به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ اسفند ۱, یکشنبه

بودجه عالی 90 در جیب هم جا می​شود،تصویب كنید و عید را با خانواده​ بگذرانید!

منبع: آینده
رئیس​ دولت دهم كه با تاخیر ناقابل! دو ماه و نیمه بالاخره امروز بودجه را تحویل نمایندگان داد، هنگام ارائه لایحه بودجه 90 به مجلس از نمایندگان خواست تا انسجام این لایحه را به هم نزنند و  تصویبش كنند و تعطیلات نوروز را با خانواده بگذرانند! محمود احمدی​نژاد هنگام ارائه لایحه بودجه 90،...........................

رئیس​ دولت دهم كه با تاخیر ناقابل! دو ماه و نیمه بالاخره امروز بودجه را تحویل نمایندگان داد، هنگام ارائه لایحه بودجه 90 به مجلس از نمایندگان خواست تا انسجام این لایحه را به هم نزنند و  تصویبش كنند و تعطیلات نوروز را با خانواده بگذرانند!
محمود احمدی​نژاد هنگام ارائه لایحه بودجه 90، چندین بار با نمایندگان به شوخی پرداخت.
به گزارش خبرآنلاین، رئیس جمهور با بیان اینكه بودجه سال 90 را در شرایطی تقدیم مجلس می​كنم كه كشور و انقلاب در شرایط بسیار مناسب و آماده​ای قرار دارد، ادامه داد: همه زمینه​ها برای جهش​های اجتماعی و سیاسی آماده است و مقرارت و قوانین لازم تصویب شده است. كما اینكه قانون برنامه پنجم نیز در اختیار است.
وی فضای عمومی كشور را فضای امید و نشاط برای پیگیری آرمان​های انقلاب خواند كه همبستگی بی نظیری نیز در آن حاكم است.
رئیس​جمهور با بیان اینكه مردم و مسئولان به سمت قله​های پیشرفت در حال حركتند، لایحه بودجه 90 را بر اساس قانون برنامه و سیاست​های ابلاغی رهبری و اهداف سند چشم انداز 20 ساله خواند و گفت: این اولین بودجه در قانون برنامه پنجم است.
احمدی نژاد در ادامه به برخی ویژگی​های بودجه سال 90 اشاره كرد كه تاكید و توجه بر عدالت، تاكید و توجه جدی به كاهش فاصله طبقاتی یكی از آنها بود. «توجه و تاكید بر رشد فضایل اخلاقی»، «ادامه تمركز زدایی از مركز و تهران»، «توجه به فضای كسب​ و كار»، «پشتیبانی و تاكید بر توانمند سازی بخش مردمی و تعاونی در بخش فرهنگ و اقتصاد و سیاست»، «تاكید بر همبستگی ملی» و «توجه بر اعتلای هویت اسلامی و ایرانی» از دیگر ویژگی های این لایحه بودند كه رئیس​جمهور به آنها اشاره كرد.
وی با تاكید بر رویكرد اشتغالزایی لایحه بودجه 90، از لزوم تامین منابع مالی لازم در این باره سخن گفت و افزود: بر اساس برآوردهای ما، حدود 2 میلیون و 400 هزارنفر متقاضی شغل دارم كه تا پایان سال 92 سالانه یك میلیون و 200 هزار نفر به این جمعیت اضافه شده و بعد به 800 هزار نفر كاهش می​یابد. تا پایان امسال یك میلیون و 800 هزار نفر شغل ایجاد می​كنیم.
رئیس​جمهور به محدودیت ایجاد شده در صندوق توسعه ملی اشاره كرد و گلایه آمیز گفت كه به این ترتیب دست دولت برای حمایت از بخش كشاورزی كم شده و نمی​تواند هم پایه بخش صنعت از آن حمایت كند.
او با بیان اینكه دولت می​خواهد دغدغه مسكن را از فهرست دغدغه​های مردم حذف كند، از نگاه ویژه لایحه بودجه 90 به تامین مسكن مردم سخن گفت.
«خبر خوشحال كننده» رئیس​جمهور برای همه نمایندگان هم این بود كه سهم اعتبارات عمرانی دارای یك جهش است تا طرح​های نیمه​كاره در سفرهای استانی و غیراستانی به اتمام برسد كه 47 هزار و 500 میلیارد تومان است و هرچه مجلس برآن بیافزاید، دولت آن را اجرا خواهد كرد.
وی افزود: برای این كار می​توان از بودجه​های اضافی از جمله از بودجه جاری مجلس زد! وی با لحنی مزاح گونه گفت كه خوب است از خود مجلس شروع كنیم؟
احمدی​نژاد لایحه بودجه 90 را شفاف و منسجم و ساده خواند كه كمترین بندها و تبصره​ها را شامل شده و عبارات تكراری در آن حذف شده است.
وی با بیان اینكه طی 4-5 سال اخیر قوانین مهم و مادر با همكاری خوب مجلس و دولت در سیاست​های اصل 44، قانون مدیریت خدمات كشوری، هدفمندسازی یارانه​ها و قانون برنامه تصویب شده است، گفت: با وجود چنین قوانین مادری لازم نیست كه هر سال قوانین جدیدی تصویب كنیم و به متن آن بیافزاییم.
او با بیان اینكه دولت با همكاری مجلس به دنبال ساختن كشور است و توجهی به شعارهای بدون پشتوانه ندارد، خواستار آن شد كه نمایندگان با همین نگاه به لایحه دولت بنگرد و نیازی به نوشتن یك لایحه جدید در مجلس نیست، چون همه جهت​گیری​ها و نیازهای كشور در این لایحه دیده شده و با برنامه و سیاست​ها مطابقت دارد.
رئیس جمهور از نمایندگان خواست به گونه​ای لایحه بودجه 90 را تصویب كنند كه انسجام آن حفظ شود و ادامه داد: لایحه​ای كه انعطاف لازم برای جذب سرمایه بیشتر را هم دارد. اگر انسجام بودجه حفظ شود، انشالله به همه تعهدات خود عمل خواهیم كرد.
در پایان سخنان رئیس​جمهور، نمایندگان از احمدی​نژاد پرسیدند كه رقم لایحه بودجه چقدر است؟ و او باز به شوخی گفت «رقم بودجه را می​خواهید چكار؟!»
البته وی، سپس لحنی جدی گرفت و به این سوال اینگونه پاسخ داد: بودجه عمومی دولت 176 هزار و 993 میلیارد تومان است كه از این مقدار 15 هزار میلیارد تومان درآمد هزینه اختصاصی، 25400 هزار تومان تملك دارایی مالی است ولی در عمل آنچه كه دولت مدیریت می​كند «89 هزار میلیارد تومان هزینه​ای و بیش از 47 هزار و 500 میلیارد تومان بودجه عمرانی است». هدفمند كردن یارانه​ها هم پیش بینی شده است. در سال 90 هم هدفمند كردن یارانه​ها را با همین قدرت ادامه خواهیم كرد.
وی با بیان اینكه لایحه بودجه 90 در جیب هم جا می​شود، ادامه داد: این لایحه یك بودجه چند صفحه ای است كه انشالله با تصویب این بودجه عالی و مترقی و سازنده عید نوروز را با خانواده​هایتان خواهید گذراند.
احمدی نژاد به مزاح​های خود اینگونه ادامه داد كه «بدون تصویب لایحه بودجه 90 شما را تو خانه راه نمی​دهند!»
خودداری از پاسخ به خبرنگاران و ادامه سكوت
محمود احمدی نژاد پس از ارائه لایحه بودجه به سرعت مجلس را ترك كرد و در برابر پرسش های متععد خبرنگاران وعده مصاحبه مطبوعاتی در آینده داد.
رئیس جمهور در حالی كه محلی برای كنفرانس خبری او پس از ارائه با تاخیر لایحه بودجه آماده شده بود از جلوی جایگاه كنفرانس خبری رد شد و در حالی كه خبرنگاران به دنبال وی بودند در پاسخ به سئوالی درباره معرفی وزیر امور ورزش و جوانان گفت: ان شاالله در آینده نزدیك كنفرانس خبری خواهم گذاشت.
سوال خبرنگار دیگری درباره این بود كه «برنامه دولت برای كاهش اختلافات قوا چیست؟» كه رئیس جمهور اظهار داشت:«رهبری در این مورد گفته اند كه صحبت نكنید.»
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری درباره اینكه برنامه هایتان برای حوزه جوانان چیست اظهارداشت: برنامه های گسترده ای داریم. 
احمدی نژاد كه با انبوه سئوالات خبرنگارارن مواجه بود، تاكید كرد كه امروز بنایی برای صحبت كردن ندارد و در آینده نزدیك به پرسهای خبرنگاران پاسخ خواهد داد. 
وی در پاسخ به پرسشهای مكرر خبرنگاران درباره اینكه چرا بودجه را با تاخیر به مجلس آورده است نیز پاسخی نداد.
ثمره هاشمی دستیار ارشد رئیس جمهور، حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محصولی وزیر رفاه و تامین اجتماعی، عزیزی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی، حسینی وزیر اقتصاد و جمعی از معاونین وزارت خانه ها رئیس جمهور را در مجلس همراهی می كردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر