به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ اسفند ۲۳, چهارشنبه

پدر امیر جوادی فر؛ ما چیزی جز برقراری عدالت نمی خواهیم

سومين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده قضات تعليقي کهريزک صبح دوشنبه(21 اسفند) برگزار شد.    این جلسه به رياست قاضي مدير خراساني و با حضور خانواده قربانيان حادثه كهريزك به عنوان شاكي پرونده و سعيد مرتضوي، حسن زارع دهنوی و علی‌اکبر حيدری‌فرد به عنوان متهمان اين پرونده....................


 
 سومين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده قضات تعليقي کهريزک صبح دوشنبه(21 اسفند) برگزار شد.  
 این جلسه به رياست قاضي مدير خراساني و با حضور خانواده قربانيان حادثه كهريزك به عنوان شاكي پرونده و سعيد مرتضوي، حسن زارع دهنوی و علی‌اکبر حيدری‌فرد به عنوان متهمان اين پرونده تشکیل شد.
علی جوادی فر پدر امیر جوادی فر یکی از شهدای فجایع کهریزک با ابراز رضایت از روند رسیدگی دادگاه به "جرس" می گوید: " سومین جلسه دادگاه تشکیل شد و من بهمراه خانواده کامرانی و روح الامینی در دادگاه حضور داشتیم. تا این تاریخ از روند رسیدگی دادگاه راضی بودیم. البته تنها آقای مرتضوی در بیست بند از خود دفاع کردند و هنوز آقایان دیگر مانده که بخواهند صحبت کنند. در هر حال آقای مرتضوی بعنوان متهم حق داشتند از خود دفاع کنند و یک لایحه 43 صفحه ای ارائه دادند و حتی رئیس دادگاه به ایشان اجازه دادند از لایحه یک نسخه به هر کدام از وکلای ما بدهد و ایشان موارد خود را مطرح کردند. من و آقایان روح الامینی و کامرانی و وکلای ما هم در این جلسات صحبت کردیم. هم حالا تشخیص با قاضی دادگاه است که بخواهد عدل و عدالت را رعایت کند و حکمی که در پایان جلسات دادگاه صادر کند بر پایه عدالت باشد."
خانواده های امير جوادی‌فر، محسن روح‌الامينی و محمد کامرانی سه جوان معترض به نتايج دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران هستند که در بازداشتگاه کهريزک کشته شدند.
پس از پایان جلسه دادگاه سعید مرتضوی متهم اصلی جنایات بازداشتگاه کهریزک مدعی شد که کوچک‌ترین اتهامی در رابطه با کهریزک متوجه قضات نیست. قضات مسئول رسیدگی به پرونده هستند و اگر به طور مثال قاضی تامین یا قرار نامناسبی صادر کند و در مجموع در رابطه با رسیدگی به پرونده می‌توانند مورد بازخواست قرار گیرند، وگرنه اینکه ماموری در 80 کیلومتر آن طرف‌تر از تهران مرتکب تخلفی شده باشد و قضاتی که روح‌شان از این موضوعات خبر نداشته، نمی‌توانند به این مسائل پاسخگو باشند.
صالح نیکبخت وکیل مدافع اولیای دم جوادی فر با تاکید بر اینکه رد اتهامات از سوی متهم اصلی این پرونده کاملا بی‌وجه است تاکید کرده است که او و سایر وکلای شکات هم‌چنان معتقدیم متهم اصلی این پرونده، سعید مرتضوی است، زیرا در حالی که از ظرفیت فیزیکی بازداشتگاه کهریزک و وضعیت آن مطلع بود و ریاست محترم قوه قضاییه به وی دستور داده بود که از پذیرش متهمانی غیر از اراذل و اوباش و متهمان مواد مخدر خودداری شود، با این حال و علی‌رغم این‌که حسب اعلام سخنگوی هیات منتخب مجلس و رییس زندان اوین که این زندان ظرفیت پذیرش بیش از 300 نفر دیگر را دارد، وی با اعزام 145 نفر از بازداشت شدگان روز 18 تیر به کهریزک موافقت کرده بود و این در حالی بود که هم از شرایط فیزیکی آن‌جا و هم از برخوردهایی که در آن محل با متهمان صورت می‌گیرد مطلع بود.
دادگاه پرونده کهريزک که در آن سه مقام پیشین قضايی ایران به‌عنوان متهم اصلی شناخته شده اند پس از سه و سال و نیم از هفته گذشته آغاز شده است. پرونده سه‌هزار صفحه‌ای کهريزک، دارای 85 صفحه کيفرخواست عليه سه مقام قضايی است. متهمان اين پرونده سعيد مرتضوی دادستان وقت عمومی و انقلاب تهران، حسن زارع دهنوی، معروف به قاضی حداد معاون وقت امنيت دادسرای عمومی و انقلاب تهران و علی‌اکبر حيدری‌فرد، معاون سعيد مرتضوی که احکام اعزام افراد بازداشت شده به کهريزک را امضا کرده بود، هستند.
علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی پس از انتشار خبرهايی درباره "شکنجه" بازداشت‌شدگان در کهريزک، پنجم مرداد 88 دستور تعطيلی اين بازداشتگاه را صادر کرد.
صالح نیکبخت پس از دادگاه گفت: "آقای مرتضوی هم‌چنان معتقد بود که بازداشتگاه کهریزک یک بازداشتگاه استاندارد و زیر نظر سازمان زندان‌ها بوده و هیچ‌یک از گزارش‌های متعدد هیات قضات منتخب کمیته نظارت بر رعایت حقوق شهروندی منتخب رییس کل دادگستری استان تهران به سرپرستی قائم‌مقام وی، گزارش سازمان بازرسی کل کشور، گزارش شورای عالی امنیت ملی، گزارش هیات منتخب مجلس و نیز مشاهدات عینی قضات دادسرای نظامی تهران را قبول نداشت و به این ترتیب به نظر او حتی نیازی به تعطیلی این بازداشتگاه نبوده است."
پدر شهید امیر جوادی فر خاطرنشان می کند: "من زیاد به مواد قانونی و حقوقی آشنا نیستم اما درخواست برگزاری دادگاه علنی کرده بودیم که مورد موافقت قاضی قرار نگرفت و از همین رو دادگاه غیرعلنی برگزار شد. حالا اظهاراتی هم که آقای مرتضوی مطرح کردند خب احتمالا یک مواردی مدنظرش بوده و بر اساس آن این اظهارات را مطرح کرده است. ما جز برقراری عدل و عدالت هم چیز دیگری نمی خواهیم. بخدا سپرده ایم تا توسط مقامات قضایی عدالت برقرار شود و حرف آنها برای ما مسجعل است. در هر حال ما که نمی توانیم مسببان اصلی پرونده را تعیین کنیم و این امر بر عهده قاضی محترم است. این قاضی بوده است که تشخیص داده تا این سه نفر برای ادای گواهی و شهادت به دادگاه بیایند و شاید کسان دیگری هم باشد که در روند رسیدگی آنها را هم به دادگاه احضار کند. ما منتظریم ببینیم نتیجه دادگاه و رای قاضی چیست تا انشالله عدالت برقرار شود."
عبدالحسين روح‌الاميني پدرشهید روح الاميني پس از پایان دادگاه در جمع خبرنگاران گفته است که ما تا اين لحظه آثاري از پشيماني و مسئوليت‌پذيري را در رفتار متهم اصلي پرونده نديديم و دفاعيات وي عاري از هرگونه صداقت بود و در دادگاه مي‌گويد که بچه‌هاي ما در تصادفات و زلزله کشته شدند. اصرار ما بر علني بودن دادگاه بود اما تاکنون اين اتفاق نيفتاده و متأسفيم کساني که در جايگاه حساس قرار مي‌گيرند مسئوليت کار خود را برعهده نمي‌گيرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر