به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ مرداد ۳۰, شنبه

سوخت‌گذاری نیروگاه بوشهر آغاز شد

 منبع: مردمک
به گزارش منابع خبری رسمی ایران، عمليات انتقال سوخت هسته‌ای به داخل ساختمان تاسیسات هسته‌ای بوشهر، صبح امروز شنبه 30 مرداد آغاز شد. براساس آنچه سازمان انرژی اتمی اعلام کرده، نیروگاه اتمی بوشهر عملا از نیمه دوم شهریور به راه می‌افتد.در مراسم انتقال سوخت به راکتور بوشهر، علی‌اكبر صالحی، رئيس سازمان انرژی اتمی و سرگئی كرينكو، رئيس آژانس انرژی اتمی روسيه (روس اتم) و بازرسان آژانس بين‌المللی انرژی اتمی حضور دارند.در این عملیات، 163 مجتمع سوخت پس از استقرار در...........

به گزارش منابع خبری رسمی ایران، عمليات انتقال سوخت هسته‌ای به داخل ساختمان تاسیسات هسته‌ای بوشهر، صبح امروز شنبه 30 مرداد آغاز شد. براساس آنچه سازمان انرژی اتمی اعلام کرده، نیروگاه اتمی بوشهر عملا از نیمه دوم شهریور به راه می‌افتد.
در مراسم انتقال سوخت به راکتور بوشهر، علی‌اكبر صالحی، رئيس سازمان انرژی اتمی و سرگئی كرينكو، رئيس آژانس انرژی اتمی روسيه (روس اتم) و بازرسان آژانس بين‌المللی انرژی اتمی حضور دارند.
در این عملیات، 163 مجتمع سوخت پس از استقرار در ساختمان راکتور و انجام بازرسی، به داخل قلب راکتور منتقل می‌شوند که مراحل بارگزاری سوخت خواهد بود. پس از این مرحله و پس از گذشت چند ماه، به ظرفیت تولید برق که یکی از کاربردهای نیروگاه بوشهر است افزوده خواهد شد و برق اتمی به شبکه وصل می‌شود.
روسیه متعهد شده سوخت نيروگاه بوشهر را به مدت 10 سال تامین کند.
نیروگاه هسته‌ای بوشهر در 11 کیلومتری جنوب شرقی شهر بوشهر در جنوب ایران قرار دارد که راه‌اندازی و تکمیل آن به دست فدراسیون روسیه 10 سال است که به درازا کشیده.
کاخ سفید آمریکا در واکنش به راه‌اندازی نیروگاه بوشهر، اعلام کرد که با این اقدام روسیه، ایران دیگر نیازی به غنی‌سازی اورانیوم ندارد.
رابرت گیبس، سخنگوی کاخ سفید گفته که با راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر، روسیه سوخت هسته‌ای را به ایران منتقل می‌کند و به این ترتیب ایران دیگر نیازی به اورانیوم غنی‌شده نخواهد داشت.
هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا اسفند ماه سال گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو اعلام کرد که «باراک اوباما با راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر مخالف است».
سوخت‌گذاری پس از 34سال
قرارداد اوليه نيروگاه اتمی بوشهر، پيش از انقلاب و در سال 1355 با شركت «كرافت ورک يونيون» يكی از شركت‌های وابسته به زيمنس آلمان منعقد شد. اما شرکت آلمانی همزمان با انقلاب ایران کار بر روی این پروژه را متوقف کرد.
پس از شکایت ایران نسبت به توقف کار شرکت آلمانی، این شرکت در دهه 60 دوباره کار بر روی این پروژه را از سر گرفت اما همزمان با حمله عراق به بخشی از ساختمان نیروگاه بوشهر، بار دیگر آلمان کار بر روی این نیروگاه را متوقف کرد.
در سال 1372 روسیه و ایران قردادی برای تکمیل نیروگاه بوشهر امضا کردند و عملیات اجرایی از سال 1374 آغاز شد. اما روسیه بارها به تعهدات خود عمل نکرد و کار بر روی پروژه و راه‌اندازی آن را به تاخیر انداخت. در جریان پرونده هسته‌ای ایران و فشارهای غرب، پروژه نیروگاه بوشهر نیز تحت‌الشعاع موضع‌گیری روسیه قرار گرفت.
روسیه به‌عنوان یکی از حامیان ایران، همراه چین قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه ایران که در خردادماه به تصویب رسید را امضا کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر