به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ مرداد ۲۶, سه‌شنبه

پیشنهادات بی‌شرمانه ماموران به همسران زندانیان رجائی‌شهر

 منبع: مردمک
جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج در واکنش به اظهارات دادستان تهران به زندانیان سیاسی- مطبوعاتی که در دیدار با زندانیان سیاسی گفته بود «برای آزادی یا مرخصی باید ابراز ندامت کنید»، نامه سرگشاده‌ای منتشر کردند.در این نامه که با امضای «جمعی از اسرای عقیدتی و........


جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج در واکنش به اظهارات دادستان تهران به زندانیان سیاسی- مطبوعاتی که در دیدار با زندانیان سیاسی گفته بود «برای آزادی یا مرخصی باید ابراز ندامت کنید»، نامه سرگشاده‌ای منتشر کردند.
در این نامه که با امضای «جمعی از اسرای عقیدتی و سیاسی در بند زندان رجایی شهر» امروز 26 مرداد، در پایگاه اینترنتی جرس منتشر شد، به سخنان دادستان تهران اشاره شده و آمده است: «هر چه اندیشیدیم کمتر فهمیدیم که چرا باید ابراز ندامت کنیم و بابت چه چیزی؟»
نویسندگان نامه با انتقاد از رفتار حکومت با معترضین به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری نوشته‌اند: لطفا بفرمایید از چه ابراز ندامت کنیم؟ از به خاک و خون کشیده شدن مردان و زنان بی‌دفاع و بی‌پناه حق‌طلب در خیابان‌ها توسط ماموران تا بن دندان مسلح؟ از عزادار کردن مادران و پدران سالخورده یا همسران و فرزندان سهراب‌ها، کامران‌ها، نداها، روح‌الامینی‌ها و صدها جوان رعنای دیگر کشور عزیزمان؟ یا از دفن شبانه شهدای ملت ایران در گورهای بی‌نام و نشان در قطعه 302 بهشت زهرا؟
زندانیان سیاسی رجایی شهر کرج که بارها نسبت به شرایط بد زندان و آزارها و شکنجه‌های مسئولان زندان اعتراض کرده‌اند، در بخش دیگری از این نامه به «ضرب و جرح‌ها، هتاکی‌ها، فحاشی‌ها و تهدیدهای ناموسی ماموران نظامی و انتظامی و امنیتی نسبت به متهمان چشم و دست بسته» اشاره کرده‌اند و بار دیگر پرسیده‌اند که از کدام جنایت باید ابراز ندامت کنند؟
پس از انتخابات دهم ریاست‌جمهوری، بازداشت و سرکوب شدید معترضان توسط نهادهای امنیتی، نظامی و انتظامی آغاز شد. صدها نفر از روزنامه‌نگاران فعال، رهبران احزاب سیاسی منتقد دولت و فعالان سیاسی، بدون ارتکاب به جرم یا تفهیم اتهام روانه زندان و بازداشتگاه شدند.
در تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز معترضان نیز عده زیادی توسط نهادهای امنیتی بازداشت شدند. بازداشت‌شدگان پس از آزادی گفتند که به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به‌وسیله باتوم و باتوم برقی شکنجه شده‌اند.
در این نامه سرگشاده خطاب به دادستان تهران آمده است: «جناب آقای دولت‌آبادی از چه ابراز ندامت کنیم؟ از دخالت ماموران اطلاعاتی و امنیتی و دادستانی در خصوصی‌ترین لایه‌های زندگی بازداشت‌شدگان بی‌پناه؟ یا از پیشنهادهای بی‌شرمانه ماموران نسبت به همسران و خواهران‌مان؟ از جوانان آویخته از پا در شکنجه‌ها؟ یا آنان که سرشان را در سینک توالت‌ها فرو می‌کردند تا اعتراف دروغین کنند؟‌»
زندانیان سیاسی رجایی شهر با اشاره به «شکنجه‌های جسمی، جنسی و روانی» جوانان این مرز و بوم در «بازداشت‌گاه‌های قانونی و غیر قانونی و پیدا و پنهان» از دادستان تهران پرسیده‌اند که باید از «شکنجه‌گاه‌های کهریزک و بندهای 209، 2 الف و 240 تحت امر آمران یا عاملان او» ابراز ندامت کنند؟
نویسندگان نامه با یادآوری «جنازه‌های منجمد سردخانه امین‌زاده» از جعفری دولت‌آبادی پرسیده‌اند که از چه چیزی اظهار ندامت کنند؟ «از هفته‌ها نگهداری جنازه‌های شهیدان هموطن در آن‌جا؟»
در پی رویدادهای پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، پایگاه اطلاع‌رسانی نوروز اعلام کرد که اجساد صدها کشته در سردخانه‌ای در جنوب غربی تهران نگهداری می‌شود. این سایت در دوم مردادماه 88، از دفن دسته‌جمعی برخی کشته‌شدگان حوادث پس از انتخابات خبر داد.
زندانیان سیاسی در بخش دیگری از نامه خود با اشاره به «پروژه‌های اعتراف‌گیری» از زندانیان سیاسی نوشته‌اند: «جناب مدعی‌العموم، از چه ابراز ندامت کنیم؟ از برگزاری سناریوهای اعتراف‌گیری‌های اجباری؟ از نوشتن متن خیمه‌شب‌بازی‌های دادگاه‌های نمایشی و فرمایشی؟ نکند باید از تمریناتی که متهمین پیش از تشکیل دادگاه‌ها در حضور مقامات دادستانی و قضات و بازجوها انجام می‌شد تا نمایشنامه‌ها واقعی‌تر جلوه کند، ابراز ندامت کنیم؟»
در متن این نامه خطاب به دادستان تهران آورده شده است که هرگاه توانستید، خانواده و فرزندان خود را «دربرابر این جنایات و فجایع» قانع کنید، آن‌گاه از دیگران بخواهید که ابراز ندامت کنند.
«از سرنوشت جلادان رژیم پهلوی درس بگیرید»
در بخش دیگری از این نامه، زندانیان سیاسی با اشاره به سخن امام اول شیعیان نوشته‌اند‌: «این میزها که پشت آن نشسته‌اید و این صندلی‌ها که شما و روسای‌تان بر آن تکیه زده‌اید، به قول حضرت امیر به هیچ‌کس وفا نکرده است، که اگر کرده بود، نوبت شما نمی‌رسید.»
آنان از دادستان تهران خواسته‌اند که با نگاهی به تاریخ و سرنوشت «تهرانی‌ها»، «ارغندی‌ها»، «آرش‌ها» و دیگر جلادان رژیم پهلوی از سرنوشت آنان درس بگیرد.
زندانیان سیاسی رجایی شهر با یادآوری نصایح آقای جعفری دولت‌آبادی، از او خواسته‌اند که اجازه «انذار» را به آن‌ها داده و در ادامه به دادستان تهران نوشته‌اند: به شما و تمام روسا و همکاران‌تان نصیحت می‌کنیم پیش از آن‌که دیر شود به درگاه خدا توبه کنید، پست‌های فرمایشی و نمایشی را ترک کنید و به آغوش ملت بازگردید.
نویسندگان در پایان نامه با تاکید بر این‌که هنوز «فرصت باقی است» به دادستان تهران یادآوری کرده‌اند که ملت ایران چون گذشته، فرزندان نادم خود را با آغوش باز خواهند پذیرفت.
داود سلیمانی، مسعود باستانی، احمد زیدآبادی، مهدی محمودیان‌، عیسی سحرخیز‌، منصور اسانلو‌، رسول بداغی، رضا رفیعی فروشانی، حشمت‌الله طبرزدی و مجید توکلی از جمله زندانیان سیاسی رجایی شهر هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر