به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ خرداد ۸, شنبه

بنا داریم ابهت را به زندان برگردانیم

منبع: کلمه
رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: اکنون ۱۸۰ هزار نفر در زندان‌های کشور به سر می‌برند و این در حالی است که ظرفیت اسمی این زندان‌ها ۹۰ هزار نفر است. به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در جمع مدیران عامل انجمن حمایت از زندانیان، با بیان اینکه انجمن‌های حمایت از زندانیان برابر اساسنامه اعضا ثابت و متغیر دارد، اظهار کرد: در هر شهرستان دادستان، فرماندار و رییس زندان عضو ثابت انجمن هستند. وی افزود: متاسفانه انجمن هیچ اعتبار دولتی ندارد و این در حالی است که در سال‌های اخیر برخی از درآمدهای مستمر آن که در سال‌های متمادی وجود داشت نیز از بین رفته است. اسماعیلی گفت: تنها کمکی که صورت گرفته است، قبول زحمت کمیته امداد در تحت حمایت قرار دادن گروهی از خانواده‌های زندانیان است. وی با اشاره به اینکه اکثر قریب به اتفاق خانواده زندانیان، خانواده‌های نیازمند و مظلوم هستند و سطح معیشتی آنها پایین است، عنوان کرد: حداقل ۷۰ درصد خانواده‌های زندانیان نیازمند کمک هستند.............
.
رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: اکنون ۱۸۰ هزار نفر در زندان‌های کشور به سر می‌برند و این در حالی است که ظرفیت اسمی این زندان‌ها ۹۰ هزار نفر است.
به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در جمع مدیران عامل انجمن حمایت از زندانیان، با بیان اینکه انجمن‌های حمایت از زندانیان برابر اساسنامه اعضا ثابت و متغیر دارد، اظهار کرد: در هر شهرستان دادستان، فرماندار و رییس زندان عضو ثابت انجمن هستند.
وی افزود: متاسفانه انجمن هیچ اعتبار دولتی ندارد و این در حالی است که در سال‌های اخیر برخی از درآمدهای مستمر آن که در سال‌های متمادی وجود داشت نیز از بین رفته است.
اسماعیلی گفت: تنها کمکی که صورت گرفته است، قبول زحمت کمیته امداد در تحت حمایت قرار دادن گروهی از خانواده‌های زندانیان است.
وی با اشاره به اینکه اکثر قریب به اتفاق خانواده زندانیان، خانواده‌های نیازمند و مظلوم هستند و سطح معیشتی آنها پایین است، عنوان کرد: حداقل ۷۰ درصد خانواده‌های زندانیان نیازمند کمک هستند.
رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور میزان کمک به خانواده‌ها را در سال ۸۸، ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: یک میلیارد تومان نیز در جهت فعالیت‌های فرهنگی هزینه شده است.
وی با بیان این‌که انجمن حمایت هم در بعد اقتصادی و هم در بعد عاطفی ورود پیدا می‌کند، افزود: مساعدت‌ها باید تقویت شود و این امر نیازمند کمک بیشتر از ناحیه خیرین و بخش‌های دولتی است.
اسماعیلی با اشاره به اینکه در سراسر کشور ۱۷۲ انجمن فعال وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید حساب خانواده‌ زندانی از خود زندانی جدا شود و ما نیز وظیفه داریم نسبت به این خانواده‌ها توجه کنیم.
وی درباره فعالیت‌ سازمان زندان‌ها در امر پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد: رویکرد ما این است که مجازات‌هایی که منجر به صدور حکم شده است با دقت انجام شود.
وی با بیان این‌که در سال‌های اخیر، مجازات حبس کارایی خود را از دست داده است، تصریح کرد: بنا داریم اجرای احکام را جدی بگیریم و ابهت را به زندان برگردانیم.
رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور قدم دوم را در خصوص بحث پیشگیری از جرم تقویت برنامه‌های اصلاحی و تربیتی با رویکرد فرهنگی دانست و عنوان کرد: ضعف فرهنگی و اخلاقی عمده‌ترین دلیل سوق افراد به سوی بزهکاری است.
وی توجه به خانواده زندانیان و مطالعات آسیب‌شناسی و جرم‌شناسی در درون زندان‌ها را از دیگر اقدامات سازمان زندان‌ها در خصوص امر پیشگیری از وقوع جرم دانست.
اسماعیلی با انتقاد از اینکه همیشه در مورد زندان‌ تبلیغ منفی شده است، به گونه‌ای که بسیاری از رسانه‌ها تمایلی به انعکاس آثار مثبت آن ندارند، خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم که از این ذهنیت منفی جلوگیری کنیم.
رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور تعداد زندانیان جرایم غیرعمد را ۸ هزار و ۵۰۰ نفر بیان داشت و افزود: نگهداری همین تعداد از افراد نیز باعث نگرانی است چرا که این افراد مرتکب جرم عمد نشده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر