به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ دی ۱۸, یکشنبه

گزارش امنیتی کمیسیون اصل نود نشانگر ماهیت و کارکرد مجلس آتی است

کلمه
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران با صدور بیانیه ای در پاسخ به گزارش کمیسیون نود مجلس آورده است: تقارن قرائت این گزارش با ایام ثبت نام نامزدهای انتخابات دور نهم مجلس، به نحوی نمادین از ماهیت و کارکرد مجلس آینده حکایت دارد.در بخشی از این بیانیه با انتقاد از اتهام به فرزندان انقلاب اسلامی آمده است: تهی‌مایگان راهیافته به مجلس درحالی شریف‌ترین و صدیق ترین چهره‌های این ملت را..........................
 
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران با صدور بیانیه ای در پاسخ به گزارش کمیسیون نود مجلس آورده است: تقارن قرائت این گزارش با ایام ثبت نام نامزدهای انتخابات دور نهم مجلس، به نحوی نمادین از ماهیت و کارکرد مجلس آینده حکایت دارد.
در بخشی از این بیانیه با انتقاد از اتهام به فرزندان انقلاب اسلامی آمده است: تهی‌مایگان راهیافته به مجلس درحالی شریف‌ترین و صدیق ترین چهره‌های این ملت را مورد اتهام قرار می‌دهند که در برابر غارت بیت المال و رسوایی اختلاس‌های بی سابقه در تاریخ این کشور، نه به انگیزه دفاع از منافع ملت که برای حفظ آبروی خود هم که شده حتی جرئت انجام یک استیضاح واقعی و برکناری یک وزیر را نداشتند! آن‌ها حتی اجازه ندارند از رئیس دولت در باره هزینه میلیاردها دلار درآمد نفت حساب کشی کنند؟ و سئوال کنند که بخشی از این درآمد ملی در حساب‌های شخصی این و آن چه می‌کند؟
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی تصریح دارد: این گزارش چیزی جز تکرار محتوای ادعانامه قاضی مرتضوی مشهور و دادستان در دادگاه‌های نمایشی و رسوای شهریورماه سال ۸۸ و نیز تکرار تحلیل‌ها و اظهارات امثال سردار مشفق  و بازجوهای اوین نبود. بازتکرار این ادعاهای مضحک تحت عنوان گزارش کمیسیون اصل ۹۰ پس از گذشت دو سال و نیم و همزمان با دومین سالگرد جنایات عاشورای ۸۸ حاکی از عمق ترس و وحشت استبداد طلبان حاکم از جنبش سبز ملت ایران است. یقیناً اگر حاکمیت آن چنان که تظاهر می‌کند، نهم دی را نقطه پایان جنبش سبز می‌دانست و ترس و واهمه‌ای از قدرت سبزها نداشت، نیازی به تکرارچنین بازیگری‌های سخیف و مضحکی آنهم در صحن مجلس احساس نمی‌کرد.
گفتنی است چندی پیش با خواندن گزارشی در مجلس  هشتم پیرامون وقایع پس از انتخابات و به خصوص حوادث روز عاشورای ۸۸، رهبران در حبس جنبش سبز ، خاتمی و اصلاح طلبان را مورد اتهامات بی اساس و هجمه های تبلیغاتی ناصواب قراردادند.
این گزارش مورد انتقاد تعدادی از نمایندگان مجلس نیز قرار گرفت و گفته شد که قرائت آن در صحن مجلس بدون اطلاع سایر نمانیدگان بوده است.
به گزارش سایت امروز، متن کامل پاسخ سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به این گزارش شرح زیر است:
اخیرا صحن علنی مجلس فرمایشی هشتم شاهد قرائت گزارشی سراپا کذب و وارونه از فاجعه سرکوب و کشتار مردم بیگناه در عاشورای سال ۸۸ بود. در این گزارش ضمن وارونه نمایی کودتای انتخاباتی سال ۸۸ و توجیه جنایاتی که پس از آن با منتقدان و معترضان به نتیجه اعلامی انتخابات صورت‌گرفت، شریف‌ترین و محترم‌ترین چهره‌ها و شخصیت‌های کشورآماج انواع و اقسام اتهامات قرار گرفتنند.اگر چه قرائت گزارش مذکور در سالگرد جنایات روز عاشورای ۸۸ و همزمان با برنامه تبلیغاتی گسترده‌ای که حاکمیت استبدادی به این مناسبت تدارک دیده است، ماهیت تبلیغاتی و ادعاهای سخیف مندرج در آن را روشن و ما را از پاسخگویی مفصل بدان بی‌نیاز می‌سازد، اما فرصت را مغتنم دانسته نکاتی چند را به عرض ملت شریف و آگاه ایران می‌رسانیم :
۱- این گزارش که به اعتراف سردارقرائت کننده آن با عجله و برای ایام سالگرد عاشورای ۸۸ و به منظور همراهی با تبلیغات جاری تهیه شده بود، به روشنی از دغدغه‌ها و موضوع اهتمام راهیافتگان مجلس هشتم حکایت دارد. اصول ‌گرایانی که با شعار رفع مشکلات اقتصادی و رنج های معیشتی مردم، خود را به ملت تحمیل کردند، در ماه‌های پایانی فعالیت مجلس و درحالی که تهدید‌های خارجی هر روز شدیدتر می‌شود و گرانی و تورم کمر ملت را خم کرده، فساد اداری و مالی ارکان حکومت را فراگرفته و فروپاشی اقتصاد کشور را می‌توان در نرخ بیکاری و تورم بالا و رشد فزاینده قیمت طلا و ارز مشاهده کرد، تمام هم و غمشان مجیز‌گویی و خوش‌رقصی برای قدرت و حاکمیت شده است تا شاید در شبه انتخابات نمایشی آینده انگشت حمایت مبارک را بر سر خود ببینند و باردیگر به غصب کرسی های مجلس دست یابند.
۲- تهی‌مایگان راهیافته به مجلس درحالی شریف‌ترین و صدیق ترین چهره‌های این ملت را مورد اتهام قرار می‌دهند که در برابر غارت بیت المال و رسوایی اختلاس‌های بی سابقه در تاریخ این کشور، نه به انگیزه دفاع از منافع ملت که برای حفظ آبروی خود هم که شده حتی جرئت انجام یک استیضاح واقعی و برکناری یک وزیر را نداشتند! آن‌ها حتی اجازه ندارند از رئیس دولت در باره هزینه میلیاردها دلار درآمد نفت حساب کشی کنند؟ و سئوال کنند که بخشی از این درآمد ملی در حساب‌های شخصی این و آن چه می‌کند؟
۳- این گزارش چیزی جز تکرار محتوای ادعانامه قاضی مرتضوی مشهور و دادستان در دادگاه‌های نمایشی و رسوای شهریورماه سال ۸۸ و نیز تکرار تحلیل‌ها و اظهارات امثال سردار مشفق و بازجوهای اوین نبود. بازتکرار این ادعاهای مضحک تحت عنوان گزارش کمیسیون اصل ۹۰ پس از گذشت دو سال و نیم و همزمان با دومین سالگرد جنایات عاشورای ۸۸ حاکی از عمق ترس و وحشت استبداد طلبان حاکم از جنبش سبز ملت ایران است. یقیناً اگر حاکمیت آن چنان که تظاهر می‌کند، نهم دی را نقطه پایان جنبش سبز می‌دانست و ترس و واهمه‌ای از قدرت سبزها نداشت، نیازی به تکرارچنین بازیگری‌های سخیف و مضحکی آنهم در صحن مجلس احساس نمی‌کرد. آنان تصور می‌کنند اگر راهپیمایی سه میلیونی ملت در ۲۵ خرداد را توطئه دشمن و تظاهرات دولتی نهم دی را یادآور حماسه صدر اسلام و روزهای انقلاب بخوانند، و با تکرار ادعاها و تحلیلهای محافل نظامی و امنیتی مخالفان خود را وابسته به بیگانه معرفی‌کنند، واقعیت تغییر کرده و احساس آرامش خواهند کرد، درحالی که این گونه اظهارات و اقدامات تنها بر شدت خشم ملت خواهد افزود و فضای نارضایتی و مخالفت را در کشور تند‌تر خواهد کرد. افزایش کیفی و کمی انتقادات و نامه‌های صریحی که این روزها شاهد آن هستیم به روشنی بیانگر این حقیقت است که آن تبلیغات و توپ و تشرها و تهدیدها و اعمال فشارها نه تنها موجب ترس و سکوت معترضان نشده است بلکه برعکس اولاً مخالفان را در ابراز مخالفت و اعتراض خود مصرتر و مصمم‌تر کرده، و ثانیاً سطح اعتراضات را ارتقاء بخشیده است. مسئول این روند به سوی نقطه بی‌بازگشت البته حاکمان بی‌تدبیر و مغروری هستند که بیش و پیش از هر کس خود فریب تبلیغات خویش را می‌خورند.
۴- قرائت این گزارش در شرایطی که کشور از هر سو درمحاصره بحران‌های سخت گرفتار است، خود بهترین گواه بر این حقیقت است که راهیافتگان چنین مجلسی نه غم ملت دارند و نه درد کشور. تمام دغدغه آنان به گفته رئیس مجلس تنها این است که مبادا قانونی تصویب کنند که مورد رضایت رهبری نباشد. از مجلسی که آقای جنتی نمایندگانش را تعیین می کند بیش از این انتظار نمی رود که به جای این که صدای ملت و مدافع حقوق ازدست رفته آنان و قربانیان کهریزک و زندانیان سیاسی بی‌گناه و خانواده‌های مظلوم و داغدیده باشد، صدای امثال قاضی مرتضوی ها و قاضی صلواتی‌ها و سربازجویان و شکنجه گران و نظامیانی نظیر سردار مشفق است. ما به این اینان نصیحت می‌کنیم توجه داشته باشند رفتار امروز ایشان در حافظه تاریخی ملت ثبت می شود و دیر یازود زمان رسیدگی به حساب شما وایشان فرا خواهد رسید. آینده از آن مردم ایران است بنابراین سرنوشت خود را با قاضی مرتضوی‌ها و شکنجه‌گران پیوند نزنید.
۵- تقارن قرائت این گزارش با ایام ثبت نام نامزدهای انتخابات دور نهم مجلس، به نحوی نمادین از ماهیت و کارکرد مجلس آینده حکایت دارد. مجلس هشتم در حالی شکل گرفت که هنوز کودتای انتخاباتی سال ۸۸ رخ نداده بود، هنوز زندان‌ها از فعالان سیاسی و مطبوعاتی و حقوق بشری پر نشده بود، هنوز علیه معترضان و منتقدان، خشونت عریان به کار گرفته نشده بود، هنوز حکومت نظامی غیر رسمی بر کشور حاکم نشده بود، و استبداد هنوز جای پای خود را محکم نکرده بود، با این همه، چنان که مشاهده می‌کنیم، تحت سیطره استبداد ناگزیر است اینچنین منافع قدرت را بر مصالح ملت ترجیح دهد و برای سرکوب مطالبات به حق ملت دست افشانی کند و مجیز قدرت را بگوید. بنابراین تکلیف مجلسی که قرار است در پی شبه انتخابات رسوا و در شرایط اختناق سیاسی، در غیاب احزاب و تشکل‌های سیاسی مستقل و مردمی و حصر و حبس محبوب‌ترین چهره‌های ملی شکل بگیرد از هم اکنون روشن است. از این رو شرکت در این شبه انتخابات نمایشی خیانت به آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی و حق تعیین سرنوشت ملت بدست خویش و بی اعتنایی به حقوق تضییع شده شهروندان ایرانی است
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران (شاخه خارج از کشور)
۱۷/۱۰/۱۳۹۰

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر