به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ خرداد ۲۱, یکشنبه

خط نشان نیروی انتظامی برای هنرمندان

ندای سبز آزادی

معاون اجتماعی نیروی انتظامی با اعلام اینکه جشنواره‌ها و جشنهای سینمایی که مطابق با ارزشها نباشد توسط نیروی انتظامی تعطیل می‌شود، هنرمندان را تهدید کرد که ادای اپوزیسیون را در نیاورند. بهمن کارگر که از او به عنوان سردار نام برده شده همچنین از پوشش لیلا حاتمی در جشنواره کن انتقاد کرد. آقای کارگر این اظهارات را در مراسم افتتاح باشگاه خبرنگاران پلیس و انجمن.............



معاون اجتماعی نیروی انتظامی با اعلام اینکه جشنواره‌ها و جشنهای سینمایی که مطابق با ارزشها نباشد توسط نیروی انتظامی تعطیل می‌شود، هنرمندان را تهدید کرد که ادای اپوزیسیون را در نیاورند. بهمن کارگر که از او به عنوان سردار نام برده شده همچنین از پوشش لیلا حاتمی در جشنواره کن انتقاد کرد.
آقای کارگر این اظهارات را در مراسم افتتاح باشگاه خبرنگاران پلیس و انجمن سینمای پلیسی که با حضور وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد برگزار شد، بیان داشته است.
این مقام پلیس اگرچه در ابتدای سخنان خود اعلام کرد که پلیس جمهوری اسلامی اعتقاد به کارهای امنیتی و انتظامی در حوزه هنر ندارد، اما بلافاصله به خط و نشان کشیدن برای هنرمندان پرداخت و از ورود به جشنواره های هنری و برخورد با هنرمندان خبر داد.
بهمن کارگر گفت: برخی از زنان هنرمند به جشنواره هایی مانند کن می روند و با کشف حجاب و لباس با مرد نامحرم دست می دهند. این فرد نمی تواند الگو باشد، ما انقلاب کردیم چطور سینماگران صدایشان در این مورد در نمی آید آن وقت یک هنرمند وقتی راجع به زن در سینما اظهار نظر می کند کلی سر و صدا ایجاد شده و صدای خیلی از این افراد در می آید اما چرا این زن که با این قیافه در جشنواره های خارجی حاضر می شود صدای هیچ سینماگری در نیامد. دختران ما باید از این افراد الگو بگیرند؟
اشاره کارگر به لیلا حاتمی، هنرپيشه ايرانی فيلم «جدايی نادر از سيمين» است که در مراسم پايانی جشنواره کن، جايزه بهترين فيلم را به ماتئه گارونه به خاطر فيلم «واقعيت» اهدا کرد و خود نیز بر روی فرش قرمز رفت. این درحالی است که خانم حاتمی در این جشنواره با لباسی کاملا پوشیده ظاهر شده بود.
براساس گزارش رسانه های فارسی زبان خارج کشور، همچنین سايت «اله» که اخبار دنيای مد را دنبال می کند لباس خانم حاتمی را به عنوان يکی از ده پوشش برتر مراسم اختتاميه جشنواره کن معرفی کرده است.
اما بهمن کارگر ، از سينماگران ايرانی انتقاد کرده است که چرا به پوشش ليلا حاتمی اعتراض نکرده اند.
وی با اشاره تلویحی به اعتراض سینماگران درباره سخنان فرج الله سلحشور، گفت: چطور سينماگران در اين مورد اعتراضی نمی کنند اما وقتی يکی از هنرمندان مدتی قبل نسبت به هنرمندان زن انتقاد کرد، همه صدايشان درآمد؟
فرج الله سلحشور، کارگردان صداوسیما است که در اظهاراتی جنجال برانگیز پیش از این گفته بود: "سينمای ايران فاحشه خانه است، مگر صبح تا شب عکس های هنرمندان چاپ نمی شود. وقتی زن های ما افتخارشان اين است که عکس های خود را به صورت نيمه عريان در اينترنت بگذارند، يعنی خودشان يک پا آنجلينا جولی هستند."
سخنان اين فيلمساز صداوسیما با واکنش گسترده هنرمندان ايرانی روبرو شد.
سردار کارگر در ادامه گفت: «کسانی که در وزارت ارشاد ادعای مسلمانی دارند بايد با اين امر برخورد کنند. با دست کثيف که نمی شود شيشه را تميز کرد.»
معاون اجتماعی نیروی انتظامی از وزیر ارشاد و معاونانش خواست تا با این وضعیت برخورد کنند و گفت: واقعا جای تاسف است که زن هنرپیشه ای برای اینکه در خارج مورد قبول قرار گیرد به هر شکلی دربیاید در حالی که زن بوسنیایی که در قلب اروپا زندگی می کند با حجاب در همان جشنواره حاضر شود. باید از این موارد جلوگیری کنیم .
کارگر با اعلام اینکه به عنوان نیروی انتظامی به وضع فعلی سینما معترض هستیم، تاکید کرد: سینما نباید ترویج دهنده بدپوششی و بدحجابی باشد. جشن ها یا جشنواره هایی که برگزار می شود و سایت های هنرمندان در فضای مجازی ترویج دهنده این موضوع است. وزارت ارشاد باید جلوی فعالیت این سایت ها را بگیرد.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه از این پس هر جشنواره و جشنی در حوزه سینما بر مبنای ارزشها نباشد همانند جشنواره غذا تعطیل می شود، گفت: مسئولیت این حوزه برعهده وزارت ارشاد است. این وزارتخانه همان گونه که در مسئله سینما محکم وارد شد در مسائل دیگر نیز باید محکم و دقیق وارد شود.
نیروی انتظامی حدود دو هفته پیش با یورش به محل برگزاری اولین جشنواره غذاهای سنتی، به دستگیری غرفه دارانی که بدحجاب تشخیص داده شدند پرداخت و این جشنواره را در اولین روز کار خود تعطیل کرد.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی همچنین از هنرمندان خواست که "ادای اپوزیسیون را درنیاورند که مردم آنها را سر جایشان خواهند نشاند."
لغو پخش مسابقات فوتبال در سینماها
از سوی دیگر، موسسه تصویر شهر پس از ابلاغ دستورالعمل نیروی انتظامی مبنی بر اینکه تنها آقایان حق دیدن بازی‌های یورو 2012 را در سالن‌های سینما دارند، از پخش این بازی‌ها در پردیس‌های تحت پوشش خود انصراف داد.
این تصمیم پس از آن منتفی شد که بهمن کارگر ورود زنان به سینماها برای مشاهده بازی فوتبال را در شان زنان ندانسته بود و از مخالفت پلیس با این اقدام سخن گفت.
کارگر در حاشیه مراسم افتتاح باشگاه خبرنگاران پلیس و انجمن سینمای پلیس حضور خانم ها در زمان پخش فوتبال در سینما را به دور از شان آنها دانست و گفت: "پلیس مستندسازی زیادی از حضور زنان و مردان در هنگام بازی فوتبال در سراسر کشور انجام داده است و متوجه شدیم که هنگامی که زنان و مردان با یکدیگر به تماشای فوتبال می‌پرداند، وضعیت مناسبی نیست."
او گفت: " به هر حال اختلاط زن و مرد مورد تایید ما نیست. فوتبال بازی هیجانی است. مردم در هنگام تماشای این بازی حواسشان جمع نیست. مردان در هنگام بازی فوتبال هیجانی می شوند و بعضا فحش‌های رکیک داده یا شوخی‌های بدی انجام می‌دهند، آیا این در شان زنان است که در این مکان حضور بیابند؟"
معاون اجتماعی ناجا گفت: وضعیت حضور زنان و مردان در سینماها برای تماشای بازی فوتبال مناسب نیست، این در شان زنان نیست که با آقایان فوتبال نگاه کنند و زنان باید از نیروی انتظامی در این زمینه تشکر کنند."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر