به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ تیر ۲, چهارشنبه

چطور احزاب دیگر برای راهپیمایی باید مجوز بگیرند اما کیک و ساندیس حامیان دولت فراهم باشد

منبع: پارلمان نیوز
نماینده مردم صومعه‌سرا با اشاره به تجمع روز ‌گذشته در مقابل مجلس تاكید كرد: وزارت كشور در این زمینه اهمال كرده است چطور احزاب دیگر برای راهپیمایی باید مجوز بگیرند اما این افراد حتی ناهار، ‌كیك، ساندیس و اتوبوس‌شان فراهم بود و در قالب حدود 150 نفر به اسم دانشجو تجمع كردند ولی هیچ اقدامی (از سوی وزارت كشور) صورت داده نشد. به گزارش ایلنا، كاظم دلخوش در تذكر آیین‌نامه‌ای ضمن تشكر صمیمانه از رئیس مجلس به خاطر سخنانش در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس كه به انتقاد از شعارهای مطرح شده در تجمع دیروز مجلس پرداخته بود، اظهار داشت: از خانواده شهدا عذرخواهی می‌كنم كه افرادی سابقه و خانواده آنها روشن است این حركات را انجام دادند و از اصولگرایان عذرخواهی می‌كنم. وی در پاسخ به این سوال لاریجانی كه تذكر براساس چه موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس است با بیان اینكه این تذكر براساس اصول 84، 86 وماده 87 و بند 11 ماده 23 است، افزود: نام ما و برخی نمایندگان اصولگرا در تجمع ذكر شد و من به‌ عنوان كسی كه سال‌ها رزمنده بوده‌ام می‌گویم كه در چند دوره گذشته اگر دفاع و بسیجیان شهدا صورت گرفته توسط نمایندگان بوده است و كسانی كه این تجمع را سازماندهی كردند افرادی را به‌ عنوان.........نماینده مردم صومعه‌سرا با اشاره به تجمع روز ‌گذشته در مقابل مجلس تاكید كرد: وزارت كشور در این زمینه اهمال كرده است چطور احزاب دیگر برای راهپیمایی باید مجوز بگیرند اما این افراد حتی ناهار، ‌كیك، ساندیس و اتوبوس‌شان فراهم بود و در قالب حدود 150 نفر به اسم دانشجو تجمع كردند ولی هیچ اقدامی (از سوی وزارت كشور) صورت داده نشد.

به گزارش ایلنا، كاظم دلخوش در تذكر آیین‌نامه‌ای ضمن تشكر صمیمانه از رئیس مجلس به خاطر سخنانش در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس كه به انتقاد از شعارهای مطرح شده در تجمع دیروز مجلس پرداخته بود، اظهار داشت: از خانواده شهدا عذرخواهی می‌كنم كه افرادی سابقه و خانواده آنها روشن است این حركات را انجام دادند و از اصولگرایان عذرخواهی می‌كنم.

وی در پاسخ به این سوال لاریجانی كه تذكر براساس چه موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس است با بیان اینكه این تذكر براساس اصول 84، 86 وماده 87 و بند 11 ماده 23 است، افزود: نام ما و برخی نمایندگان اصولگرا در تجمع ذكر شد و من به‌ عنوان كسی كه سال‌ها رزمنده بوده‌ام می‌گویم كه در چند دوره گذشته اگر دفاع و بسیجیان شهدا صورت گرفته توسط نمایندگان بوده است و كسانی كه این تجمع را سازماندهی كردند افرادی را به‌ عنوان دانشجو فرماندهی كردند و دادگاه ویژه باید سوابق خانوادگی آنها را بررسی كند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس تصریح كرد: این‌ها اشك تمساح ریختند غافل اینكه در دفاع از خانواده شهدا ما پیشگام بودیم.

دلخوش خطاب به رئیس مجلس گفت: به وزارت كشور تذكر دهید، زیرا در شرایطی كه طرح قانونی در مجلس رسیدگی می‌شود امروز باید فحش بشنویم، آیا این رسم اصولگرایی است مگر شما رئیس اصولگرا نیستید، وزارت كشور در این زمینه اهمال كرده است چطور احزاب دیگر برای راهپیمایی باید مجوز بگیرند اما این افراد حتی ناهار، ‌كیك، ساندیس و اتوبوس‌شان فراهم بود و در قالب حدود 150 نفر به اسم دانشجو تجمع كردند ولی هیچ اقدامی (از سوی وزارت كشور) صورت داده نشد.

وی خطاب به رئیس‌جمهور هشدار داد: آقای احمدی نژاد دوست و دشمن خود را بشناس و ما اگر قدمی بر می‌داریم صادقانه است. «ما را ز چه می‌ترسانی، ما را ز سر بریده می‌ترسانی، گر ما ز سر بریده می‌ترسیدیم، ‌در مجلس عاشقان نمی‌رقصیدیم»

وی در پایان با بیان اینكه من ابتدا از طرفداران وقف دانشگاه آزاد بودم اما وقتی دیدیم سیاسی كاری می‌شود خود را كنار كشیدم، خطاب به تجمع‌كنندگان اظهار داشت: اگر شما عرضه داشتید رای احمدی‌نژاد را در تهران بیشتر از رقبا می‌كردید و تهران را بهتر اداره می‌كردید.

نطق دلخوش در ابتدا با احسنت تعدادی از نمایندگان و در قسمت‌های پایانی با واكنش و فریاد دیگر مواجه شد و پس از اتمام نطق تعداد زیادی از نمایندگان دور صندلی وی جمع شده و برسر وی فریاد كشیدند كه برخی از نمایندگان اصولگرای مجلس تلاش كردند تا تعدادی از نمایندگان را آرام كنند.

آن‌هایی که خودپرونده دارند و مشکل‌دارند صحنه‌گردان قضیه شدند/ مجلس حوصله این دو سه نفر را ندارد

نماینده صومعه‌سرا در مجلس با اشاره به تجمع روز گذشته در مقابل مجلس در اعتراض به مصوبه‌ اخیر خانه ملت، درباره مراكز آموزش عالی غیردولتی، عنوان كرد: برخی آقایانی كه خود پرونده و مشكل دارند، صحنه‌گردان این قضیه شدند.

به گزارش ایسنا، كاظم دلخوش در حاشیه‌ جلسه‌ی علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران پارلمانی با اظهار این مطلب كه «البته یكی از خبرگزاری‌های رسمی كشور نیز به این قضیه دامن می‌زند»، گفت: ما از وزارت اطلاعات می‌خواهیم كه این مساله را مورد بررسی قرار دهد و با متخلفان برخورد كند.

وی با توضیح روند طرح حمایت و تقویت مراكز آموزش عالی و غیردولتی در مجلس، افزود: از ابتدا طرحی تهیه شده بود و بنده به عنوان نایب رییس فراكسیون وقف در كنار سایر دوستان تلاش كردیم كه مساله‌ی وقف را در بخش‌های مختلف و از جمله در بخش موسسات غیردولتی ساماندهی كنیم.

وی گفت: از مدت‌ها پیش این طرح تهیه شده بود و بعد از آن‌كه جلوتر آمدیم، بحث دانشگاه آزاد در این موضوع یك حالت سیاسی پیدا كرد و ما از آن‌جا كه كارمان بیشتر اقتصادی است، پایمان را كنار كشیدیم.

این نماینده‌ی اصولگرای مجلس با اظهار تاسف از اتفاقات روز گذشته در مقابل مجلس گفت: متاسفانه برخی آقایان صحنه‌گردان این اتفاقات شدند و البته اینها دو سه نفری هستند كه مجلس هم حوصله‌ آنها را ندارد اما اینها روز گذشته آن قضایا را ساماندهی و هدایت كردند و به تجمع كنندگان بلندگو و وسایل مورد نیاز را دادند تا به مجلس توهین كنند.

دلخوش با بیان این‌كه حتی در زمان مشروطیت، ما این اوضاع را نداشتیم، درعین حال به این فرمایش امام خمینی (ره) كه مجلس عصاره‌ فضایل ملت است اشاره كرد و گفت: ما پیش از این در جلسه‌ هیات رییسه فراكسیون اصولگرایان بحث كرده بودیم كه اگر این طرح به صحن آمد تدبیری اندیشیده شود كه حرمت شورای عالی انقلاب فرهنگی هم حفظ شود، اما متاسفانه برخی آقایان قبل از این‌كه این اتفاق بیافتد نسبت به این قضیه جوسازی كردند.

این عضو كمیسیون اقتصادی مجلس با یادآوری این‌كه طی دو دوره‌ی اخیر مجلس بیش از 2 هزار طرح برای كمك به دولت به مجلس آمد، گفت: ما از همه این طرح‌ها دفاع كردیم و بنده می‌توانم بگویم كه بیشترین دفاع را تاكنون از دولت داشته‌ام، اما این آقایان دوستان ناباب دولت هستند و مجلس و نمایندگان امروز نگران ادامه‌ این روند هستند. سوال این‌جاست كه چرا برخی طرح‌های نمایندگان به خاطر حضور این افراد باید رای نیاورد؟

نماینده‌ صومعه‌سرا با اعتقاد به این‌كه وزارت كشور در این مساله قصور كرده است،درعین حال یادآور شد كه تجمع روز گذشته درمقابل مجلس فاقد مجوز بوده است و گفت: تجمعات باید ازسوی وزارت كشور مجوز داشته باشد. اگر حقیقتا جلوی وزارت كشور این جمعیت جمع می‌شدند، آقایان چه می‌كردند؟

وی با اشاره به دفاعیات خود در بحث هدفمندسازی یارانه‌ها ازدولت گفت: در آن مقطع ما مدام زیر سوال بودیم كه چرا بیش از حد دفاع می‌كنید، اما این افراد نمایندگانی هستند كه حتی یك كلمه در مجلس درخصوص مسائل تخصصی حرف نمی‌زنند.

این نماینده اصولگرای مجلس با تاكید بر این نكته كه رییس مجلس و هیات رییسه‌ مجلس باید در مقابله با این نوع رفتارها كاری كنند، در عین حال تاكید كرد كه قوه‌ی قضاییه نیز باید با این افراد برخورد كند.

وی گفت: شاید افرادی كه روز گذشته مقابل مجلس جمع شده بودند اطلاعات دقیقی از روند نداشتند و به آنها بد اطلاع‌رسانی شده بود.

دلخوش توهین به دستگاه‌ها را به ضرر منافع ملی دانست و گفت: حرمت صاحب خانه را ما خودمان باید نگه داریم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر