به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ آبان ۳۰, سه‌شنبه

اتحاد اپوزیسیون ایران شکل نخواهد گرفت

 مردمک

در پی برگزاری نشست گروه‌های اپوزیسیون ایران، وزارت اطلاعات اعلام کرده که بر فعالیت آنها «اشراف کامل» دارد و این اتحاد ولو به صورت ظاهری، بین اپوزیسیون جمهوری اسلامی شکل نخواهد گرفت. پایگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه روز دوشنبه ۲۹ آبان با انتشار تحلیل خود از این نشست، این گرو‌ه‌ها را «سرویس‌های جاسوسی» توصیف کرده و نوشته است که «دشمنان قسم خورده.........................



در پی برگزاری نشست گروه‌های اپوزیسیون ایران، وزارت اطلاعات اعلام کرده که بر فعالیت آنها «اشراف کامل» دارد و این اتحاد ولو به صورت ظاهری، بین اپوزیسیون جمهوری اسلامی شکل نخواهد گرفت.
پایگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه روز دوشنبه ۲۹ آبان با انتشار تحلیل خود از این نشست، این گرو‌ه‌ها را «سرویس‌های جاسوسی» توصیف کرده و نوشته است که «دشمنان قسم خورده نظام اسلامی در صدد بر آمدند تا پس از شکست فتنه ۸۸، با دادن تنفس مصنوعی به فتنه آن را احیاء کنند.»
«فتنه» واژه‌ای است که حکومت ایران برای اعتراض‌های پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ که به کشته و زندانی شدن شمار زیادی از معترضان انجامید، به کار می‌برد.
گروه‌های اپوزیسیون روزهای شنبه و یکشنبه نشستی در پراگ پایتخت جمهوری چک، برگزار کردند که به گفته وزارت اطلاعات «تلاش سازمان‌های جاسوسی آمریکا برای اتحاد عناصر شکست خورده عناصر ضد انقلاب خارج‌نشین» بوده است.
این نهاد حکومت ایران با اشاره به نشست‌های پیشین در استکهلم، پاریس، لندن و واشنگتن این گروه‌ها، تصریح کرده است که «با نفوذ سردار مدحی در عمق این پروژه، تمامی نقشه‌های شوم سرویس‌های جاسوسی غرب نقش بر آب شد.»
تلویزیون ایران امسال هم‌زمان با سالگرد انتخابات، برنامه‌ای با عنوان «الماسی برای فریب» پخش کرد که سازندگان آن مدعی شدند این برنامه، روایتی از روند نفوذ «عامل دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی» در تشکیلات اپوزوسیون خارج از کشور است.
این فرد با نام محمدرضا مدحی در حالی توسط وزارت اطلاعات به عنوان عامل «نفوذی» در سازمان‌های اطلاعات غربی و تشکیلات مخالفان خارج از کشور معرفی شده که برخی رسانه‌ها او را «عنصر فریب‌خورده» می‌نامند.
وزارت اطلاعات ایران در نوشته خود افزوده «سوخت رفتن پروژه دولت در تبعید و نفوذ محمدرضا مدحی» باعث شد تا به ادعای آن، «عناصر اپوزیسیون به فحاشی علیه هم پرداخته و یکدیگر را به مدحی شماره ۲ و ۳» متهم کنند.
این وزارتخانه همچنین با اشاره به نشست استکهلم، هدف آن را «برقراری اتحاد اپوزیسیون از هم گسیخته برای احیای فتنه در آستانه انتخابات مجلس نهم» دانسته و گفته که برخلاف ادعای مطرح شده مبنی بر اینکه خرج نشست را بنیاد اولاف پالمه پرداخته، «خرج نشست را سازمان جاسوسی سیا پرداخته بود.»
در ادامه این تحلیل، وزارت اطلاعات برگزاری نشست «گذار به دموکراسی» در واشنگتن را «یکی از برنامه‌های میز ایران در سازمان سیا» معرفی کرده و افزوده که، «با پول عربستان سعودی برگزار شده است.»
این نهاد حکومت ایران ادامه داده است که هدف از این نشست، «گردهم آوردن طیف‌ها و گروهک‌های مختلف برانداز و محارب و فرقه‌های استعمار ساخته و ایجاد همگرایی عملیاتی میان آنهاست.»
وزارت اطلاعات ایران معتقد است که این اپوزوسیون، مانند «شورای ملی مقاومت ملی» و «سازمان مجاهدین خلق» است و نشست‌های آن‌ها، «خواب پریشان سرویس‌های اطلاعاتی دشمن» است که تعبیری نخواهد داشت.
این گزارش همزمان با نشست اپوزيسيون جمهوری اسلامی ايران در روزهای شنبه و يکشنبه در پراگ منتشر شده است، نشستی که در آن موضوعاتی مانند چشم انداز تحولات سياسی در ايران و گذار مسالمت‌آميز به دموکراسی، ديالوگ ملی، انتخابات آزاد و همگرايی نيروهای اپوزيسيون، مساله قومی- ملی و ارايه راهبرد و بررسی موانع مشارکت گسترده زنان در فعاليت‌های سياسی مطرح شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر