به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ تیر ۱, پنجشنبه

عملیات پاکسازی تاسیسات نظامی پارچین همچنان ادامه دارد

 جرس

خبرگزاری رویترز گزارش می دهد که به گفته «انستیتو برای علوم و امنیت جهانی» در آمریکا، عکس‌های جدید ماهواره‌ای نشان می دهند که عملیات پاک‌سازی بیشتری در پادگان “پارچین” صورت می گیرد. همزمان کارشناسان آمریکایی می‌گویند ایران سرعت تولید اورانیم غنی شده را افزایش داده است و می تواند سوخت مورد نیاز برای تولید بمب اتمی را ظرف یک تا چهار ماه تولید کند. به گزارش رادیو اروپای آزاد، آژانس بین المللی انرژی اتمی چند بار از دولت ایران خواسته است تا فرصت بازدید از تاسیسات..................


 خبرگزاری رویترز گزارش می دهد که به گفته «انستیتو برای علوم و امنیت جهانی» در آمریکا، عکس‌های جدید ماهواره‌ای نشان می دهند که عملیات پاک‌سازی بیشتری در پادگان “پارچین” صورت می گیرد.

همزمان کارشناسان آمریکایی می‌گویند ایران سرعت تولید اورانیم غنی شده را افزایش داده است و می تواند سوخت مورد نیاز برای تولید بمب اتمی را ظرف یک تا چهار ماه تولید کند.

به گزارش رادیو اروپای آزاد، آژانس بین المللی انرژی اتمی چند بار از دولت ایران خواسته است تا فرصت بازدید از تاسیسات این پایگاه نظامی را برای بازرسان آژانس فراهم آورد، ولی جمهوری اسلامی با پاسخ منفی به این درخواست گفته است که پادگان “پارچین” صرفا تاسیسات متعارف نظامی است.

دولت‌های غرب، دولت ایران را متهم می کنند که در این تاسیسات نظامی آزمایش‌های تجربی هسته‌ای انجام داده؛ جمهوری اسلامی این اتهام را رد کرده است.

ایران سرعت غنی سازی اورانیوم را افزایش داده است
کارشناسان آمریکایی می‌گویند ایران سرعت تولید اورانیم غنی شده را افزایش داده است و می تواند سوخت مورد نیاز برای تولید بمب اتمی را ظرف یک تا چهار ماه تولید کند.

به گزارش بی بی سی، استفن ردمیکر، از مرکز سیاست گزاری دو حزبی در نشست کنگره آمریکا مدعی شد که سرعت غنی سازی اورانیوم ایران در مقایسه با سه سال پیش سه برابر شده است.

ردمیکر در این نشست که توسط کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شد گفت: "حتی اگر سه سال پیش سرعت غنی سازی ایران به دلیل ورود ویروس استاکس نت پایین آمده باشد، به نظر می رسد این ویروس برنامه هسته ای ایران را آنقدر که گمان می رفت به عقب نرانده است."

گفتنی است، حمله ویروس استاکس نت به اهدافی در ایران در سال ۲۰۱۰ میلادی توسط جمعی از کارشناسان امنیت شبکه فاش شد.

ردمیکر گفته "ایران برای تولید سوخت کافی با غنی سازی بالا که برای ساخت بمب لازم است بین ۳۵ تا ۱۰۶ روز وقت لازم دارد."

ایران که همواره گفته فعالیت های هسته ای اش با مقاصد صلح آمیز است، توانایی غنی سازی اورانیوم را تا بیست درصد دارد. این در حالی است که اورانیوم برای مصارف تسلیحاتی باید بیش از نود درصد غنی شده باشد.

همچنین، دیوید آلبرایت، رییس موسسه علوم و امنیت بین المللی یا آی اس آی اس، در همین نشست به گروهی از نمایندگان آمریکا گفته است ایران دست کم چهار ماه برای دستیابی به اورانیوم با غلظت بالا و نزدیک به صد در‌ صد وقت لازم دارد تا بتواند از آن در ساختن بمب هسته ای استفاده کند.

این در حالی است که لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا پیشتر گفته بود ایران برای این کار به یک سال زمان نیاز دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر