به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ بهمن ۱۸, دوشنبه

آغاز بکار کمپین بین‌المللی لغو مجازات مرگ در ایران

منبع: ادوار
کمپین بین‌المللی لغو مجازات اعدام در ایران با شعار "حق بنیادین حیات، متقدم ترین حق انسانها است!" آغاز به کار کرد. در بخشی از بیانیه‌ی آغاز به کار این کمپین آمده است، سالها تلاش برای لغو مرگ در ایران، نه تنها کورسوی امیدی در تغییر رویه نهادهای قضایی امنیتی ایجاد نکرده، بلکه ماشین اعدام، مهارگسیخته‌تر از پیش قربانی می گیرد. در سالیان اخیر ایران  به تناسب جمعیت، در رتبه‌ی اول بزرگترین مجری حکم اعدام...............

کمپین بین‌المللی لغو مجازات اعدام در ایران با شعار "حق بنیادین حیات، متقدم ترین حق انسانها است!" آغاز به کار کرد.
در بخشی از بیانیه‌ی آغاز به کار این کمپین آمده است، سالها تلاش برای لغو مرگ در ایران، نه تنها کورسوی امیدی در تغییر رویه نهادهای قضایی امنیتی ایجاد نکرده، بلکه ماشین اعدام، مهارگسیخته‌تر از پیش قربانی می گیرد. در سالیان اخیر ایران  به تناسب جمعیت، در رتبه‌ی اول بزرگترین مجری حکم اعدام در دنیا ایستاده است و یکی از معدودترین کشورهایی است که نوجوانان را اعدام می کند.
همچنین در بخش دیگری از این بیانیه کمپین آمده است: حجم فزاینده‌ی اعدام‌ها که روند رو به تزاید و آشکار نقض حق حیات است، جمعی از روزنامه‌نگاران و حامیان حقوق بشر را گرد هم آورد تا کمپینی بین المللی  با هدف «لغو مجازات مرگ در ایران» را شکل دهند.

«کمپین بین المللی لغو مجازات مرگ در ایران»، با تاکید بر این که دفاع از حق حیات و مخالفت با کلیه اشکال نقض آن، در جامع ترین رویکرد خود و بنا بر ارزشی جهان شمول و غیرقابل سلب صورت می پذیرد؛ شأن و منزلت انسانی را کانونی ترین فضیلت در پاسداشت حقوق بشر می داند و از آنجا که کرامت انسانی و مهم تر از آن کرامت جامعه بشری با حق بنیادین حیات وی در ارتباط تنگاتنگ است، خود را ملزم به دفاع از حق حیات انسان، فارغ از افعال و عقاید وی دانسته و بر حفظ آن تاکید می ورزد. اعدام یک اقدام بازگشت ناپذیر بوده و حق زنده بودن انسانی را برای همیشه سلب خواهد کرد.

«کمپین بین المللی لغو مجازات مرگ در ایران»، تلاش خواهد کرد تا با بهره گرفتن از ابزارهای رسانه‌ای و ارتباطی و با تاکید بر شیوه‌های صلح آمیز و مدنی و بر اساس اصول بنیادین حقوق بشر، جامعه مدنی و افکار عمومی ایران و جهان را نسبت به سرنوشت محکومین به اعدام، آگاه نموده و در نشر و نقل خبر، با اتکا به امنیت، صحت، دقت و سرعت اطلاع رسانی، در راستای حساس سازی و بر علیه مجازات اعدام فعالیت کند.

«کمپین بین المللی لغو مجازات مرگ در ایران»، از جامعه جهانی و حامیان حقوق بشر درخواست می‌کند که در مقابل اعدام‌های گسترده به اشکال مختلف اعم از اعدام های سیاسی، اعدام های تحت عنوان قاچاق مواد مخدر، اعدام نوجوانان و مجازات های غیرانسانی همچون سنگسار، سکوت نکنند.

«کمپین بین المللی لغو مجازات مرگ در ایران»، حرکتی است مستقل و به هیچ حزب و سازمان سیاسی وابستگی ندارد. فعالیت این کمپین بر لغو کلیه اشکال اعدام اعم از سیاسی و غیرسیاسی متمرکز خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر