به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۵, شنبه

بودجه ۸۹ هنوز ابلاغ نشده است

منبع: کلمه
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود گذشت دو ماه از آغاز سال جاری، دولت هنوز قانون بودجه سال ۱۳۸۹ کل کشور را به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نکرده است. به گزارش خانه ملت موسی الرضا ثروتی ، با بیان این که قانون بودجه باید بلافاصله به دستگاههای اجرایی ابلاغ شود گفت: دولت تا هفته گذشته قانون بودجه را به دستگاهها و وزارتخانه ها ابلاغ نکرده و این موضوع باعث شده که در دستگاهها و وزارتخانه ها کار با تاخیر صورت گیرد. این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه عدم ابلاغ قانون بودجه از سوی دولت به وزارتخانه‌ها خلاف قانون است گفت: ۲ ماه از شروع سال جدید گذشته و هنوز بودجه به دستگاهها ابلاغ نشده و به صورت قانونی حداکثر اردیبهشت ماه باید مبادله موافقتنامه ها صورت گیرد که البته این مساله با تاخیر انجام می گیرد. نماینده بجنورد با اشاره به اینکه مبادله موافقتنامه‌ها در استان خراسان شمالی در سال ۸۸ در مهرماه صورت گرفته بود گفت: علت این امر در تاخیر ابلاغ بودجه از سوی دولت به دستگاهها و وزارتخانه ها است......

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود گذشت دو ماه از آغاز سال جاری، دولت هنوز قانون بودجه سال ۱۳۸۹ کل کشور را به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نکرده است.
به گزارش خانه ملت موسی الرضا ثروتی ، با بیان این که قانون بودجه باید بلافاصله به دستگاههای اجرایی ابلاغ شود گفت: دولت تا هفته گذشته قانون بودجه را به دستگاهها و وزارتخانه ها ابلاغ نکرده و این موضوع باعث شده که در دستگاهها و وزارتخانه ها کار با تاخیر صورت گیرد.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه عدم ابلاغ قانون بودجه از سوی دولت به وزارتخانه‌ها خلاف قانون است گفت: ۲ ماه از شروع سال جدید گذشته و هنوز بودجه به دستگاهها ابلاغ نشده و به صورت قانونی حداکثر اردیبهشت ماه باید مبادله موافقتنامه ها صورت گیرد که البته این مساله با تاخیر انجام می گیرد.
نماینده بجنورد با اشاره به اینکه مبادله موافقتنامه‌ها در استان خراسان شمالی در سال ۸۸ در مهرماه صورت گرفته بود گفت: علت این امر در تاخیر ابلاغ بودجه از سوی دولت به دستگاهها و وزارتخانه ها است.
وی تاکید کرد: در اسفندماه سال ۸۸ برخی از پروژه ها موافقتنامه هایشان مبادله نشده بود و این موضوع باعث شد تا در سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان از بودجه ابلاغ نشود.
ثروتی علت عدم ابلاغ ۲ هزار میلیارد تومان از بودجه را چنین بیان کرد: پس از پی گیری از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اعلام کردند که در تاریخ ۲۸/۱۲/۸۸ به خزانه ابلاغ کردند و خزانه اعلام کرد که بودجه ای برای پرداخت وجود ندارد که این موضوع کاملا برخلاف قانون است.
وی با بیان این که دستگاهها موظفند تا پایان خردادماه تمام مبادلات توافقنامه ها را انجام دهند گفت: به دلیل اینکه این کار صورت نمی گیرد پروژه ها با تاخیر شروع و یا اصلا برخی از پروژه ها اجرایی نمی شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه مربوط به راههای روستایی در سال گذشته بود که توزیع آن به عهده معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی بود که متاسفانه این اعتبار توزیع نشده است.
وی افزود: علاوه بر این مساله، بودجه تراز منطقه‌ای که هر ساله تاکید می شود که براساس شاخصهای استانها صورت گیرد؛ متاسفانه در سال گذشته بودجه توازن پرداخت نشده است. ثروتی با بیان اینکه بودجه توازن در سفرهای استانی رئیس دولت به استانهای مختلف ارائه می شد گفت: اگر در طی ۲ سال گذشته استانی مورد سفر رئیس دولت قرار نگرفته است گناهش چیست که از این اعتبار بی بهره باشد؟
وی تاکید کرد: اینگونه توزیع اعتبار بودجه توازن بین استانها خلاف نص صریح قانون بودجه است و بودجه توازن به همه استانها تعلق دارد.
نماینده بجنورد با انتقاد شدید از نحوه توزیع بودجه توازن بین استانها گفت: دولت براساس اصل (۴۸) قانون اساسی باید بودجه‌ها را براساس شاخصهای توسعه هر استان ارائه دهد و این موضوع را ۸ سال است که مرتبا به دولت تذکر می دهیم اما متاسفانه هیچ سالی از سوی دولت رعایت نشده است.
ثروتی با بیان اینکه از سوی دولت عنوان شده که بودجه را براساس شاخص توسعه استان تقسیم می کنند تصریح کرد: ما عملا چنین چیزی را ندیده ایم.
وی خاطرنشان ساخت: دولتی که شعار عدالت را سرلوحه فعالیت خود کرده است آیا این گونه اقدامات حرکت به سوی عدالت است.
ثروتی همچنین تصریح کرد: ما از این موضوع ناراضی هستیم و امیدواریم دولت به قانون توجه نماید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر