به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ بهمن ۱۵, جمعه

عفو عمومی، آزادی زندانیان سیاسی، برگزاری انتخابات آزاد


منبع: کلمه
رهبر گروه اخوان المسلمین مصر با صدور بیانیه ای، یک طرح ۶ مرحله ای را برای اداره امور این کشور پیشنهاد کرد. محمد بدیع، نظام کنونی مصر را برای اداره این کشور، فاقد مشروعیت دانست و ضمن رد اصلاحات محدود پیشنهاد شده از سوی حسنی مبارک، تاکید کرد: هدف طرح ۶ مرحله ای پیشنهادی برای تحقق آزادی ها ، زندگی مسالمت آمیز و دموکراتیک و ساخت آینده ای روش برای همه ملت مصر است. رهبر اخوان المسلمین، اولین مرحله این طرح را کناره گیری مبارک از قدرت و انحلال دو مجلس مشورتی و خلق مصر اعلام کرده و در مرحله دوم..................

رهبر گروه اخوان المسلمین مصر با صدور بیانیه ای، یک طرح ۶ مرحله ای را برای اداره امور این کشور پیشنهاد کرد.
محمد بدیع، نظام کنونی مصر را برای اداره این کشور، فاقد مشروعیت دانست و ضمن رد اصلاحات محدود پیشنهاد شده از سوی حسنی مبارک، تاکید کرد: هدف طرح ۶ مرحله ای پیشنهادی برای تحقق آزادی ها ، زندگی مسالمت آمیز و دموکراتیک و ساخت آینده ای روش برای همه ملت مصر است.
رهبر اخوان المسلمین، اولین مرحله این طرح را کناره گیری مبارک از قدرت و انحلال دو مجلس مشورتی و خلق مصر اعلام کرده و در مرحله دوم پیشنهاد کرده است که رییس دادگاه عالی قانون اساسی جایگزین وی شده و امور کشور را به دست بگیرد.
مرحله سوم طرح پیشنهادی رهبر اخوان المسلمین حاکی است: حالت فوق العاده باید لغو شود ، فرمان عفو عمومی صادر شود و همه زندانیانی که به دلیل بیان نظرات و مواضع سیاسی خود بازداشت شده اند، آزاد گردند.
محمد بدیع، تشکیل دولت وحدت ملی انتقالی و برگزاری انتخابات پارلمانی آزاد و شفاف تحت نظارت دستگاه قضایی برای تحقق اراده ملت را چهارمین و پنجمین مرحله طرح خود اعلام کرده است.
رهبر گروه اخوان المسلمین در ششمین مرحله طرح خود که پارلمان برآمده از رای ملت، تعدیلات لازم را در قانون اساسی صورت دهد تا زمینه برگزاری آزاد و فراگیر انتخابات ریاست جمهوری با رای مستقیم مردم مصر فراهم شود.
اخوان المسلمین با معرفی بی بی سی
همچنین بی بی سی فارسی نیز در یادداشتی به قلم اسماعیل مهاجر، تاریخچه و توصیفی از گروه اخوان المسلمین ارائه کرد که در ادامه می‌خوانید:
اخوان المسلمین یکی از قدیمی ترین سازمان های اسلامی در دنیای عرب است. اخوان المسلمین که در سال ۱۹۲۸ توسط حسن البنا در شهر اسماعیلیه پایه گذاری شد، در طول بیش از هشتاد سالی که از تاسیسش می گذرد، منتقد جدی نظام پادشاهی و سپس حکومت ژنرال ها در مصر بوده است.
هدف اخوان المسلمین، به عنوان یک حرکت سیاسی و اجتماعی، مبارزه با فقر و فساد برای گسترش عدالت اجتماعی در سرزمین های اسلامی بوده است.
یکی از طرفداران پر نفوذ اخوان المسلمین در دهه های گذشته سید قطب بود. او که به تدریج در دهه ۱۹۶۰ میلادی طرفدار تفکر جهاد برای برقراری حکومت “اسلامی” شد، مواضع خود را از مواضع معتدل تر اخوان المسلمین جدا کرد.
گسترش فقر عمومی از یک سو و ادامه فساد فراگیر در مصر از سوی دیگر سبب تقویت موقعیت اخوان المسلمین در میان مردم آن کشور شده است. امروزه، اخوان المسلمین در میان اقشار طبقه متوسط و فرهنگی مصر نیز پر نفوذ است و بسیاری از اعضای فعال آن پزشک، حقوقدان و یا مهندس هستند.
این سازمان، که دولت آن را غیر قانونی می داند، از طریق موسسات خیریه متعددی که در اختیار دارد، شبکه ای از مدارس و درمانگاه هایی برای مستمندان فراهم کرده است. بدین ترتیب در حوزه رفاه و تامین اجتماعی، جایی که حکومت در ایفای وظایفش کوتاهی کرده، اخوان المسلمین وظایف حکومتی را برای کمک به مردم تقبل کرده است.
برخی از اعضای اخوان المسلمین در طول چند دهه گذشته بازداشت، شکنجه و کشته شده اند، در حالی که حکومت مصر می گوید فعالیت های این سازمان را “تحمل” می کند.
تا زمان انتخابات عمومی سال گذشته، بیش از هشتاد نفر ازاعضای اخوان به عنوان کاندیدای مستقل به مجلس مصر راه یافته بودند. اما پس از انتخاباتی که بسیاری نسبت به میزان تقلب در آن هنوز سوال های بدون پاسخ دارند، اخوان المسلمین از چرخه پارلمانی مصر خارج شد.
اخوان المسلمین که به تغییر صلح آمیز و بدون خشونت اعتقاد دارد، پر نفوذترین سازمان سیاسی مخالف در مصر تلقی می شود. این سازمان گفته است که حاضر به مذاکره با حسنی مبارک یا نمایندگان او برای ادامه حکومت فعلی نیست.
با وجود این، موضع سیاسی اخوان المسلمین برای چگونگی مشارکت در دولت احتمالی آتی مصر هنوز مشخص نیست و محمد بدیع، رهبر کنونی اخوان المسلمین، در این خصوص هنوز اظهار نظر قطعی نکرده است.
اخوان با جنبش حماس در غزه و جنبش حزب الله در لبنان روابطی سیاسی دارد. این روابط سبب نگرانی برخی سیاستمداران در غرب شده است.
با این حال، مواضع اخوان در خصوص نفی تروریسم و لزوم تحول صلح آمیز بارها توسط رهبران آن مورد تاکید قرار گرفته است. اخوان می گوید به آزادی اندیشه، آزادی تشکل سیاسی و برگزاری انتخابات برای تعیین شکل حکومت معتقد است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر