به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ دی ۷, پنجشنبه

وزیر بهداشت عزل شد

 ندای سبز آزادی

مرضیه وحید دستجردی در پی انتقادات از نحوه تخصیص ارز توسط دولت برکنار شد. به گزارش خبرگزاریهای ایران احمدی نژاد در حکمی محمد حسن طریقت منفرد را به عنوان «سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» منصوب کرد. زمزمه‌های احتمال تغییر وزیر بهداشت از حدود دو هفته پیش و به نقل از قدرت علیخانی منتشر شد. وی این احتمال را مطرح بود که وزرای بهداشت و کشور تغییر کنند و رحیمی معاون اول احمدی نژاد به وزارت کشور برود. هر چند خبر.................



مرضیه وحید دستجردی در پی انتقادات از نحوه تخصیص ارز توسط دولت برکنار شد.
به گزارش خبرگزاریهای ایران احمدی نژاد در حکمی محمد حسن طریقت منفرد را به عنوان «سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» منصوب کرد.
زمزمه‌های احتمال تغییر وزیر بهداشت از حدود دو هفته پیش و به نقل از قدرت علیخانی منتشر شد. وی این احتمال را مطرح بود که وزرای بهداشت و کشور تغییر کنند و رحیمی معاون اول احمدی نژاد به وزارت کشور برود. هر چند خبر برکناری وزیر بهداشت بعدا توسط رحیمی رد شد.  محمد رضا رحیمی، معاون اول احمدی نژاد شایعه برکناری وزیر بهداشت را تکذیب کرده و گفته بود: خانم دستجردی از بهترین وزرای کابینه هستند و تا زمانی که آقای احمدی نژاد هست، وحید دستجردی هم در کابینه خواهد بود."
برخی از نمایندگان مجلس دلیل تمایل احمدی نژاد برای برکناری وزیر بهداشت انتقادها از وضعیت دارو و عدم تخصیص ارز اعلام کرده بودند.
مقامات بهداشتی، بانک مرکزی را متهم می‌کنند که ارز لازم را برای واردات دارو تامین نمی‌کند.
مسئولان انجمن های حمایت از بیماران و بعضی نمایندگان مجلس هم بارها درباره کمبود داروهای بیماران سرطانی، قلبی، هموفیلی، تلاسمی و غیره هشدار داده اند.
چندی پیش حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایران در گزارشی در مجلس وضعیت دارو و لوازم پزشکی در ایران را بحرانی توصیف کرد.

روزنامه ایران نیز یکشنبه گذشته، با اشاره به اظهارات وزیر بهداشت در مورد ارز دارو و زین اسب، در مطلبی با عنوان «تهديدسلامت رواني جامعه با تناقض‌گويي خانم وزير» نوشته بود « بررسي دقيق‌تر هجمه‌هاي وزارت بهداشت و درمان به عنوان بخشي از دولت به دولت، نشان از آن دارد كه خانم وزير به عنوان نخستين وزير زن در دولت احمدي‌نژاد به جاي وفاداري به اعتماد رئيس‌جمهور، در مسيري افتاده است كه به نظر مي‌رسد معاونان و مشاورانش براي او هموار مي‌كنند.»
این سخنان ظاهرا به رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و قائم مقام وزیر بهداشت اشاره داشت چرا که در روز سه‌شنبه هفته جاری روزنامه ایران نوشت: « آنچه از شواهد و قرائن پیداست موضوع چیزی فراتر از ارز، دارو و تجهیزات پزشكی، بلكه بحث بر سر همان چند نفری است كه قصد تخریب چهره بهداشت و درمان كشور را دارند. شاید همان‌گونه كه پیش از این برخی از سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها نوشته بودند موضوع به اصرار خانم دستجردی بر عدم بركناری باقر لاریجانی (قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران) كه گفته می‌شود نفر اول تصمیم‌گیر در این وزارتخانه است باز می‌گردد.»
روزنامه ایران با اشاره به سخنان وزیر در مورد افزایش قیمت دارو که با سخنان احمدی‌نژاد در مورد ضرورت عدم افزایش قیمت دارو در تناقض بود، نوشته بود: «وابستگی زیاد دكتر دستجردی به قائم‌مقام خود توان تصمیم‌گیری را از خانم وزیر گرفته یا شاید هم ارادت به رئیس سابق در دانشگاه تهران است كه وزیر را این‌گونه در برابر سخنان و خواسته‌های رئیس‌جمهور قرار می‌دهد.»
در همین حال و ساعتی پس از اعلام برکناری دستجردی، باقر لاریجانی نیز با ارسال نامه‌ای خطاب به همکاران دانشگاه علوم پزشکی تهران از آنان خداحافظی و تشکر کرد.
به گزارش خبرگزاری آنا، باقر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران پس از تقدیم نحوه ادامه کار در دانشگاه به حضور وحید دستجردی وزیر بهداشت با ارسال نامه‌ای خطاب به همکاران دانشگاه علوم پزشکی تهران از آنان خداحافظی و تشکر کرد و استعفا داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر