به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ آبان ۲۶, جمعه

تنظیم خانواده از واحدهای درسی دانشگاه‌های ایران حذف می‌شود

بی بی سی

محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفته با تصویب این شورا تدریس "کنترل جمعیت و تنظیم خانواده" در دانشگاه‌های ایران متوقف می‌شود. محمدحسین یادگاری، عضو دیگر این شورا، به خبرگزاری.........................



محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفته با تصویب این شورا تدریس "کنترل جمعیت و تنظیم خانواده" در دانشگاه‌های ایران متوقف می‌شود.
محمدحسین یادگاری، عضو دیگر این شورا، به خبرگزاری مهر گفته که "مقرر شده است که دیگر برنامه تنظیم خانواده نداشته باشیم، چرا که در دهه‌های آینده با نیروهای مسن و افرادی با سن بالا مواجه می‌شویم. برای همین دیگر تنظیم خانواده نداشته و بر روی افزایش جمعیت متمرکز می شویم."
کنترل جمعیت و تنظیم خانواده درسی بود که علاوه بر مرور کلی برخی نظریه‌های جمعیت‌شناسی، شیوه‌های پیشگیری از بارداری را به دانشجویان می‌آموخت.
در نظام آموزشی ایران تا پیش از دانشگاه هیچ آموزشی درباره روابط جنسی، جنسیت و امور مرتبط با آن وجود ندارد.
حذف درس تنظیم خانواده پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات مختلف جمهوری اسلامی از ضرورت افزایش جمعیت ایران گفته‌اند.
نخست محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور ایران بود که اظهار کرد ایران ظرفیت جمعیتی بیش از صد میلیون نفر را دارد.
پس از آن آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران نیز با انتقاد از سیاست‌های کنترل جمعیت اظهار کرد که باید جمعیت ایران افزایش یابد.
او گفت: "یکی از خطاهایی که خود ما کردیم این بوده که تحدید نسل از اواسط دهه ۷۰ به این طرف باید متوقف می‌شد. مسئولان کشور در این باره اشتباه کردند و خود بنده هم سهیم هستم. این را خدای متعال و تاریخ بر ما ببخشد."
در پی این گفته‌ها وزارت بهداشت ایران همه بودجه‌های مرتبط با کنترل جمعیت را قطع کرده است.
بنا به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، درسی با عنوان "دانش خانواده" جایگزین تنظیم خانواده می‌شود. به گفته اعضای این شورا این درس درباره "مسائل قبل و بعد از ازدواج، مسائل عاطفی، فرهنگی و اجتماعی" خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر