به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ بهمن ۱۹, سه‌شنبه

فیلترینگ موجود، غیر اسلامی است

منبع: کلمه
مهدی هادوی تهرانی، از اساتید حوزه، فیلترینگ موجود را «غیراسلامی» دانست و گفت: برخی سایت‌های اسلامی و علمی به خاطر پاسخگویی به مسائل جنسی در ایران مسدود شده‌اند که این امر موجب افزایش استفاده از سایت‌های «غیراخلاقی» می‌شود. وی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) گفت: برخی سایت‌های اسلامی و علمی که در زمینه پاسخگویی به شبهات فعالیت می‌کنند به خاطر فیلتر شدن واژه جنسیت که در زبان انگلیسی معادل «سکس» است، مسدود شده‌اند. رئیس موسسه رواق حکمت با انتقاد از این روش فیلترینگ در ایران افزود: «طبق دستور شریعت اسلام، ما اجازه نداریم دایره ممنوعات را...............

 
مهدی هادوی تهرانی، از اساتید حوزه، فیلترینگ موجود را «غیراسلامی» دانست و گفت: برخی سایت‌های اسلامی و علمی به خاطر پاسخگویی به مسائل جنسی در ایران مسدود شده‌اند که این امر موجب افزایش استفاده از سایت‌های «غیراخلاقی» می‌شود.
وی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) گفت: برخی سایت‌های اسلامی و علمی که در زمینه پاسخگویی به شبهات فعالیت می‌کنند به خاطر فیلتر شدن واژه جنسیت که در زبان انگلیسی معادل «سکس» است، مسدود شده‌اند.
رئیس موسسه رواق حکمت با انتقاد از این روش فیلترینگ در ایران افزود: «طبق دستور شریعت اسلام، ما اجازه نداریم دایره ممنوعات را گسترده‌تر از حد تعیین شده گسترش دهیم چرا که در این حالت به طور عملی نقض قانون را زیاد می‌کنیم.»
به گفته وی «فیلترینگی که الان فرا‌تر از محدوده جرائم و منکرات در حال انجام است خود عامل مهمی برای استفاده از فیلتر‌شکن است.»
هادوی تهرانی اضافه کرده است: «کسی که برای استفاده مثبت از فیلترشکن استفاده می‌کند، (با فیلترینگ موجود) عملاً زمینه حضورش در سایت‌های غیراخلاقی، مبتذل و ضد اسلامی فراهم می‌شود.»
وی افزوده که «باید در امر بستن سایت‌ها دقت زیادی صورت بگیرد تا شاهد فیلتر سایت‌هایی که بعضاً مفید و اسلامی هستند، نباشیم.»
این برای نخستین بار است که یک روحانی محافظه‌کار از فیلترینگ موجود در ایران انتقاد کرده و هشدار می‌دهد این سیستم یکپارچه فیلترینگ منجر به افزایش حضور کاربران در سایت‌های «غیر اخلاقی» می‌شود.
در ایران، آن‌طور که مقام‌های رسمی اعلام کرده‌اند، بیش از پنج میلیون سایت اینترنتی فیلتر است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر