به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ اسفند ۲۸, دوشنبه

اعتصاب غذای پنج زندانی عرب ایرانی محکوم به اعدام

منابع حقوق بشری از اعتصاب غذای پنج زندانی سیاسی عرب ایرانی محکوم به اعدام در زندان اهواز خبر دادند. تارنمای کمیته گزارشگران حقوق بشر روز جمعه ۱۸ اسفندماه نوشت هاشم شعبانی‌نژاد، هادی راشدی، محمدعلی عموری‌نژاد، جابر و مختار آلبوشوکه، زندانیان عرب محکوم به اعدام و همچنین زندانی دیگری به نام رحمان عساکره که به ۲۰ سال حبس محکوم شده است، دست به اعتصاب غذا زده‌اند. بنا به این گزارش، این زندانیان در اعتراض به شرایط خود از روز شنبه ۱۲ اسفند در زندان کارون اهواز دست به...............



منابع حقوق بشری از اعتصاب غذای پنج زندانی سیاسی عرب ایرانی محکوم به اعدام در زندان اهواز خبر دادند.
تارنمای کمیته گزارشگران حقوق بشر روز جمعه ۱۸ اسفندماه نوشت هاشم شعبانی‌نژاد، هادی راشدی، محمدعلی عموری‌نژاد، جابر و مختار آلبوشوکه، زندانیان عرب محکوم به اعدام و همچنین زندانی دیگری به نام رحمان عساکره که به ۲۰ سال حبس محکوم شده است، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
بنا به این گزارش، این زندانیان در اعتراض به شرایط خود از روز شنبه ۱۲ اسفند در زندان کارون اهواز دست به اعتصاب غذا زده و در پی آن اجازه تماس تلفنی آن‌ها با خانواده‌هایشان لغو شده است.
به گزارش رادیوزمانه،هاشم شعبانی‌نژاد، شاعر، وبلاگ‌نویس، دبیر ادبیات عرب و دانشجوی فوق لیسانس علوم سیاسی دانشگاه چمران اهواز، هادی راشدی، دبیر شیمی و فوق لیسانس شیمی کاربردی، محمدعلی عموری‌نژاد، فعال دانشجویی و عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان و وبلاگ‌نویس، به همراه دو برادر دیگر به نام‌های جابر و مختار آلبوشوکه در تاریخ ۱۷ تیرماه گذشته به اتهام “محاربه با خدا و مفسد فی‌الارض و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و اقدام علیه امنیت ملی” توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب اهواز به اعدام محکوم شدند و پس از آن این حکم بار دیگر به تأیید رسید.
این زندانیان در اعتراض به شرایط خود از روز شنبه ۱۲ اسفند در زندان کارون اهواز دست به اعتصاب غذا زده و در پی آن اجازه تماس تلفنی آن‌ها با خانواده‌هایشان لغو شده است
این پنج زندانی همگی از اعضای فعال مؤسسه علمی-فرهنگی الحوار (بە معنای گفت‌وگو) بوده‌اند.
شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل و ٢٩ سازمان و نهاد ایرانی و خارجی مدافع حقوق بشر، چهارم بهمن‌ماه سال جاری با انتشار بیانیه مشترکی خواهان توقف حکم اعدام پنج زندانی عرب ایرانی شدند و از مجامع بین‌المللی و نهادهای حقوق بشر خواستند تا فورأ تمامی تلاش‌های خود را برای توقف اجرای حکم اعدام و نجات جان این زندانیان به عمل آورند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر