به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۸۹ خرداد ۹, یکشنبه

برنج‌های آلوده را با برنج‌های سالم مخلوط كنید

 منبع: آفتاب نیوز
عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: یا باید مصرف برنج‌های آلوده وارداتی كم شود یا اینكه چون میزان مصرف برنج در كشور بالاست این برنج‌های آلوده را می‌توان با برنج‌های دیگر مخلوط كرد.سید اكبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با آخرین اعلام وضعیت برنج‌های آلوده وارداتی در مجلس افزود: این موضوع در كمیسیون بررسی شده و نماینده وزارت بهداشت، رئیس موسسه استاندارد و نماینده كمیسیون بهداشت مجلس با ارزیابی‌هایی كه انجام داده‌اند مشخص شده كه چند نوع از برنج‌ها دارای میزان آرسنیك و فلزاتی بوده‌اند كه بیش از حد استاندارد تعریف‌شده در وزارت بهداشت است.........

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: یا باید مصرف برنج‌های آلوده وارداتی كم شود یا اینكه چون میزان مصرف برنج در كشور بالاست این برنج‌های آلوده را می‌توان با برنج‌های دیگر مخلوط كرد.
سید اكبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با آخرین اعلام وضعیت برنج‌های آلوده وارداتی در مجلس افزود: این موضوع در كمیسیون بررسی شده و نماینده وزارت بهداشت، رئیس موسسه استاندارد و نماینده كمیسیون بهداشت مجلس با ارزیابی‌هایی كه انجام داده‌اند مشخص شده كه چند نوع از برنج‌ها دارای میزان آرسنیك و فلزاتی بوده‌اند كه بیش از حد استاندارد تعریف‌شده در وزارت بهداشت است.
وی ادامه داد: بنابراین قرار شده است نظارت بیشتری بر مبادی ورودی كشور برای آن دسته از برنج‌هایی كه استاندارد وزارت بهداشت را ندارند ایجاد شود. همچنین تغییراتی در حد متعارف برای برنج‌های جدید تعیین شود.
● آلودگی ۸ تا ۱۰ نوع برنج وارداتی به سم آرسنیك تایید شده است
عضو كمیسیون بهداشت مجلس تعداد برنج‌های آلوده وارداتی را بین هشت تا ده نوع عنوان كرد و گفت: این تعداد از میان ۶۰ نوع برنج وارداتی آزمایش شده است كه فلزات بالا و سم آرسنیك را داشته‌اند.
رنجبرزاده گفت: به دلیل میزان مصرف بالای برنج در كشور اثراتی كه سم موجود در این برنج‌ها می‌گذارد نیز به مراتب بیشتر می‌شود بنابراین باید مصرف برنج را تا حدودی كاهش داد.
● هنوز فلزات موجود در برنج‌های ایرانی آزمایش نشده است
وی در رابطه با اینكه هم‌اكنون این برنج‌ها در فروشگاه‌های شهروند و سایر فروشگاه‌ها عرضه می‌شود گفت: توصیه بهداشتی خاصی برای مصرف‌كنندگان نداریم و شاید پلمپ شدن انبارهای برنج كار سختی باشد بنابراین باید تدبیری اندیشیده شود كه برنج‌های دیگری وارد كشور شود و یا با انواع برنج‌های سالم مخلوط شوند.
عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: به هر حال به نظر می‌رسد بهترین روش در حال حاضر این است كه مصرف‌كنندگان تا حدودی مصرف این‌گونه برنج‌ها را در برنامه روزانه خود كاهش دهند. چرا كه باید ۱۰۰ گرم برنج روزانه مصرف شود در حالی كه هم‌اكنون ۱۵۰ گرم در روز توسط ایرانیان مصرف می‌شود. این در حالی است كه هنوز فلزات موجود در برنج‌های ایرانی آزمایش نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر