به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ تیر ۱, سه‌شنبه

مجلس را به توپ می‌بندیم!

  منبع: تحول سبز
تجمع شبه دولتی مخالفان وقف دانشگاه آزاد از ساعتی پیش مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار شده است.به گزارش خبرنگار پارلمان‌نیوز، بعد از موافقت نمایندگان ملت با وقف دانشگاه آزاد، از روز گذشته رسانه‌های حامی دولت و تشکل‌های دانشجویی دولتی وقیحانه‌ترین حملات را به نهاد قانونگذاری جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده‌اند و ده‌ها بیانیه با ادبیات خاص این گروه و با امضای به دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و پیام‌نور در اعتراض به وقف دانشگاه آزاد منتشر کردند!گزارش‌ها حاکی از آن است که علاوه بر شعارهای اهانت‌آمیز خطاب به نمایندگان ملت توسط این عده، آن‌ها تهدید کردند که اگر مجلس از این تصمیم خود کوتاه نیاید مجلس را به توپ خواهند بست!به گزارش پارلمان‌نیوز، لاریجانی در ابتدای جلسه امروز گفت: آنچه مجلس محترم به عنوان نمایندگان ملت برگزیند، مورد احترام است و وقتی با تایید شورای محترم نگهبان همراه گردد لازم‌الاجرا خواهد...... 
تجمع شبه دولتی مخالفان وقف دانشگاه آزاد از ساعتی پیش مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار شده است. به گزارش خبرنگار پارلمان‌نیوز، بعد از موافقت نمایندگان ملت با وقف دانشگاه آزاد، از روز گذشته رسانه‌های حامی دولت و تشکل‌های دانشجویی دولتی وقیحانه‌ترین حملات را به نهاد قانونگذاری جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده‌اند و ده‌ها بیانیه با ادبیات خاص این گروه و با امضای به دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و پیام‌نور در اعتراض به وقف دانشگاه آزاد منتشر کردند!
گزارش‌ها حاکی از آن است که علاوه بر شعارهای اهانت‌آمیز خطاب به نمایندگان ملت توسط این عده، آن‌ها تهدید کردند که اگر مجلس از این تصمیم خود کوتاه نیاید مجلس را به توپ خواهند بست!
به گزارش پارلمان‌نیوز، لاریجانی در ابتدای جلسه امروز گفت: آنچه مجلس محترم به عنوان نمایندگان ملت برگزیند، مورد احترام است و وقتی با تایید شورای محترم نگهبان همراه گردد لازم‌الاجرا خواهد بود و همچنان که روال مجلس هشتم بر آن مستقر است در موارد اصلاحی شورای نگهبان اغلب نظرات آن شورا با همراهی و همفکری کمیسیون مربوطه به سرانجام می‌رسد.
رئیس مجلس خاطرنشان کرد: مجلس نشان داده است که به جد مقید به تحقق احکام شریعت و اصول قانون اساسی و به صدر عزم مجلس ولایت‌مداری نقش بسته است.
لاریجانی تصریح کرد: شگفت است که عده ای تلاش می‌کنند که با غلبه دهل صدای رسای انقلابی و ولایی مجلس را نشنوند.
وی در ادامه گفت: شاید نیاز به توضیح بیشتر نباشد اما چند نکته یادآوری می کنم.
رییس مجلس تصریح کرد: اولا نقد قوا اگر با آداب آن صورت پذیرد امر حسنی است و باعث رشد آن نهاد می گردد اما نه فحاشی و آلوده کردن فضا با توهمات.
لاریجانی تصریح کرد: بیان داشتند که نامه‌ای خدمت رهبری معظم داده شده است و آن را دال بر اقدامات پشت پرده دانستند حال آنکه این نامه چیزی جز ارسال نظرات مکتوب کثیری از نمایندگان محترم نبود که چندی پیش ارائه نمودند و دفتر رهبر معظم هم روز یکشنبه پاسخ آن را این‌گونه اعلام نمودند: معظم له در تایید وقف دانشگاه آزاد اسلامی هچ نظری ابراز نفرمودند.
لاریجانی با بیان اینکه این موضوع را بنده در جلسه گذشته اعلام نمودم تصریح کرد: ثانیا تصور نمودند که رئیس مجلس به مجرد فهم خویش در خروج موضوعی از چارچوب قانون اساسی مختار است طرح یا لایحه را از دستور خارج نماید که چنین تصوری غلط و خلاف آئین نامه مجلس است و به نظر می رسد برخی ناقدام رسانه ای مسلط بر موضوع نیستند.
رئیس مجلس تاکید کرد: ثالثا در این مجال سخن در باب برخی تشابهات و تعابیر وهن آمیز و کینه توزانه به ساحت محترم مجلس شورای اسلامی را به صلاح نمی‌دانم که متاسفانه بدون رعایت حد امور و به ناحق مطالبی نوشتند و گفتند این سخنان درباره همان مجلس است که بر مواضع و تصمیمات آن می‌بالیدند و تیتر نخست جریده خود می‌نمودند و این همان مجلس است که چندی پیش رهبر معظم از خدمات و مواضع داخلی و خارجی آن با عزت یاد نمودند.
وی خاطرنشان کرد: چطور به خاطر یک موضوع که آن را راست نپنداشتند آسمان و زمین را به هم بافتند با درشتی سخن ناحق به زبان راندند. مطمئن باشند مجلس شورای اسلامی وقت خود را صرف این امور نمی‌کند و قطعا بدانید نوع تحرکات تاثیری بر اراده مجلس نخواهد داشت مگر به سیاق حق سخن بگویند و نقد کنند.
لاریجانی در ادامه یادآور شد: اما ملت عزیز می‌دانند نمایندگان مجلس بر عهد خود از صیانت از حقوق ملت و ولایت پابرجا بوده و عزیزانی هم که از سر دلسوزی نگرانی خویش را بیان نمودند مورد احترام و تکریم مجلس شورای اسلامی خواهند بود و قطعا در مسیر مذاکرات با شورای محترم نگهبان اصلاحات مورد نظر آن شورا را انجام و منطبق بر تدابیر رهبری معظم مشکل نهایی حل خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر