به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۲ فروردین ۸, پنجشنبه

احمدی نژاد برای دیدار از پشت صحنه فیلم وقت داشت، برای کلنگ زنی «بزرگترین سد بتنی جهان» وقت نداشت

تنها چند ساعت پس از آنکه اعلام شد مراسم کلنگ زنی «بزرگترین سد بتنی جهان» به علت وقت نداشتن احمدی نژاد! به تعویق افتاده است، پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری خبر داد که احمدی نژاد با همراهی مشایی، حسینی و شمقدری از پشت صحنه فیلم جهانگیر الماسی دیدار کرده اند. به گزارش کلمه، این اقدام احمدی نژاد که واکنشی تند و روگردانی طعن آمیزی نسبت.....................



 تنها چند ساعت پس از آنکه اعلام شد مراسم کلنگ زنی «بزرگترین سد بتنی جهان» به علت وقت نداشتن احمدی نژاد! به تعویق افتاده است، پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری خبر داد که احمدی نژاد با همراهی مشایی، حسینی و شمقدری از پشت صحنه فیلم جهانگیر الماسی دیدار کرده اند.
به گزارش کلمه، این اقدام احمدی نژاد که واکنشی تند و روگردانی طعن آمیزی نسبت به پیمانکار ثروتمند سد مذکور یعنی قرارگاه خاتم الانبیاء تلقی می شود، در شرایطی صورت می گیرد که تنش ها و اتهام زنی های متقابل بین دولت و سپاه درباره تقلب در انتخابات و مهندسی آرا، به طرزی بی سابقه شدت گرفته است.
سد بختیاری که بزرگترین سد بتنی جهان توصیف شده است، طبق اعلام قبلی، قرار بود صبح روز چهارشنبه هفتم فروردین با حضور احمدی نژاد کلنگ زنی شود. اما سه شنبه شب، یکی از مدیران وزارت نیرو خبر داد که این افتتاح به علت مشغله کاری احمدی نژاد و برنامه فشرده وی به تعویق افتاده است.
با این حال عصر همان روز، وقتی رئیس دولت و مشاور محبوبش به طور سرزده به محل فیلمبرداری پروژه سینمایی “رنج و سرمستی” رفتند و چند ساعت در کنار عوامل ساخت این فیلم بودند و به گفت و گو با آنها پرداختند، مشخص شد که معنای “مشغله کاری” و “برنامه فشرده” چیست!
سد بختیاری که طبق آخرین وعده ها قرار بود تا پایان سال ۱۳۹۱ افتتاح شود، حدود یک سال قبل پس از کنار گذاشتن پیمانکار چینی، به قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه واگذار شد تا در مدت بیش از هشت سال (۱۱۲ ماه) به بهره برداری برسد. با این حال چیزی نگذشت که مشخص شد چینی‌ها به طور کامل از این طرح کنار گذاشته نشده‌اند و با وجود واگذاری پروژه به قرارگاه خاتم سپاه، این قرارگاه از شرکت چینی کمک خواهد گرفت.
در اواخر فروردین ماه ۱۳۹۱ معاون وزیر نیرو اعلام کرد که این پروژه در یکی دو هفته آینده با حضور احمدی نژاد کلنگ می‌خورد. اما نزدیک به یک سال از آن زمان می گذرد و هنوز خبری از کلنگ زنی پروژه نیست!
برای ساخت این سد، ۳۵۰۰ میلیارد تومان به قرارگاه خاتم پرداخت خواهد شد که هنوز مشخص نیست چه میزان از آن پرداخت شده است. آن هم در حالی که بر اساس گزارش های رسمی، بخش عمده بودجه عمرانی کشور در سال ۹۱ محقق نشده است. اما دست کم تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان، تنها برای احداث پروژه‌ های زیر ساختی شامل راه دسترسی اصلی،‌ راه‌ های دسترسی داخلی، سیستم انحراف و مطالعات این طرح هزینه شده است.
به گفته رضازاده، مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، هیات دولت طی تصویبنامه ای، اموال و دارایی های نیروگاه های شهید رجایی ۱ و ۲ و مسجد سلیمان را به منظور اجرای طرح سد و نیروگاه بختیاری اختصاص داده است.
با این حال احمدی نژاد دیروز ترجیح داد وقتش را به بازدید از پشت صحنه یک فیلم اختصاص دهد تا کلنگ زنی پروژه ای که افتتاح آن به بعد از سال ۱۴۰۰ موکول می شود و تنها در این مدت، قرارگاه خاتم سپاه به فعالیت و کسب درآمد از آن طریق مشغول خواهد بود.
قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه، در سه سال اخیر دهها پروژه بزرگ ملی را از آن خود کرده و به گفته کارشناسان، به کمک موقعیت خاص سپاه و نیز تسهیلات ویژه‌ی دولتی از جمله ترک تشریفات مناقصه و واگذاری‌های خارج از روال، امکان رقابت را از بخش خصوصی نیز سلب کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر