به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ تیر ۷, چهارشنبه

تحریم نفتی ایران از ۱۱ تیرماه اجرا می شود

 سحام

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند، این اتحادیه تحریم نفتی ایران را بر اساس موعد اعلام شده در روز اول ژوئیه سال جاری- ۱۱ تیرماه – اجرا خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری اروپای آزاد و به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کردند: «آخرین بسته تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران همانگونه که قبلا تصمیم گرفته شده بود، به اجرا در خواهد آمد.»27عضو اتحادیه اروپا در ۲۳ ژانویه به رغم بحران مالی برخی از اعضا ازجمله یونان تصمیم گرفتند تا واردات نفت............



 وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند، این اتحادیه تحریم نفتی ایران را بر اساس موعد اعلام شده در روز اول ژوئیه سال جاری- ۱۱ تیرماه – اجرا خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری اروپای آزاد و به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کردند: «آخرین بسته تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران همانگونه که قبلا تصمیم گرفته شده بود، به اجرا در خواهد آمد.»
۲۷ عضو اتحادیه اروپا در ۲۳ ژانویه به رغم بحران مالی برخی از اعضا ازجمله یونان تصمیم گرفتند تا واردات نفت ایران را از اول ژوئیه تحریم کنند.
در این بیانیه همچنین تصریح شده است:«از همان روز (اجرای تحریم ها)، بیمه های اتحادیه اروپا ممکن است بیمه های شخص ثالث و زیست محیطی برای حمل و نقل نفت ایران را ارائه نکنند.»
وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا تصریح کرده اند که اهداف اروپا از این اقدامات تا دستیابی به توافقی «دراز مدت و جامع» از طریق مذاکرات «معنی دار» بین گروه ۱+۵ و ایران پابرجا خواهند ماند.
خبر اجرای تحریم نفتی ایران توسط اتحادیه اروپا بر اساس برنامه قبلی در حالی منتشر شده است که مذاکرات هفته پیش ایران و گروه ۱+۵ در مسکو در راستای دستیابی به راه حلی برای مناقشه هسته ای ایران بدون نتیجه به پایان رسید.
نمایندگان گروه ۱+۵ یعنی آمریکا، فرانسه، بریتانیا، چین و روسیه، اعضای دائم شورای امنیت، به همراه آلمان در مذاکرات خود با ایران در هفته گذشته در مسکو موافقت کردند این مذاکرات در سطح کارشناسان در سوم ژوئیه در استانبول برگزار شود.
در گفت و گوهای ماه گذشته ایران و گروه پنج به علاوه یک که در بغداد، پایتخت عراق، انجام شد شش قدرت جهانی پیشنهادی را مطرح کردند که بر اساس آن، ایران غنی سازی اورانیوم در مقیاس ۲۰ درصد را متوقف کند؛ بخشی از تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصدی خود را به خارج منتقل نماید و فعالیت غنی سازی در تاسیسات زیرزمینی نظیر فردو را به حال تعلیق در آورد.
این قدرت ها در مقابل متعهد می شدند که صفحات سوخت اتمی را برای استفاده در راکتور تحقیقاتی تهران در اختیار ایران قرار دهند، در زمینه امنیت هسته ای همکاری کنند و قطعات لازم برای هواپیماهای تجاری را به ایران بفروشند.
این در حالی است که مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست حارجی اتحادیه اروپا، پیشر گفته بود،پیشنهادهای مطرح شده از سوی قدرت های بزرگ تغییری نکرده و شامل همان مواردی می شود که در مذاکرات بغداد به ایران داده شد.
وی اظهار داشت که اتحادیه اروپا به دنبال آن نیست تا پیشنهاد تعلیق تحریم نفتی ایران را مطرح کند چرا که «این یک تصمیم قانونی است که در جریان نشست نمایندگان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا اتخاذ شده است.»
جمهوری اسلامی ایران می گوید که اعضای گروه پنج به علاوه یک باید حق تهران را در زمینه غنی سازی اورانیوم به رسمیت بشناسند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر