به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ شهریور ۳, چهارشنبه

یک شرکت بزرگ پتروشیمی ایران را ترک می‌کند

 منبع: مردمک
به گزارش روزنامه وال‌استریت ژورنال، شرکت بزرگ تخصصی فرآورده‌های شیمیایی لیوندل‌بیسل به کارهای خود در ایران پایان می‌دهد تا هدف مجازات‌هایی که ایالات متحده به زودی به شرکت‌هایی که تحریم‌های تجاری را نادیده می‌گیرند، قرار نگیرد.دیوید هارپول، سخنگوی لیوندل، هیات بازرگانی به.......
ه گزارش روزنامه وال‌استریت ژورنال، شرکت بزرگ تخصصی فرآورده‌های شیمیایی لیوندل‌بیسل به کارهای خود در ایران پایان می‌دهد تا هدف مجازات‌هایی که ایالات متحده به زودی به شرکت‌هایی که تحریم‌های تجاری را نادیده می‌گیرند، قرار نگیرد. دیوید هارپول، سخنگوی لیوندل، هیات بازرگانی به وال‌استریت ژورنال گفت که این شرکت پس از ماه‌ها مشورت، در اوایل ماه جاری تصمیم گرفت به فعالیت‌های خود در ایران پایان دهد.
این شرکت چند ملیتی که مقرش در روتردام هلند قرار دارد، زمانی که گواهینامه تکنولوژی و خدمات اختصاصی خود را به شرکت‌های پتروشیمی ایرانی بدهد، ایران را ترک خواهد کرد.
آقای هارپول گفت که این نقل و انتقال در برابر کل کارهای این شرکت «ناچیز» است.
وی به وال‌استریت ژورنال گفت که فشارها برای تحریم ایران نقش موثری در تصمیم هیات بازرگانی شرکت لیوندل‌بیسل برای خاتمه دادن به فعالیت‌های این شرکت در ایران داشته است.
تحریم‌های شدید علیه ایران
در ماه ژوئن گذشته، شورای امنیت سازمان ملل، دور چهارم تحریم ها علیه ایران را در قالب قطعنامه چهارم تصویب کرد. براساس این قطعنامه بسیاری از شرکت‌ها و بانک‌های دولتی ایرانی مشمول تحریم شدند.
اما چندی بعد، نخست آمریکا و سپس برخی دیگر کشورها از جمله اعضای اتحادیه اروپا، تحریم‌های یک‌جانبه شدیدتری را علیه ایران تصویب کردند. براساس این تصمیمات، شرکت‌هایی که تحریم‌های وضع شده ایالات متحده و اروپا علیه ایران را نقض کنند، مجازات خواهند شد.
کشورهای غربی می‌گویند که برنامه‌های هسته‌ای ایران به سمت دستیابی به سلاح هسته‌ای پیش می‌رود. تصمیمات تنبیهی شورای امنیت برای این است که ایران تحت فشار تحریم‌ها، دست از فعالیت‌های هسته‌ای به زعم غربی‌ها «خطرناک» بکشد.
ایران اما با رد این اتهامات، می‌گوید که تنها به دنبال استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر