به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ خرداد ۳۰, یکشنبه

از آوردن نان سر سفره ها تا نجات آمریکا

 کیوان بزرگمهر
محمود احمدی نژاد که ریاست جمهوریش را با وعده آوردن نان نفت بر سر سفره های ایرانیان، آغاز کرد، اینک به فکرانجام ماموريت‏هاي جهاني، ازجمله نجات مردم آمریکا افتاده است. این در حالیست که چند قطعنامه عليه ايران تصویب شده، موج فزاينده تحريم‏هاي بين‏المللي گسترش یافته، تورم در کشور و رکود در اقتصاد، به حالتی بحرانی رسیده و اعتراضات داخلي رو به گسترش است.محمود احمدی نژاد، رئیس دولت مستقر روز 4 شنبه در شهر کرد، ضمن تاکید مجدد بر اینکه برای قطعنامه‏هاي شوراي امنيت، ارزشی  قائل نیست، از ماموريت جديد خود در عرصه جهاني خبر داد. احمدی نژاد در سخنان خود ضمن آنكه آمريكا را "مسئول تمام برنامه‌های ضد بشری دنیا و تمام جنایت‌ها و خونریزی‌ها" دانست گفت: "این اقدامات آنها، ما را بر آن داشت که از این به بعد یک ماموریت جهانی دیگر را به ماموریت‌های خود اضافه کنیم. چرا که امروز خشن‌ترین دیکتاتوری‌ها علیه ملت آمریکا اعمال می‌شود و مردم این کشور تحت سنگین‌تر خفقان‌ها، عدم آزادی مطبوعات در ارائه جنایت‌های اسرائیل و آمریکا قرار دارند و مردم این کشور اجازه ندارند تا........


محمود احمدی نژاد که ریاست جمهوریش را با وعده آوردن نان نفت بر سر سفره های ایرانیان، آغاز کرد، اینک به فکرانجام ماموريت‏هاي جهاني، ازجمله نجات مردم آمریکا افتاده است. این در حالیست که چند قطعنامه عليه ايران تصویب شده، موج فزاينده تحريم‏هاي بين‏المللي گسترش یافته، تورم در کشور و رکود در اقتصاد، به حالتی بحرانی رسیده و اعتراضات داخلي رو به گسترش است.
محمود احمدی نژاد، رئیس دولت مستقر روز 4 شنبه در شهر کرد، ضمن تاکید مجدد بر اینکه برای قطعنامه‏هاي شوراي امنيت، ارزشی  قائل نیست، از ماموريت جديد خود در عرصه جهاني خبر داد.
 احمدی نژاد در سخنان خود ضمن آنكه آمريكا را "مسئول تمام برنامه‌های ضد بشری دنیا و تمام جنایت‌ها و خونریزی‌ها" دانست گفت: "این اقدامات آنها، ما را بر آن داشت که از این به بعد یک ماموریت جهانی دیگر را به ماموریت‌های خود اضافه کنیم. چرا که امروز خشن‌ترین دیکتاتوری‌ها علیه ملت آمریکا اعمال می‌شود و مردم این کشور تحت سنگین‌تر خفقان‌ها، عدم آزادی مطبوعات در ارائه جنایت‌های اسرائیل و آمریکا قرار دارند و مردم این کشور اجازه ندارند تا آزادانه در مقابل این جنایت‌ها تظاهرات کنند."
رئیس جمهور اسلامي سپس تصریح کرد: "اعلام می‌کنیم از این به بعد یکی از خواسته‌های اصلی ملت ایران نجات مردم آمریکا از دولت غیر دموکراتیک و زورگوی این کشور خواهد بود."

اولين ماموريت براي كسب راي
اين اما اولين باري نيست كه احمدي نژاد ادعايي از اين دست را مطرح مي‏كند. شايد بتوان وعده آوردن پول نفت برسر سفره‏هاي مردم و مبارزه با فساد دامن‏گير اداري و اقتصادي در کشور را اولين ماموريت احمدي نژاد دانست. ماموريتي كه سهم آن درمعادله رسيدن او به مقام رياست جمهوري چشمگير بود. اما این ماموریت نه تنها به انجام نرسید بلکه بعد از مدتی توسط او و همفکرانش تکذیب و سپس به ضد خود بدل شد؛ به گونه ای که جنگ دولت نهم بر سر ميلياردها تومان درآمد گمشده حاصل از فروش نفت با سازمان بازرسي كل کشور هنوز با پاسخ روشن احمدي نژاد و وزيران او همراه نشده و هر از چند گاهي نيز بر مبلغ مورد ادعا افزوده مي‏شود. آخرین نمونه هم به محمدرضا رحیمی، معاون اول وی برمی گردد که نمایندگان مجلس او را نفر اول باند فساد مالی "حلقه فاطمی" معرفی کرده اند. در اين بين افزايش بي رويه تورم كه با استناد به آمارهاي بانك مركزي تا مرز 30 درصد نيز رسيد مردم را نسبت به رسيدن پول نفت بر سر سفره‏هايشان نا اميد كرد.

حذف اسراييل؛ طرحی برای
حذف و نابودي اسراييل را مي‏توان دیگرماموریت و اسم رمز احمدي نژاد براي مطرح شدن در عرصه جهاني دانست؛ ماموریتی که کشور را به دردسرهای فراوان انداخته است. حواشي مجموعه اظهارات رئیس دولت مستقر در مورد موجوديت اسراييل و حذف این کشور از نقشه جهان همواره داغ و شنيدني بوده‏ اما او همچنان به تكرار ادعایي می پردازد كه اوج آن در كنفرانس دوربان 2 مطرح شد. این در حالیست که بسياري از تحليل گران داخلي و خارجي بر اين عقيده اند كه اظهارات احمدي نژاد نه تنها باعث انزواي دولت اسراييل نشده كه حمايت بين المللي از اين كشور در قبال ايران و تند روهاي اسلامي را نيز افزايش داده است.

ماموريت‏هاي معنوي
اما به نظر مي‏رسد مهمترين ماموريتي كه احمدي نژاد براي خود قايل است پيوند زدن دولتش با دولت امام زمان است. او در اوايل سال 1387 هم در مشهد گفته بود که مديريت کشور با امام زمان است. گرچه اين گفته او با واكنش تند بسياري از روحانيون و چهره‏هاي مذهبي کشور كه بعضا از طرفداران دولت وي نيز هستند روبرو شده، اما اين واكنش‏ها نتوانسته  مانع تكرار گفته‏هايي از اين دست از سوي رييس جمهور اسلامي شود. او پس از آن در اصفهان مدعي شد كه سندي در دست دارد مبني بر تلاش آمريكايي‏ها براي جلوگيري از ظهور امام زمان در عراق. وي در اين باره توضيح داد: "درست است که این مستکبران، به دنبال نفت و ثروت این کشور هستند، اما در زیر همه اینها یک استدلال برای خود دارند و بر اساس آن عمل می‌کنند. البته آن را در خبرها افشا نمی‌کنند. ما اسناد آن را به دست آوردیم که آنها معتقدند یکی از خاندان پیامبر اکرم در این نقطه ظهور کرده و ریشه همه ظالمان عالم را خواهد خشکاند. آنها همه این نقشه‌ها را کشیده‌اند که جلوی ظهور حضرت را بگیرند و می‌دانند ملت ایران زمینه‌ساز این حادثه بوده و یاران این حکومت خواهد بود."
 احمدي نژاد همچنين در آبانماه 1386 در جمع دانشجويان دانشگاه علم وصنعت تهران ادعا كرد در جريان سخنرانيش در دانشگاه كلمبيا، امام زمان صحنه را اداره كرده است. وي حتي در سخنراني سال گذشته خود در سازمان ملل متحد هم سران كشورهاي جهان را نسبت به ظهور امام زمان بشارت داد. احمدي نژاد قبل از آن نيز در چند نوبت نامه‏هايي به سران كشورها و سازمان‏هاي بين المللي نوشت. نامه‏هايي كه روحانيون نزديك به دولت از قبيل احمد جنتي و مرتضي آقاتهراني آنها را به نامه پيامبر اسلام به پادشاهان ايران، روم و حبشه تشبيه كردند؛ نامه‏هايی كه هيچ گاه پاسخي از طرف مقابل نگرفت.

ادعاهای بی واکنش
اظهار نظر احمدي نژاد در مورد ماموريت جديدش براي نجات مردم آمريكا گرچه حرف بسيار سنگيني در عرصه روابط بين الملل محسوب مي‏شود، اما واكنشي  در پي نداشته است. اين شايد از آن رو باشد كه تكليف دولتی كه چهارمين تورم بزرگ جهان را دارد و در كوران آتش اعتراضات داخلي و تحريم‏هاي بين المللي مي‏سوزد، براي تحقق چنين وعده‏اي مشخص است. پيش از اين هم  در چند نوبت احمدي‏ نژاد ادعا كرده بود آمريكا در حال نابودي و تجزيه است. حال در اين بين، با توجه به سوابق عملي وعده‏هاي رييس دولت، قرار است احمدي نژاد براي نجات مردم آمريكا چه فرمولي ارايه كند؟ اين سئواليست كه کسی به پاسخ آن فکر نمی کند، حتی خود احمدی نژاد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر