیئت امنا حضور دارند مصاحبه کنیم و مابقی آنها هفته آینده مصاحبه شوند و آنگاه تصمیم‌گیری شوند که باز هم این پیشنهاد مورد موافقت گروهی که وزرای کابینه در آن هستند و ۵نفرند قرار نگرفت.
جاسبی خاطرنشان کرد:‌ به همین دلیل از سوی رئیس هیئت امنا اعلام رای نشد و جلسه در حقیقت ابتر ماند.
وی در ادامه گفت:‌ اما ۵عضو هیئت امنا رأی داده و اعلام کردند که رأی ما فرهاد دانشجو است اما این رأی مورد موافقت گروه دوم قرار نگرفت چون اعلام رأی توسط رئیس هیئت امنا صورت نگرفته بود و این رأی‌گیری شکل قانونی ندارد.
وی تصریح کرد: به این ترتیب جلسه بدون رسیدن به یک جمع‌بندی قانونی پایان یافت. البته پیشنهادهایی ارائه شد که این پیشنهادها مورد موافقت قرار نگرفت.جاسبی تصریح کرد: بنده در این جلسه پیشنهاد دادم برای اینکه این مسئله حل شود، موافقت کنید تا استعفا دهم و رئیس هیئت امنا سرپرستی انتخاب کند و طبق آئین‌نامه ۳ماه فرصت است تا رئیس اصلی مشخص شود که این نظریه هم مورد موافقت قرار نگرفت. در نهایت جلسه امروز بدون یک جمع‌بندی و مصوبه قانونی به پایان رسید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر