به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ بهمن ۱۸, دوشنبه

بهترین وزیر رأی نیاورد، وای بحال بقیه!

منبع: آینده
شهرام شكیبا در خبر توشت: بالاخره استیضاح وزیر راه و ترابری صورت گرفت و مجلس به او رأی اعتماد نداد. درباره این جلسه و پیامدهایش نكات فراوانی مطرح است كه در حد مقدورات و چارچوب مطبوعات به برخی از آنها می‌پردازیم:

اَشدُ مِن الآن كار دیگر
اولین نكته این است كه رئیس‌جمهور و بهبهانی در جلسه................

شهرام شكیبا در خبر توشت: بالاخره استیضاح وزیر راه و ترابری صورت گرفت و مجلس به او رأی اعتماد نداد. درباره این جلسه و پیامدهایش نكات فراوانی مطرح است كه در حد مقدورات و چارچوب مطبوعات به برخی از آنها می‌پردازیم:

اَشدُ مِن الآن كار دیگر
اولین نكته این است كه رئیس‌جمهور و بهبهانی در جلسه استیضاح شركت نكردند، چرا كه آن را غیرقانونی می‌دانستند. با توجه به این كه طی پنج سال اخیر ثابت شده همیشه و همه‌جا حق با رئیس‌جمهور است، پس جلسه حتماً غیرقانونی بوده است.
اما نكته مهمتر این است كه جلسه علاوه بر غیرقانونی بودن به شدت غیرشرعی هم بوده است چرا كه جماعت رفته‌اند پشت سر كسی كه در مجلس حضور نداشته حرف زده‌اند و «غیبت» به حساب می‌آید، یعنی دور هم جمع شده‌اند و گوشت برادر خود را خورده‌اند.
موافقت رئیس‌جمهور
«فارس» با یكی از مشاوران وزیر راه گفت‌وگو كرده است. مشاور مذكور گفته است كه رئیس‌جمهور خواسته بهبهانی به مجلس نرود. از طرفی همان مشاور صراحتاً گفته است كه: «اگر وزیر در مجلس حضور می‌یافت و توضیح می‌داد، قطعاً رأی اعتماد می‌گرفت.»
با توجه به سخنان و نظرات آقای مشاور درمی‌یابیم كه خود رئیس‌جمهور می‌خواسته تا وزیر عزل شود وگرنه یك كلمه می‌گفت: «حمید پاشو برو جواب اینارو بده.»
فقط می‌ماند این نكته كه چرا باید رئیس‌جمهور وزیری را به مجلس معرفی كند تا رأی اعتماد بگیرد، اما وقتی می‌خواهند استیضاحش كنند، می‌گوید به مجلس نرو. این ما را با سؤالی بی‌جواب روبه‌رو می‌كند. البته ما دیگر عادت داریم به این ماجراها. باز خوب است كه بهبهانی برای مأموریت به سنگال نرفته بود.
آن 13 نفر
استیضاح بهبهانی 3 بهمن ماه در 11 محور و با 22 امضا تقدیم هیأت‌رئیسه شد كه بعد امضاكنندگان آن به 29 نفر افزایش یافتند اما با لابی‌هایی، 13 نفر امضایشان را پس گرفتند.
1- من نمی‌دانم آنها كه رایزنی و لابی كرده‌اند چه دلایلی برای این 13 نفر آورده‌اند كه نمی‌شد آن را برای الباقی نمایندگان استیضاح كننده آورد؟
2- شاید هم دلایلشان فقط به اندازه 13 نفر بوده و برای 29 نفر دلایل كافی نداشته‌اند. البته می‌شد دلایل را كمتر كنند تا به همه برسد.
3- راستی چرا همان دلایل را خود وزیر نیامد پشت تریبون مطرح كند؟
4- به نظر شما دلایل بیشتر مادی بوده یا معنوی؟ ترسناك بوده یا مفرح ذات؟ لطفاً جنس دلایل را مطرح كنند، زودتر.
این پیروزی خجسته باد، این پیروزی ...
رئیس‌جمهور: «معمولاً خادمان مردم یك سال كار می‌كنند و در دهه فجر حتی منتقدان دولت، انتقادها را كنار گذاشته و از كسانی كه یك سال شبانه‌روز در خدمت مردم بوده‌اند، تشكر می‌كنند ولی روز اول دهه فجر هدیه‌ای دادند و یكی از بهترین وزرای دولت را گرفتند.»
1- درباره اینكه آقای بهبهانی شبانه‌روز خدمت می‌كرده شكی نیست. شاهدش هم همان گفت‌وگویشان با تلویزیون كه گفتند 6 صبح جلسه داشتیم، چراغ‌ها را خاموش كردیم و از نور روز استفاده بردیم و...
2- ظاهراً رئیس‌جمهور معتقد است استیضاح‌كنندگان هم باید با وی و وزیرش موافق باشند. یعنی ایشان اساساً معتقد است مخالف همان موافق است. تا جایی كه من می‌دانم كسی كه وزیری را استیضاح می‌كند، به درست‌ كار كردن وی اعتقادی ندارد.
3- یك گروهی در مجلس معتقد بوده‌اند كه وزیر راه درست كار نمی‌كند و او را استیضاح كرده‌اند. ظاهراً رئیس‌جمهور معتقد است كه درست كار نكردن در دهه فجر عیبی ندارد.
4- بهبهانی كه به گفته رئیس‌جمهور یكی از بهترین وزرای دولت بود، رأی اعتماد نیاورد، پس وای به حال بقیه.
صد برابر بدتر
احمدی‌نژاد : «اگر این مطالب به عنوان ایراد به وزیر وارد باشد صد برابر آن به استیضاح‌كنندگان وارد است.»
ظاهراً رسماً سر آقای بهبهانی دعوا شده كه رئیس‌جمهور این‌طوری حرف زده. توی دعوا هم كه حلوا خیر نمی‌كنند. ما هم وقتی بچه بودیم و كسی به خودمان یا رفیق‌مان فحش می‌داد می‌گفتیم: «خودتی با هفت جد و آبادت!»
اما بد نیست به جهت تنویر افكار عمومی چند ایراد را كه در مجلس مطرح شده و صد برابر بدترش را مطرح كنیم:
ایراد: اكبریان نماینده كرج گفته است: «به جای تكمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، آقای وزیر هر روز كلنگ می‌زند.»
صد برابر بدتر: نماینده فوق تمام وقتش سر ساختمان كار می‌كند و آجر بالا می‌اندازد، گچ می‌سازد، فرغون جابه‌جا می‌كند و دائم كنده‌كاری می‌كند و اصلاً وقت ندارد بیاید مجلس.
ایراد: نماینده شیراز، احمدرضا دستغیب: مكان‌یابی ایستگاه‌های راه‌آهن شیراز - اصفهان اشتباه است و به گفته خود وزیر 120 میلیارد تومان هزینه روی دست دولت گذاشته.
صد برابر بدتر: دستغیب تاكنون 000/12 میلیارد تومان هزینه روی دست دولت گذاشته.
ایراد: توكلی نماینده تهران: وزیر راه در سی ماه، چهار مدیرعامل عوض كرده است.
صد برابر بدتر: توكلی در دوران وزارتش در سی ماه، 400 مدیرعامل عوض كرده.
ایراد: انصاری نماینده زنجان از 220 تخلف وزارت راه سخن گفت.
صد برابر بدتر: نماینده زنجان در مدت نمایندگی‌اش 000/22 تخلف داشته.
ایراد: انصاری از 1400 میلیارد تومان بدهكاری وزارت راه به حوزه‌های مطالعاتی خبر داد.
صد برابر بدتر: بهبهانی نخواست به مجلس بیاید، اگر آمده بود از 000/140 میلیارد تومان بدهكاری انصاری به حوزه‌های مطالعاتی خبر می‌داد و رأی اعتماد می‌گرفت.
ایراد: انصاری، نماینده زنجان: اگر وزارت راه بخواهد پروژه‌های در دست انجامش را به پایان برساند، با وجود اعتباراتی كه دارد، نیازمند 25 سال وقت است.
صد برابر بدتر: اگر انصاری بخواهد قول‌هایی كه به مردم زنجان داده عملی كند، نیازمند 2500 سال وقت است یعنی چیزی حدود از پادشاهی كوروش تا اواخر رژیم پهلوی.
ایراد: دستغیب، نماینده شیراز: اگر بنده به خاطر استفاده از وظیفه قانونی‌ام گناهكارم، مردم حوزه انتخابیه‌ام چه گناهی كرده‌اند كه به آنها گفته‌اید اگر دستغیب از استیضاح منصرف شود، جاده‌هایتان را آسفالت می‌كنیم؟
صد برابر بدتر: نماینده شیراز برای رأی گرفتن به مردم گفته است اگر به من رأی بدهید، علاوه بر جاده‌ها، كل باغ حافظیه و باغ سعدیه و تخت جمشید و درختان و دیوارهای شهر و دشت‌های اطراف و كویر لوت و خلیج‌فارس و حتی خود مردم را آسفالت می‌كنم. پس چرا نكرده؟
ایراد: توكلی: دود زمین‌گیر شدن پروژه‌های وزارت راه به چشم مردم می‌رود.
صد برابر بدتر: اگر آغامحمدخان قاجار فقط چشم مردم كرمان را درآورد و از آن تپه درست كرد، توكلی به تنهایی چشم تمام مردم كشور را درآورده و ریخته توی دره‌های جاده چالوس و همه دره‌ها را پر كرده و دیگر در ایران هیچ چشم بینایی وجود ندارد. مملكت را توكلی كرده است شهر كوران.
ایراد: توكلی، نماینده تهران: وزیر با بركناری مدیران باتجربه افرادی را با لیسانس حسابداری و فوق‌لیسانس زبان و الهیات جایگزین آنها كرده است.
صد برابر بدتر: توكلی در دوران وزارتش یك معاون داشته كه قبلاً مربی نقاشی مهد كودك بوده. یك معاونش نون خشكی بوده. یك معاون دیگرش سبزی پاك‌كن بوده، یك معاون دیگرش كت شلواری، یك معاونش چاقو تیزكن بوده و معاون دیگرش قبركن. خودش هم هیچ سابقه‌ای نداشته، سواد خواندن و نوشتن هم ندارد. امضا هم بلد نیست و پای برگه استیضاح انگشت زده.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر