به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ خرداد ۱۹, جمعه

مرگ یک زندانی سیاسی کرد در رجایی شهر

خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هرانا، از مرگ یک زندانی سیاسی کرد پس از انتقال از زندان رجایی شهر به بیمارستان خبرداد. در دو هفته گذشته مرگ دو زندانی سیاسی این زندان گزارش شده است. براساس این گزارش محمدمهدی زالیه نقشبندیان، زندانی سیاسی کرد که به حبس ابد محکوم شده بود، اوایل خرداد ماه به علت وخامت وضعیت جسمانی از زندان رجایی شهر به..............................



خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هرانا، از مرگ یک زندانی سیاسی کرد پس از انتقال از زندان رجایی شهر به بیمارستان خبرداد. در دو هفته گذشته مرگ دو زندانی سیاسی این زندان گزارش شده است.
براساس این گزارش محمدمهدی زالیه نقشبندیان، زندانی سیاسی کرد که به حبس ابد محکوم شده بود، اوایل خرداد ماه به علت وخامت وضعیت جسمانی از زندان رجایی شهر به بیمارستان منتقل شد و سه‌شنبه ۱۶ خرداد درگذشت.
آقای نقشبندیان که از مجروحان شیمیایی دوران جنگ ایران و عراق بوده درمجموع ۱۸ سال در زندان‌های ارومیه و رجایی شهر زندانی بوده است.
به نوشته هرانا وضعیت جسمانی این زندانی که به اتهام «همکاری با یک حزب کرد» به حبس ابد محکوم شده بود به دلیل «آلودگی محیط زندان و سابقه آلودگی شیمیایی ریه‌هایش» وخیم گزارش شده بود اما مسئولان زندان تا سوم خرداد به وضعیت او توجه نکرده بودند.
وبسایت کوردانه، که اخبار اقلیت‌های قومی ایران را منتشر می‌کند، با تائید خبر درگذشت آقای نقشبندیان نوشته است که این زندانی کرد ۲۱ سال در زندان‌های ایران حبس بوده است.
براساس برخی گزارش‌ها این فعال کرد سال ۷۱ بازداشت شده و ابتدا به اعدام محکوم شده بود اما حکم او در سال ۸۱ به حبس ابد تبدیل شده بود.
فعالان حقوق بشر از بازداشت و اعدام زندانیان کرد ازجمله فرزاد کمانگر، اعتصاب غذای فعالان کرد و تهدید روحانیون اهل سنت در کردستان ابراز نگرانی کرده‌اند.
در خرداد ماه این دومین بار است که مرگ یک زندانی سیاسی زندان رجایی شهر گزارش شده است؛ اول خرداد ماه نیز خبر درگذشت منصور رادپور، زندانی سیاسی، در زندان رجایی شهر به علت سکته مغزی اعلام شده بود و این در شرایطی بود که مرگ آقای رادپور به علت بیماری جسمانی و روحی او پیش‌بینی شده بود.
براساس گزارش‌های منابع خبری مخالف دولت زندانیان سیاسی دیگری در زندان‌های ایران هستند که در شرایط جسمانی حادی قرار دارند و به مداوای سریع نیاز دارند.
شيرين عبادی، برنده‌ جايزه صلح نوبل، فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر، جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران و گزارشگران بدون مرز با انتشار بيانيه مشترکی نسبت به سلامت جان زندانيان سياسی بيمار در زندان‌های ايران هشدار داده‌اند.
در این بیانیه مشترک آزادی فوری سه زندانی بیمار یعنی نرگس محمدی، نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر ایران، محمد صدیق کبودوند، سردبیر هفته‌نامه توقیف شده‌ پیام مردم کردستان و حسین رونقی ملکی، وبلاگ‌نویس زندانی، درخواست شده است.
پیش از این هم سازمان عفو بین‌الملل نسبت به سلامتی چند زندانی سیاسی و عقدیتی ازجمله عیسی سحرخیز، زهرا جباری، کوروش کوهکن، احمد زیدآبادی، حشمت‌الله طبرزدی، سعید متین‌پور و سیدمحمدحسین کاظمینی بروجردی ابراز نگرانی کرده و خواستار درمان و آزادی آن‌ها شده بود.
مرگ زندانیان دراثر ابتلا به وبا، تجاوز جنسی و تنبیه بدنی آن‌ها با ضربات باتوم پیش از این در زندان رجایی شهر گزارش شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر