به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ دی ۱۰, یکشنبه

اعلام نرخ سکه و طلا ممنوع شد

رد پای امنیتی ها در بازار ارز و سکه هم چنان پابرجاست و در تازه ترین اقدام تهدید آمیز به شکل دستوری و اجباری فعالان این حوزه تهدید به عدم اعلام نرخ طلا و سکه شده اند. به گزارش کلمه، با تداوم و گسترش فضای امنیتی بر بازار ارز و سکه، این بار به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت طلا و سکه تا یک هفته بنا به دستور کسانی که او آنها را « برنامه ریزان اقتصادی » نامیده است، اعلام نمی شود. احمد وفادار که گفته براساس آنچه  برنامه‌ریزان اقتصادی اعلام کرده‌اند قیمت طلا و سکه فعلا اعلام نشود، اشاره کرده که خریداران و.......................


 رد پای امنیتی ها در بازار ارز و سکه هم چنان پابرجاست و در تازه ترین اقدام تهدید آمیز به شکل دستوری و اجباری فعالان این حوزه تهدید به عدم اعلام نرخ طلا و سکه شده اند.
به گزارش کلمه، با تداوم و گسترش فضای امنیتی بر بازار ارز و سکه، این بار به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت طلا و سکه تا یک هفته بنا به دستور کسانی که او آنها را « برنامه ریزان اقتصادی » نامیده است، اعلام نمی شود.
احمد وفادار که گفته براساس آنچه  برنامه‌ریزان اقتصادی اعلام کرده‌اند قیمت طلا و سکه فعلا اعلام نشود، اشاره کرده که خریداران و فروشندگان طلا و سکه هم اکنون با مشکل مواجه شده‌اند و نمی دانند طلا و سکه را به چه قیمتی باید خرید و فروش کنند. با این وجود او تاکید کرده که « فعلا نمی توانیم قیمت آن را اعلام کنیم.»
در همین زمینه خبرگزاری مهر گزارش داد که براساس تصمیم « ویژه » دولت، قیمت‌گذاری طلا و سکه که تاکنون برمبنای ارز آزاد بود، از این پس برمبنای ارز مبادلاتی انجام می شود.
محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر خبر داده که این تصمیم در نامه‌ای به روسای اتحادیه های طلا و جواهر در تمامی استانها ابلاغ شده و از آنها خواسته  که ملزم به رعایت دستورالعمل جدید و پیروی از نرخهای رسمی کشور باشند.
این نامه صراحتا به شکل دستوری تهدید کرده که  باتوجه به اینکه نرخ ارزهای خارجی مطابق با نرخ اتاق مبادلات ارزی است ، طبق این دستورالعمل، نرخهای طلا و سکه را هم اتاق مبادلات ارزی تعیین می کند.
در نامه محمد کشتی آرای آمده است: باتوجه به حساسیت و جایگاه صنف طلا و جواهر در نظام اقتصادی کشور و باتوجه به اعلام نرخهای مختلف توسط رسانه ها و دستگاههای ارسال کننده قیمت حسب دستور مقامات اقتصادی کشور، کلیه اتحادیه های کشور ملزم به رعایت و دستورالعمل و پیروی از نرخهای رسمی کشور هستند.
پیش از این نیز خبرهایی از تشدید فضای امنیتی با دخالت وزارتخانه های اطلاعات، کشور و نیروی انتظامی در رسانه ها آمده بود.
وزارتخانه های اطلاعات و کشور، پیش از این  با گسیل نیروهای امنیتی به خیابان ها و مقابل صرافی ها، درصدد برآمدند تا به مانند قیمت ها را به شکل دستوری در بازار ثابت نگه دارند و به زور صف آرایی پلیسی و بازداشت خیابانی، به حاکم کردن نرخ های تصنعی و یکسان کردن تابلوهای نرخ بازار آزاد ارز با عددی بپردازند که در مرکز مبادلات ارزی دولت تعیین شده است. اقدامی که حالا تابلوهای طلافروشی به آن مبتلا شده اند.
حالا در نامه رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر می خوانیم: در حال حاضر شرکتهای ارسال کننده پیام نرخ و دستگاههای اعلام نرخ ملزم به رعایت موارد فوق هستند، بنابراین، باتوجه به دستورالعمل اعلام شده نرخ ارزهای خارجی مطابق با نرخ اتاق مبادلاتی ارزی است و اعلام نرخهای طلا و سکه براین اساس خواهد بود.
در پایان این نامه تصریح شده است: خواهشمند است ضمن اعلام به کلیه همکاران و شهرهای تابعه از دادن هرگونه نرخ خارج از ضوابط به تابلوها جدا خودداری کنید.
مهر از قول فعالان بازار طلا و سکه ادعا کرده است که  در صورت رعایت مکانیزم‌های اجرایی شدن این تصمیم، قیمت سکه و طلا در بازار که تاکنون برمبنای ارز آزاد تعیین می‌شد، سقوط شدید خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر