به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ شهریور ۲, سه‌شنبه

لایحه حمایت از خانواده اهانت به زن و مرد ایرانی است

منبع: ندای سبز آزادی
جعی از زنان قرآن پژوه به مناسبت ماه مبارک رمضان ماه نزول قران و خودسازی در دیداری با خانم دکتر زهرا رهنورد دیدار و گفتگو کردند.در این نشست، زنان قرآن پژوه به بررسی زمینه های مختلف تاثیر گذاری قرآن مجید و آموزه های قرآنی بر روابط اجتماعی و انسانی در یک جامعه پرداختند و در ادامه ارتباط این آموزهای دینی با جنبش سبز، مورد بحث قرار گرفت.به گزارش کلمه دکتر رهنورد در این دیدار در سخنانی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن مجتبی...............جعی از زنان قرآن پژوه به مناسبت ماه مبارک رمضان ماه نزول قران و خودسازی در دیداری با خانم دکتر زهرا رهنورد دیدار و گفتگو کردند.
در این نشست، زنان قرآن پژوه به بررسی زمینه های مختلف تاثیر گذاری قرآن مجید و آموزه های قرآنی بر روابط اجتماعی و انسانی در یک جامعه پرداختند و در ادامه ارتباط این آموزهای دینی با جنبش سبز، مورد بحث قرار گرفت.
به گزارش کلمه دکتر رهنورد در این دیدار در سخنانی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن مجتبی اظهار امیدواری کرد در پایان این ماه مبارک تاثیر روزه داری را بر رفتار حاکمان در عمل مشاهده کنیم.
به گزارش خبرنگار کلمه رهنورد در ادامه خطاب به خانم های قرآن پژوه گفت: جنبش سبز جنبشی متکثر است و این تکثر را ما در درجه اول از آموزه های قرآن دریافت می کنیم که می فرماید: لااکراه فی الدین، در دین اکراه وجود ندارد یا وقتی می فرماید هر کس را به اندازه توانائیش مکلف می کنیم. یعنی هرفردی به اندازه شناخت و توانائیش مکلف است و این بدان معناست که در کنار ایات و آموزه های دیگر اسلامی و قرآنی هرگونه اجباری مخالف آموزه های دینی است و ما با الهام از همین آموزه ها تنوع و تکثر را معنا می کنیم. مهم اینست که بتوانیم مطالعات قرآنی خود را در عمل پیاده کنیم نه اینکه بنابر میل و تعصب های خودمان با انسان های دیگر روبرو شویم.
این استاد دانشگاه وقرآن پژوه کشور در ادامه گفت: در قرآن کریم واژه های خدا ومردم، آغاز و انجام چیدمان قرآنی است. همین نکته اهمیت مردم، نقش و جایگاه مردم را مطرح می کند مردم همانهایی هستند که دست خدا با آنهاست، حامی آنها خداست (یدالله مع الجماعه) آنگاه شما می بینید حاکمیتی که ادعای دین ودینداری دارد چگونه جمعیت های میلیونی را در خیابان سرکوب می کند و فرزندان مردم را در زندان ها شکنجه و اعدام می کند و یا با لایحه من در آوردی بنام لایحه حمایت از خانواده کمر به انهدام خانواده های این ملت می بندد. آنقدر به مردان در این لایحه حمایت از خانواده اهانت شده که گویی مردان کشور ما فقط شخصیتشان شهوت است و زنان ما فقط منتظرشوهر هستند. باید به آنها گفت کدام یک از شما حاضرید این لایحه حمایت از خانواده در مورد خانواده خودتان اعمال شود؟ حاکمیت حاضرند دخترشان صیغه شوند یا خانم های نماینده مایلند به جرم اینکه از صبح تا شب مشغول فعالیت های اجتماعی هستند همسرانشان زن چندم بیاورند چه ازدواج دائم کنند و چه ازدواج موقت؟
رهنورد تاکید کرد: برای همین است که معتقدم لایحه حمایت از خانواده اسم بی مسمایی است و در واقع لایحه اهانت به خانواده است که اولا این لایحه تخریب خانواده است و دوما این لایحه ای است ضد ملی، هم اهانت به مردم و هم اهانت به زن در آن مندرج شده است.
این استاد دانشگاه ادامه داد: درباره حجاب که به آن اشاره کردید همانطور که شما متفق القول از قرآن مجید دریافت کرده اید این آیات خطاب به آنانیست که عشق و ایمان به این لباس دارند. باید بدانیم که اصولا اجبار با عشق و اختیار در تضاد ابدیست واجبار و خشونت لجاجت به دنبال دارد. باید دست از خشونت نسبت به زنان و جوانان برداریم و کارهای فرهنگی را سرلوحه خود کنیم و انتخاب را به دست مردم بسپاریم.
رهنورد با اشاره به روایت تاریخی لحظه وداع پیامبر با امت در مسجد گفت: پیامبر در آن صحنه ی زیبا اعلام می فرمایند که: “هر کس حقی بر گردن من دارد بگوید و مرا مجازات کند”. از میان جمع مردی بر می خیزد و می گوید که شما ناخودآگاه بر بدن من تازیانه زده اید. پیامبر پشت خود را عریان می فرمایند و خود را آماده مجازات آن فرد می کنند، ناگهان آن مرد بر بدن مبارک پیامبر بوسه می زند.این بوسه فقط بوسه بر بدن مبارک و مطهر پیامبر اسلام نیست بلکه بوسه ای است بر ارزش ها و زیبائیهای دین پیامبر و جلوه ایست از رحمانیت دین و همچنین از منظری دیگر رابطه زیبای حاکمیت با مردم. حال شما این وضع را مقایسه کنید با وضعیت امروز خودتان.
رهنورد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: چنانچه حاکمیتی با نام دین اعمال انحرافی انجام دهد و یا رفتار تحکم آمیز داشته باشد موجب بی اعتنایی به دین شده است. باید راه هایی را دنبال کنیم که از هرگونه دیکتاتوری جلوگیری کند، حال چه دینی باشد و چه غیر دینی. ترجیع بند آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی، آزادی مطبوعات و رسانه ها و انتخابات آزاد که خواسته جنبش سبز است از جمله مواردی است که می تواند مردم ما را از در افتادن به دام دیکتاتوری محافظت کند. این انتخابات همچنین موجب شد مردم ما با بهایی سنگین به بخشی از حقوق خود از جمله نیاز به آزادی و دموکراسی٫اطلاع و آگاهی از وضع زندان هاو انحراف از آرمان های انقلاب واقف شوند. این بهای سنگین شهادت بهترین جوانان مملکت و زندانی شدن آزاد اندیشان، یتیمی، بیوه زنی و داغ فرزند است.
این استاد دانشگاه در پایان ضمن ابراز امیدواری برای تحقق آرمانها گفت: در این ماه مبارک رمضان از خداوند مسئلت می کنم که درهای رحمت خود را بر روی مردم رنج دیده ما بگشاید و حاکمیت فعلی را بر سر عقل آور

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر