به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ خرداد ۲۱, یکشنبه

افزایش قیمت نان، زندگی کارگران را بحرانی می کند

کلمه

یک فعال کارگری در زنجان اعلام کرد: افزایش افسار گسیخته تورم و افزایش روز افزون قیمت کالاهای اساسی نارضایتی اکثر خانوارهای کارگری را در پی داشته است. مرتضی ریحانیان اظهار داشت: کارگران با حقوق ۴۰۰ هزار تومانی با سرپرستی میانگین چهار نفر چگونه می‌توانند با افزایش بی‌رویه قیمت‌ها زندگی کنند. او با انتقاد از افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان افزود: افزایش قیمت نان که قوت اول سفره این قشر است، کارگران را دچار بحران و نگرانی کرده.........



یک فعال کارگری در زنجان اعلام کرد: افزایش افسار گسیخته تورم و افزایش روز افزون قیمت کالاهای اساسی نارضایتی اکثر خانوارهای کارگری را در پی داشته است.
مرتضی ریحانیان اظهار داشت: کارگران با حقوق ۴۰۰ هزار تومانی با سرپرستی میانگین چهار نفر چگونه می‌توانند با افزایش بی‌رویه قیمت‌ها زندگی کنند.
او با انتقاد از افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان افزود: افزایش قیمت نان که قوت اول سفره این قشر است، کارگران را دچار بحران و نگرانی کرده است.
این فعال کارگری با بیان اینکه افزایش قیمت نان بحران‌های اقتصادی و اجتماعی زیادی بوجود می‌آورد گفت: شعار دادن در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تیشه به ریشه هر نوع تولید می‌زند.

گرانی نان، ۱۵ میلیون را تهدید می کند

در همین حال، نماینده تهران در مجلس گفت: امروز شاهد این هستیم که مسئولان بدون توجه به فقر، نان گران را تحویل خانوار‌ها می‌دهند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: گرانی و تورم امروزه کارگران، بازنشستگان را به خود مشغول کرده است چرا که حقوق بگیران درآمد کوچکی دارند و این درآمد برای آنان کافی نیست.
وی در ادامه افزود: همه نمایندگان و مردم در جریان افزایش اجاره بهای مسکن قرار دارند و امروز این افزایش بها مشکلی است که می‌توان گفت وای به حال مستاجران که فاقد خانه و مسکن می‌باشند.
نماینده مردم تهران تصریح کرد: این روز‌ها بی‌کسی و نداشتن پول به خوبی لمس می‌شود. آیا وقت اقدامات جدی مجلس در رابطه با عمل به وظیفه قانون اساسی در اصل ۳۱ یعنی داشتن مسکن متناسب با نیاز فرا نرسیده است.
وی در ادامه گفت: با وجود آنکه گرانی صرفاً به موضوع مسکن محدود نمی‌شود اما موضوع مهم‌تر از آن گرانی نان است که جای تأمل خاصی دارد.
وی گفت: مسوولان در میان کالاهای مصرفی باتوجه به حساسیت اجتماعی در مورد افزایش قیمت نان یعنی اصلیترین خوراک کارگران، کشاورزان و سایر اقشار مردم به چه جسارتی توانسته‌اند نان را افزایش دهند.
وی با بیان اینکه مسئولانی که از افزایش قیمت نان صحبت می‌کنند آیا این دسته از گرسنگی چیزی نمی‌دانند، گفت: از کودک، مادر و پدری که باید در مصرف تنها کالای باقی مانده برای سفره خود چیزی تهیه کنند آیا چیزی شنیده‌اید.
وی درادامه گفت: با این کار مسئولان، امروزه فقرا می‌بایست برای غذای خود نان خشک گندیده و غذاهای مصرف شده اغنیا را مصرف کنند.
محجوب خاطرنشان کرد: با وجود تضمین از سوی مسئولین برای پرداخت یارانه نان، اما برای افزایش قیمت نان هیچ یارانه‌ای در نظر گرفته نشده است و حتی تلاش برای کنترل قیمت آن هم نمی‌شود لذا باید گفت آنها درد گرسنگان را ندارند و در واقع این امر سفره ۱۵میلیون نفر را تهدید می‌کنند.
وی بیان کرد: انتظار داشتیم مجلس به جای مباحث اقتصادی بحث گرانی نان را در دستور کار قرار دهد.
وی در ادامه بیان کرد: باید قانون بیمه بیکاری برای متقاضیان کار و شاغلان هر چه زود‌تر عملیاتی شود تا فقرایی که می‌خواهند کار کنند ولی شغلی پیدا نمی‌کنند از این بیمه بهره‌مند شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر