به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ شهریور ۴, پنجشنبه

شیوا نظر آهاری؛ احتمال مواجهه با مجازات اعدام


 منبع: دانشجو
سازمان عفو بین الملل روز دوشنبه طی بیانیه ای، از مقامات جمهوری اسلامی خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط، و رفع تمامی اتهامات از شیوا نظر آهاری، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر گردید، چرا که به گفته این سازمان وی زندانی عقیدتی ای است که تنها به خاطر فعالیت های مسالمت آمیز حقوق بشری اش زندانی است. این سازمان ضمن ابراز نگرانی از اتهامات نسبت داده شده به این فعال حقوق بشر گفت كه چنين اتهامات مبهمي نمي تواند براي اثبات يك جرم كافي باشد........
سازمان عفو بین الملل روز دوشنبه طی بیانیه ای، از مقامات جمهوری اسلامی خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط، و رفع تمامی اتهامات از شیوا نظر آهاری، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر گردید، چرا که به گفته این سازمان وی زندانی عقیدتی ای است که تنها به خاطر فعالیت های مسالمت آمیز حقوق بشری اش زندانی است. این سازمان ضمن ابراز نگرانی از اتهامات نسبت داده شده به این فعال حقوق بشر گفت كه چنين اتهامات مبهمي نمي تواند براي اثبات يك جرم كافي باشد.
به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، سازمان عفو بین الملل در بیانیه روز دوشنبه خود با اشاره به اتهام «محاربه» نسبت داده شده به این فعال حقوق بشر گفت که این اتهام می تواند مجازات مرگ را در پی داشته باشد. جلسه بعدی محاکمه نظرآهاری برای سیزدهم شهریور ماه سال جاری در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران تعیین گردیده است. به گفته عفو بین الملل، نظر آهاری زندانی عقیدتی ای است که صرفا به خاطر فعالیت های مسالمت آمیزش برای آزادی بیان و آزادی تجمعات زندانی شده است.

شیوا نظر آهاری، از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر (CHRR) در 29 آذرماه 1388 دستگیر، و ظاهرا بر اساس ماده 186 مجازات اسلامی، به «محاربه»، و همچنین «اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم» (ماده 610) و «تبلیغ علیه نظام» (ماده 500) متهم گردیده است.

عفو بين الملل با اشاره به اتهامات فوق، ابراز نگراني كرد كه چنين اتهامات مبهمي نمي تواند براي اثبات يك جرم كافي باشد.

در بهمن ماه 1388 عباس جعفری دولت آبادی در دیدار با خانواده نظرآهاری گفت: «بنابر گزارش کارشناسان پرونده سایت کمیته گزارشگران حقوق بشر وابسته به منافقین (سازمان مجاهدین خلق) است و هرگونه همکاری با (این) سایت جرم محسوب میشود.» مقامات قضایی و خبرگزاری های وابسته به دولت، کمیته گزارشگران حقوق بشر و شیوا نظر آهاری را متهم به ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران (PMOI) کردند، که کمیته گزارشگران حقوق بشر و شیوا نظر آهاری این اتهام را قاطعانه رد کردند.

به گفته مادر شیوا نظر آهاری، در آوریل 2010، شیوا به «تشویش اذهان عمومی از طریق نوشتن در وبسایت کمیته گزارشگران حقوق بشر و سایر وب سایت ها» و «اقدام علیه امنیت ملی از طریق شرکت در اعتراضات (ضد دولتی) 13 آبان و 16 آذر 1388» متهم شد. شیوا نظر آهاری حضور در اعتراضات را رد کرده و به گفته وی در آن روزها در محل کارش بوده است.

وی که مدت زیادی را در سلول انفرادی سپری کرده بود، در بیست و دوم بهمن ماه سال گذشته، در تماسی تلفنی به خانواده اش گفت که وی در سلول انفرادی ای بسیار کوچک و قفس مانندی که وی در آن حتی توانایی حرکت دادن دست ها و پاهایش را ندارد نگهداری می شود. وی تاکنون تنها دسترسی محدودی به خانواده خود داشته است.

در خاتمه، سازمان عفو بین الملل از همگان خواست تا با ارسال فوری نامه به دفاتر رهبر جمهوری اسلامی، رییس دادگستری استان تهران و رئیس ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی، و همچنین نمایندگی های جمهوری اسلامی در خارج از ایران، ضمن فراخواندن مقامات جمهوری اسلامی به لغو تمامی اتهاماتی که علیه شیوا نظر آهاری در ارتباط با فعالیت های مسالمت آمیز وی برای آزادی بیان و آزادی تجمعات مطرح گردیده، که در میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی سازمان ملل متحد، که ایران نیز از شرکای این میثاق می باشد تضمین گردیده است، خواستار تضمین ایشان برای حفاظت نظرآهاری از شکنجه و سایر بدرفتاری ها، و اعطای منظم و فوری دسترسی به وکیل مورد دلخواه، خانواده اش و هرگونه مراقبت های پزشکی که ممکن است نیاز داشته باشد گردند.
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر