به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۸, سه‌شنبه

انتقاد شدید آیت‌الله لاریجانی از نامه 175 نفر

منبع: پارلمان نیوز
رییس قوه قضاییه از نامه 175 نماینده مجلس به قوه قضائیه به شدت گلایه كرد ولی در عین حال گفت كه اگر فتنه‌گران می‌خواهند با اعمال خود ما را علیه مجلس و دولت تحریك كنند در اشتباه محض به سر می برند و در صورت لزوم تمام قد از دولت و مجلس حمایت كامل می‌كنیم.به گزارش فارس، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه صبح امروز در همایش گردهمایی معاونین و مدیران كل سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با اشاره به برخی مسائل روز كشور با بیان اینكه متاسفانه علاوه بر دشمنان خارجی، برخی دوستان نیز نسبت به قوه قضائیه ظلم می‌كنند، به نامه 175 نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس قوه قضائیه اشاره كرد و افزود: این مایه تاسف است كه نمایندگان مجلس نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه نوشته و در آن گفته‌اند كه چرا دستگاه قضا نسبت به برخورد با سران فتنه امروز و فردا می‌كنند و عده‌ای نیز در مجلس راه بیفتند و برای این نامه امضا جمع كنند.  لاریجانی با تاكید بر اینكه قوه قضائیه در برخورد با فتنه‌گران به هیچ وجه امروز و فردا نكرده است،تصریح كرد: ما هم در شناخت فتنه و هم سران آن و هم جرم آنها با صراحت اعلام نظر كرده و هیچ تردیدی هم به خود راه ندادیم اما باید بدانند كه قوه قضائیه همواره در راستای سیاست‌های كلان نظام جمهوری اسلامی قدم برمی‌دارد....... 
رییس قوه قضاییه از نامه 175 نماینده مجلس به قوه قضائیه به شدت گلایه كرد ولی در عین حال گفت كه اگر فتنه‌گران می‌خواهند با اعمال خود ما را علیه مجلس و دولت تحریك كنند در اشتباه محض به سر می برند و در صورت لزوم تمام قد از دولت و مجلس حمایت كامل می‌كنیم.

به گزارش فارس، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه صبح امروز در همایش گردهمایی معاونین و مدیران كل سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با اشاره به برخی مسائل روز كشور با بیان اینكه متاسفانه علاوه بر دشمنان خارجی، برخی دوستان نیز نسبت به قوه قضائیه ظلم می‌كنند، به نامه 175 نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس قوه قضائیه اشاره كرد و افزود: این مایه تاسف است كه نمایندگان مجلس نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه نوشته و در آن گفته‌اند كه چرا دستگاه قضا نسبت به برخورد با سران فتنه امروز و فردا می‌كنند و عده‌ای نیز در مجلس راه بیفتند و برای این نامه امضا جمع كنند.

لاریجانی با تاكید بر اینكه قوه قضائیه در برخورد با فتنه‌گران به هیچ وجه امروز و فردا نكرده است،تصریح كرد: ما هم در شناخت فتنه و هم سران آن و هم جرم آنها با صراحت اعلام نظر كرده و هیچ تردیدی هم به خود راه ندادیم اما باید بدانند كه قوه قضائیه همواره در راستای سیاست‌های كلان نظام جمهوری اسلامی قدم برمی‌دارد.

وی با بیان اینكه طبق اصل 157 قانون اساسی، قوای سه‌گانه كشور زیر نظر رهبری عمل می‌كنند، گفت:‌ البته نمی‌خواهم هر آنچه را كه در دستگاه‌ها صورت می‌گیرد به رهبر انقلاب منتسب كنم اما من خودم به برخی از این نمایندگان با صراحت تذكر و توضیح دادم اما متاسفانه دوباره برخی از این حرف‌ها می‌زنند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: ‌من تعجب می‌كنم كه چگونه برخی این احتمال را می‌دهند كه مسئول دستگاه قضا كه منصوب رهبری است و عقلا و شرعا خود را مقید به حركت در مسیر رهبری می‌داند، در برخورد با سران فتنه امروز و فردا كند.

لاریجانی ادامه داد: حتی از برخی شنیده‌ام كه این حرفها را برای بسترسازی و به اصطلاح كمك به دستگاه قضایی می‌زنند كه باید به آنها بگوییم ما كار خود را به خوبی بلدیم و اهل امروز و فردا كردن هم نیستیم كه این آقایان بخواهند به ما كمك كنند و ما در برخورد با سران فتنه هیچ خوفی نداریم.

وی تصریح كرد: برخی گفته‌اند كه چرا دستگاه قضایی به شكایت سران فتنه از مطبوعات و رسانه‌ها توجه كرده و افراد انقلابی را به دادگاه می‌كشاند.

رئیس قوه قضائیه افزود: به جز یكی دو مورد كه به دلیل خلاء قانونی صورت گرفت و من نیز به آن اعتراض داشته و گوشزد كردم، این فراخواندن‌ها به خاطر شكایت فتنه‌گران نبود. برای مثال مسئول ایرنا كه علیه فتنه‌گران و در خط رهبری نیز حركت می‌كند كه جای تشكر دارد، مرتكب تخلف قانونی شد و همه باید بدانند كه هیچ كس حق توهین به سران قوا را ندارد و عدالت مربوط به همه است.

لاریجانی با تاكید بر اینكه قوه قضائیه در خط ولایت حركت می‌كند و در مشی خود نیز هیچ تغییری نمی‌دهد، اظهار داشت: تمام مسئولین باید مسئول كارها و رفتار خود باشند، همه در برابر قانون یكسانند و اگر خود بنده هر كجا متهم شوم با پای خود برای دفاع به دادگاه خواهم رفت و اگر مسئولی را یافتیم كه مرتكب خطا شده است باید او نیز پاسخگوی تخلف خود باشد.

وی با اشاره به جدیت قوه قضائیه در برخورد با پرونده‌های مفاسد اقتصادی نیز تاكید كرد: ما در این خصوص جدی هستیم اما سیاسی كاری و كار تبلیغاتی نمی‌كنیم بلكه این كار را بنا به وظیفه خود انجام می‌دهیم و اهل سر و صدا كردن نیستیم.

رئیس قوه قضائیه تصریح كرد: هیچ كس حق ندارد از دوستان، نزدیكان و هم‌حزبی‌های خود بی‌جهت در برابر قانون دفاع كند و این عادلانه نیست چرا كه اگر دوستان و نزدیكان ما هم مرتكب خلاف شدند باید پاسخگو باشند.
لاریجانی افزود: این گونه نامه‌پراكنی‌ها ولو برای كمك به ما باشد، به ضرر دستگاه قضایی است و ما توقع نداریم در مجلس عده‌ای راه بیفتند و امضا جمع كنند.

وی تصریح كرد: از طرف دیگر فتنه‌گران كه بزرگترین مجرم كشور هستند و با ادعای بزرگ تقلب در انتخابات می‌خواستند جریان انتخابات را عوض كنند امروز دلسوز مبارزه با مفاسد اقتصادی شدند و در سایت‌های خود حرف‌هایی می زنند كه دروغ‌بودن آن مثل روز روشن است.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان كرد: برخی از این افراد در سایت‌های خود گفته‌اند قوه قضائیه در این باره سكوت كرده كه من به آنها می‌گویم چه سكوتی؟ مگر قرار است ما هم مثل سایت‌های شما به مردم دروغ بگوییم؟

*به دروغ گفتند در برابر خواست رهبری برای مبارزه با مفاسد اقتصادی سكوت كرده ام

لاریجانی افزود: یكی از این دروغ‌ها آن بود كه گفتند رهبر انقلاب در حكمی به بنده فرموده‌اند كه پیگیر مفاسد اقتصادی باشم و من در این باره سكوت كرده‌ام چه دروغی بزرگ‌تر از آن؟

وی گفت: این افراد با این دروغ‌هایی كه می‌گویند توقع دارند مردم نیز به سمت آنها اقبال نشان دهند.

رئیس قوه قضائیه تصریح كرد: رهبر معظم انقلاب همواره به طور قطع در برخورد با مفاسد تاكید كردند اما فرمودند برخوردی كه موجب تضعیف نظام می‌شود، صورت نگیرد.

لاریجانی ادامه داد: ‌اگر فتنه‌گران می‌خواهند با این اعمال ما را علیه مجلس و دولت تحریك كنند در اشتباه محض به سر می برند. شاید ما در روابط‌ ‌مان با قوای دیگر گلایه‌هایی داشته باشیم اما در جایی كه لازم است، تمام قد از دولت كه یك دولت قانونی است و مجلس شورای اسلامی حمایت كامل می‌كنیم.

وی ابراز امیدواری كرد با نظارت رهبر معظم انقلاب هیچ گاه شاهد برخورد میان قوا نباشیم.

لاریجانی با بیان اینكه قوه قضائیه همواره وظایف قانونی خود را به نحو احسن انجام می‌دهد، تاكید كرد: اگر مسئولی فراخوانده شدن به دادگاه را برای خود ناخوشایند می‌خواند این تقصیر ما نیست.

وی كه در جمع معاونین، مدیران كل و كارشناسان سازمان ثبت و اسناد كشور صحبت می‌كرد، این سازمان را جزوی از قوه قضائیه دانست كه بیشترین سروكار را با مردم دارد و افزود: در چنین سازمانی كه ارتباط مستقیم با تمام شئون زندگی مردم دارد، دو مطلب مهم باید مدنظر قرار گیرد.

رئیس قوه قضائیه موضوع اول را توجه مسئولین كشور به خصوص مسئولان قوه قضائیه به مشكلات، موانع و تلاش برای بهبود خدمت‌رسانی به مردم عنوان كرد و گفت: در این خصوص آنچه به ما مربوط است با تمام تلاش كار خود را انجام می‌دهیم و باید بدانیم میزان توانایی ما چه به لحاظ اعتبارات و چه قوانین محدود است اما هر آنجه توان داشته باشیم در این خصوص به كار می‌گیریم.

لاریجانی افزود: موضوع دوم تلاش و كار مضاعف مسئولین سازمان ثبت برای برطرف كردن مشكلات و پیدا كردن راه‌های بهتر برای خدمت به مردم است.

وی گفت: سازمان ثبت اسناد یكی از بخش‌هایی است كه اگر رضایت مردم را به دست آ‌ورد، جامعه از عملكرد دستگاه قضایی راضی خواهد بود.

رئیس قوه قضائیه تاكید كرد: ‌البته برخی گلایه‌ها كه نسبت به این سازمان و یا به كل دستگاه قضایی صورت می‌گیرد به دلیل محدودیت‌های قانونی است كه متاسفانه برخی ارباب رجوع به آن توجه نمی‌كنند.

لاریجانی ادامه داد: برخی از این ایرادها به دلیل قصور خود مراجعه‌كنندگان است و برخی از این مشكلات ناشی از ناكارآمدی بخش‌هایی از دستگاه قضایی و یا سازمان ثبت اسناد است.

وی گفت: برای مثال سازمان ثبت هنوز از نقشه‌های سال 1320 استفاده می‌كند در صورتی كه فناوری‌های امروز مانند گوگل امكانات بهتری نسبت به این نقشه‌های قدیمی در اختیار قرار می‌دهد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینكه برخی از ابزارهای ما قدیمی هستند، گفت: باید برای استفاده از فناور‌ی‌های نوین استفاده كنیم كه این امر مستلزم كمك دستگاه‌های دیگر مانند دولت است.

لاریجانی با بیان اینكه برخی گلایه‌های مردم ظلم به دستگاه قضایی است، افزود: این گلایه‌ها خارج از دایره وظایف این دستگاه است و برخی از گلایه‌ها نیز به دلیل قوانین دست و پا گیر است كه این مظلومیت در تمام قوه قضائیه نیز به چشم می‌خورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر