به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ مرداد ۳۰, شنبه

آخرین نیروهای رزمی آمریکا از عراق خارج شدند

 منبع: بی بی سی
آخرین یگان های 'رزمی' ارتش آمریکا در تاریکی هوا و از طریق کویت عراق را ترک کردند. آمریکا تا پایان ماه اوت ۲۰۱۰ به 'عملیات رزمی' در عراق پایان خواهد داد.یکی از خبرنگاران بی بی سی در بغداد می گوید بیشتر عراقی ها، آمریکا را مسئول خشونت های گسترده ای می دانند که از زمان اشغال این کشور در سال 2003 در آن جریان دارد.در جریان این خشونت ها، حدود چهار هزار و پانصد پرسنل آمریکایی و ده ها هزار عراقی کشته شدند.

تیپ چهارم از لشگر دوم زمینی ارتش آمریکا آخرین واحد رزمی بود که عراق را ترک کرد.
بر اساس گزارش ها، حدود چهار هزار نیروی این تیپ سوار بر خودروهای زرهی و نفربرها و تحت پوشش هوایی جت ها و هواپیماهای بدون سرنشین از مرز کویت عبور کردند.
بر اساس گزارش ها، تعدادی از پرسنل لجستیک و اداری این یگان همچنان در عراق هستند و تا روز پنجشنبه عراق را ترک خواهند کرد.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هنوز رسما پایان "عملیات آزادی عراق" را اعلام نکرده است.
پنتاگون، تهاجم به عراق در ماه مارس ۲۰۰۳ را که به سرنگونی حکومت صدام حسین انجامید، "عملیات آزادی عراق" نام نهاده است.
آمریکا تا دسامبر سال ۲۰۱۱ حدود ۵۰ هزار نیروی احتیاطی در نقش "مشاور" در عراق خواهد داشت.
گفته می شود که حدود ۴۵۰۰ نفر آنان از نیروهای ویژه و بقیه جزء واحدهای عادی هستند و ادامه آموزش نیروهای عراقی و کمک به دولت برای مبارزه با پیکارجویان ماموریت اصلی آنهاست.
ژنرال استفان لانزا، یکی از سخنگویان ارتش آمریکا به شبکه ان بی سی گفته است که در حال حاضر حدود ۵۶ هزار نیروی آمریکایی در عراق هستند اما تا پایان اوت این رقم به ۵۰ هزار نفر خواهد رسید.
قرار است که از ابتدای سپتامبر نام ماموریت نیروهای آمریکایی از "عملیات آزادی عراق" به "عملیات افق تازه" تغییر کند.
این در حالیست که یک فرمانده ارشد ارتش عراق اخیرا از تصمیم آمریکا برای خروج نیروهایش انتقاد کرده بود.
ژنرال بابکر زیباری، رئیس ستاد مشترک ارتش عراق هشدار داده بود که ارتش این کشور تا ده سال دیگر هم آمادگی کنترل اوضاع را ندارد.
به گفته او: "سیاستمداران باید راه های دیگری برای پر کردن این خلاء پس از سال ۲۰۱۱ پیدا کنند... اگر از من درباره خارج کردن نیروها سوال شده بود، من به سیاستمداران می گفتم که ارتش آمریکا باید تا سال ۲۰۲۰ که ارتش عراق کاملا آماده می شود، در این کشور بماند."
تمام نیروهای آمریکایی بر اساس توافقی که جورج بوش، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده با دولت نوری مالکی منعقد کرد، باید تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۱ عراق را ترک کنند.
فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، گفته است که از این پس این کشور بر امور غیرنظامی و دیپلماتیک در عراق تمرکز خواهد کرد.
او به تلویزیون ان بی سی آمریکا گفت: "ما به جنگ عراق پایان می دهیم، اما کارمان در عراق تمام نشده است. تعهد ما نسبت به عراق بلندمدت است."
حداقل ۴۴۰۰ سرباز آمریکایی طی هفت سال گذشته در عراق کشته و هزاران نفر نیز زخمی و معلول شدند.
آمار دقیق تلفات عراقی ها روشن نیست اما گفته می شود که ده ها هزار نفر غیرنظامی در خشونت های قومی-مذهبی و نیز حملات نیروهای آمریکایی جان خود را از دست داده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر