به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ بهمن ۱۶, شنبه

انحلال وزارت راه!

 منبع: آینده
رییس‌جمهور با انتقاد از عملكرد مجلس در استیضاح وزیر راه و ترابری، این استیضاح را غیرقانونی خواند. به گزارش ایسنا دكتر محمود احمدی‌نژاد در حاشیه بیست و چهارمین دوره جشنواره خوارزمی، با تبریك دهه فجر گفت: درخصوص استیضاح وزیر راه سه چهار نكته وجود دارد، معمولا خادمان مردم یك سال كار می‌كنند و در دهه فجر حتی منتقدان دولت انتقادات را كنار گذاشته و از كسانی كه یك سال شبانه‌روز در خدمت مردم بوده‌اند تشكر می‌كنند، ولی روز اول دهه فجر هدیه‌ای دادند و یكی از بهترین وزرای دولت را گرفتند. وی ادامه داد: 10 روزی كه در قانون اساسی پیش‌بینی شده حق وزیر است، نمی‌شود با قانون عادی این حق را..........

ییس‌جمهور با انتقاد از عملكرد مجلس در استیضاح وزیر راه و ترابری، این استیضاح را غیرقانونی خواند.
به گزارش ایسنا دكتر محمود احمدی‌نژاد در حاشیه بیست و چهارمین دوره جشنواره خوارزمی، با تبریك دهه فجر گفت: درخصوص استیضاح وزیر راه سه چهار نكته وجود دارد، معمولا خادمان مردم یك سال كار می‌كنند و در دهه فجر حتی منتقدان دولت انتقادات را كنار گذاشته و از كسانی كه یك سال شبانه‌روز در خدمت مردم بوده‌اند تشكر می‌كنند، ولی روز اول دهه فجر هدیه‌ای دادند و یكی از بهترین وزرای دولت را گرفتند.
وی ادامه داد: 10 روزی كه در قانون اساسی پیش‌بینی شده حق وزیر است، نمی‌شود با قانون عادی این حق را از وزیر ضایع كرد. اگر اسامی استیضاح‌كنندگان تغییر می‌كند، هر روز كه تغییر كرد از آن روز به بعد، وزیر 10 روز مهلت دارد تا ببیند با چه كسانی طرف است و حرفشان چیست تا گفت‌وگو كند.
رییس‌جمهور افزود: تا روز آخر پنج لیست دادند و روز آخر حتی لیست عوض شد كه به نظر ما استیضاح غیرقانونی بود ولی انجام شد، در حالی كه می‌توانستند این كار را به بعد موكول كنند. یعنی روز آخر كه اسامی داده شد، وزیر می‌توانست 10 روز وقت داشته باشد و بعد از دهه‌ فجر می‌رفت و پاسخ می‌داد.
احمدی‌نژاد با اشاره به مطالب مطرح شده درباره استیضاح گفت: اگر این مطالب به عنوان ایراد به وزیر وارد باشد، صد برابر آن به استیضاح كنندگان وارد است. شاید در طول پروژه‌ای هزار مشكل به وجود آید كه وزیر آن را برطرف می‌كند. این‌طور نیست كه در انجام كار مشكلی پیش نیاید ولی نقش وزیر این است كه مشكل را پیدا و رفع كند.
رییس‌جمهور درباره وضعیت وزارت راه در ساختار دولت گفت: قصد داشتم موضوع استیضاح را جدی پی‌گیری كنم؛ چراكه كار غیرقانونی انجام شد. اما چون در قانون برنامه آمده كه دولت باید تعداد وزارتخانه‌ها را كم كند و به 17 وزارتخانه برساند، بنابراین تعدادی از وزارتخانه‌ها در هم ادغام می‌شود و چون رسیدیم به این موضوع كه وزارت راه در وزارتخانه‌های زیربنایی ادغام شود، از پی‌گیری‌هایم منصرف شدم و الا قابل پی‌گیری بود.
رییس‌جمهور با انتقاد به عملكرد مجلس در استیضاح وزیر راه و ترابری گفت: ان‌شاءالله در این‌باره و نقش آن با مردم صحبت خواهم كرد.
احمدی‌نژاد در پاسخ به این پرسش كه جایگزین بهبهانی در وزارت راه چه كسی خواهد بود، پاسخ داد: همان‌طور كه گفتم وزارت راه با وزارتخانه‌های زیربنایی ادغام، مسیر آن طی می‌شود و به مردم اعلام می‌كنیم. اگر سرپرست هم بگذاریم، موقتی است. وقتی هم ادغام شد وزارتخانه‌ای وجود نخواهد داشت.
وی با اشاره به دلیل تاخیر دولت در ارایه‌ لایحه بودجه 1390 گفت: قانون برنامه پنجم اخیرا به ما داده شده و مستلزم این است كه تمام ابعاد بودجه مورد بازنگری قرار گیرد. گرچه چارچوب اصلی آن را قبلا تهیه كرده بودیم اما بخش‌های بسیاری از بودجه دچار تغییر و تحول می‌شود كه باید انجام دهیم.
رییس‌جمهور افزود: دولت مشغول انجام این كار است و ان‌شاءالله یك بودجه بسیار قوی و منطبق با برنامه‌ی پنجم ارایه خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر