به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ آذر ۱, چهارشنبه

ایستادگی رهبری در برابر اجرای قانون

رهبری در دیدار امروز خود با جمعی از بسیجیان، از نمایندگان مجلس نهم خواست سوال از احمدی نژاد درباره تخلفات دولت در بازار ارز را پیگیری نکنند! سخنان امروز ایشان، اظهارات مشابه وی در خصوص پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی را تداعی می کند که رهبری خواستار کش ندادن آن شده بود. به گزارش کلمه، آیت الله خامنه ای که با سخنان یکجانبه و حمایت عجیب خود از احمدی نژاد در نمازجمعه ۲۹ خرداد، انتقادهای بسیاری را برانگیخته بود، بار دیگر پشت رئیس....................



 رهبری در دیدار امروز خود با جمعی از بسیجیان، از نمایندگان مجلس نهم خواست سوال از احمدی نژاد درباره تخلفات دولت در بازار ارز را پیگیری نکنند! سخنان امروز ایشان، اظهارات مشابه وی در خصوص پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی را تداعی می کند که رهبری خواستار کش ندادن آن شده بود.
به گزارش کلمه، آیت الله خامنه ای که با سخنان یکجانبه و حمایت عجیب خود از احمدی نژاد در نمازجمعه ۲۹ خرداد، انتقادهای بسیاری را برانگیخته بود، بار دیگر پشت رئیس دولت دهم ایستاد تا نشان دهد که تلاش های برخی اصولگرایان برای جدا کردن حساب خود از عملکرد دولت فعلی را نمی پذیرد.
بدین ترتیب ایشان نشان داد که نتایج و پیامدهای هشت سال حاکمیت یک دست و عملکرد دولت احمدی نژاد در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بین المللی را به گردن می گیرد.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبری، وی در دیدار امروز خود با بسیجیان گفت: طرح سوال از رییس‌جمهور تا اینجا کار مثبتی بود، هم نشان‌دهنده احساس مسئولیت مجلس و هم آمادگی مسئولان دولتی برای پاسخگویی است اما ادامه این کار آن چیزی است که دشمن می‌خواهد. از نمایندگان محترم تقاضا می‌کنیم از اینجا به بعد ادامه ندهند.
آیت الله خامنه ای در حالی استفاده‌ی نمایندگان از حق قانونی خود برای سوال از رئیس دولت را خواست دشمن توصیف کرده که پیش از این بارها به طور آشکار و نهان، مجلس با دخالت رهبری و اعمال نفوذ دفترش، از ایستادگی مجلس در برابر قانون شکنی ها و تخلفات دولت جلوگیری کرده بود.
سوال مجلس از احمدی نژاد، به انفجار ناگهانی قیمت ارز و تخلفات دولت در این زمینه مربوط بود که اکنون با ایستادگی رهبری در برابر اجرای قانون، مشخص نیست سرنوشت آن چه خواهد شد.
این سوال، طبق آیین نامه داخلی مجلس، در کمیسیون ذی ربط بررسی و پس از قانع نشدن نمایندگان سوال کننده از توضیحات فرستادگان احمدی نژاد، به وی ابلاغ شده بود و قرار بود رئیس دولت بعد از تعطیلات تاسوعا و عاشورا برای پاسخگویی در مجلس حضور یابد.
گفتنی است، به محض انتشار خبر سخنان رهبری، خبرگزاری های حکومتی به نقل از سخنگوی نمایندگان سوال کننده از احمدی نژاد نوشتند: “با توجه به توصیه رهبر انقلاب، هر ۷۷ نماینده طراح سوال از رئیس جمهور، امضای خود را پس گرفتند.”
هیات رئیسه مجلس پیش از این گفته بود که بر اساس قانون، از این مرحله به بعد امکان پس گرفتن امضاهای نمایندگان و خروج طرح سوال از دستور کار، وجود ندارد. حال باید دید برای مجلس مدعی اصولگرایی، قانون ترجیح دارد یا نظر رهبری.
خبر تکمیلی:
همانطور که پیش بینی می شد، مجلس مدعی اصول، نظر رهبری را ترجیح داد و علی لاریجانی بلافاصله پس از اعلام نظر آیت الله خامنه ای، با انتشار اطلاعیه ای کوتاه، خطاب به وی نوشت: “سخنان امروز حضرتعالی در دیدار با بسیجیان عزیز که از فرازهای بسیار ارزنده ای برخوردار بود به ویژه در شرایط حساس حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ملت مظلوم و شجاع فلسطین، حکیمانه و برای امت اسلامی راهگشا می باشد.”
لاریجانی در ادامه نامه خود آورده است: “حضرتعالی از جمله در مورد سوال از رئیس جمهور که عده ای از نمایندگان مجلس پیگیر آن بودند، ضمن اعلام درستی اقدام سوال کنندگان، امر فرمودید که این اقدام  همین جا متوقف گردد. قطعا نظر ولی امر مسلمین که اشراف بر همه مصالح مسلمین دارند، برای جامعه اسلامی قرین سعادت بوده و اطاعت از اوامر حضرتعالی فریضه و مایه افتخار اینجانب و نمایندگان مجلس می باشد.”
علی مطهری از نمایندگان پیگیر سوال از احمدی نژاد هم در مصاحبه با خبرگزاری سپاه (فارس) اعلام کرد که حرف رهبری را حجت می داند و از حکم حکومتی وی تبعیت می کند.
وی اظهار داشت: “کلام رهبری برای ما حجت است و آنچه را که ایشان تدبیر بفرمایند ما وظیفه خود می‌دانیم که بر همان اساس حرکت خود را تنظیم کنیم.”
مطهری در عین حال گفت: “طرح سؤال از رئیس جمهور با حکم حکومتی خود به خود منتفی است و نیازی به اینکه نمایندگان امضای‌شان را پس بگیرند، ندارد.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر